35
19.11.2019, 12:12Lektura na 2 minuty

Diablo II: Remastera (raczej) nie będzie, bo twórcy jeszcze przed premierą stracili kod i assety

Tak przynajmniej twierdzą autorzy „dwójki”.


Witold Tłuchowski

Na dwa tygodnie przed Blizzconem społeczność fanów Diablo zamarła: nie dość, że wszystkie znaki na niebie i ziemi (może raczej w piekle i na ziemi?) wskazywały na długo oczekiwaną zapowiedź „czwórki”, to do tego wiarygodne źródło poinformowało o planowanym remasterze drugiej części serii. Niestety, podczas samej imprezy zaprezentowano tylko nową odsłonę, a niedługo później jeden z użytkowników Reddita (którego wcześniejsze rewelacje znalazły potwierdzenie) donosił, iż Blizzard zdecydował się porzucić plany odświeżenia swojego hitu

Chociaż ów informator wskazywał na potencjalne dzielenie bazy graczy na dwie gry (nie jestem akurat przekonany, czy to rozsądny argument, jeżeli „czwórki” nie doczekamy się jeszcze najpewniej długo), pojawiło się inne, całkiem prawdopodobne wyjaśnienie. Bracia Erich i Max Schaefer, współautorzy dwóch pierwszych części Diablo, podczas trwającego w weekend ExileConu (na którym zapowiedziano Path of Exile 2) byli podpytywani o historię powstawania serii. Podzieli się najbardziej przerażającym momentem w ich karierze, kiedy to na krótko przed premierą Diablo II przepadło właściwie wszystko, co było związane z produkcją.


[Zniknął] nie tylko nasz kod, ale również wszystkie nasze assety. Bezpowrotnie, były zepsute nieodwracalnie. Wszystko przepadło. Powinniśmy mieć kopię zapasową, ale to zaniedbaliśmy. Spędziliśmy dzień lub dwa na czystej panice. W końcu odbudowaliśmy wiele z tego, czerpiąc z rzeczy, które ludzie trzymali w domu. Ja miałem spory kawał gry. Szliśmy do mieszkania, braliśmy twardy dysk czy cokolwiek i wracaliśmy. Poświęciliśmy kilka dni na rekonstrukcję gry, która ostatecznie działała nieźle, oprócz tego, że straciliśmy całą historię. Straciliśmy masę assetów, również artystycznych. Bardzo trudno byłoby Blizzardowi zrobić remaster Diablo 2, ponieważ prawie wszystkie użyte przez nas assety zniknęły. Musieliby odtworzyć je ze strzępów.


Nie da się ukryć, że w takim wypadku przygotowanie odświeżonej wersji produkcji wiązałoby się ze sporym nakładem sił i środków. Być może Blizzard faktycznie doszedł do wniosku, że lepiej skupić się na tworzeniu czwartej części. Co by nie mówić, fani „dwójki” z tego powodu zadowoleni na pewno nie będą. Pozostaje mieć nadzieję, że Diablo IV okaże się godnym następcą.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze