Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Steam: Remote Play Together pozwoli nam grać w lokalnym multiplayerze... przez internet – nawet jeśli nie posiadamy danej gry

Witold czwartek, 10 października 2019, 13:16 News

Nie macie przyjaciół? To nic nie szkodzi.

Platforma Valve od jakiegoś czasu nabiera wiatru w żagle: czy to za sprawą zwykłej chęć samodoskonalenia, czy oddechu Epic Games Store na karku, nie jest istotne. Steam więc zmienia wygląd naszych bibliotek, a także umożliwia użytkownikom testować różne eksperymentalne funkcje w ramach Steam Labs.

Już niedługo zaś doczekamy się kolejną ciekawą możliwośc. Jeden z developerów, Nathan Darko, podzielił się bowiem informacjami, które firma Gabe'a Newella przekazała twórcom.

W opisie nowej funkcji – Remote Play Together – możemy przeczytać:

Wasze gry z lokalnym multiplayerem już niedługo zostaną usprawnione dzięki automatycznemu wsparciu dla Remote Play Together na Steamie. Remote Play Together jest nową funkcją Steama, która pozwala dwóm lub większej liczbie graczy korzystać z gier w lokalnym multiplayerze wspólnie przez internet. Sądzimy, że ta funkcja będzie bardzo wartościowa dla użytkowników i twórców i jesteśmy podekscytowani betą. […]

Wszystkie gry z lokalnym multiplayerem, co-opem, split-screenem będą automatycznie zawierać betę Remote Play Together, którą planujemy uruchomić 21 października.

Korzystając z wersji beta Remote Play Together, gracz może po prostu uruchomić dowolną grę z obsługą lokalnego trybu dla wielu graczy, lokalnej kooperacji lub funkcji współdzielenia /podzielonego ekranu, a następnie za pomocą Steama zaprosić znajomego do gry w trybie dla wielu graczy. Zaproszenie działa jak podłączenie drugiego kontrolera dla znajomego. Gdy znajomy je przyjmie, wygląda to tak, jakby obaj grali obok siebie przy jednym komputerze. Podobnie jak w przypadku tradycyjnego split-screena, komputer gospodarza uruchamia grę, ale dzięki funkcji Remote Play Together przyjaciele mogą dołączyć za pomocą własnych kontrolerów, głosu, dźwięku i wyświetlacza – bez względu na to, czy posiadają tę grę na Steamie.

[...]

Remote Play Together […] obsługuje do 4 graczy oraz renderuje 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p. Ta funkcja wymaga połączenia między 10 a 30 Mb/s, aby zachować małe opóźnienia z efektami zależnymi od prędkości internetu wszystkich graczy. Przy szybkich połączeniach mogą być też obsługiwani kolejni gracze.

Możemy również przeczytać, że funkcja ta jest przeznaczona dla gier niewspierających do tej pory multiplayera online. Valve zaznacza również, iż produkcje projektowane z myślą o internetowym trybie wieloosobowym wciąż będą sprawdzać się lepiej przy użyciu dotychczasowego systemu.

Brzmi ciekawie, prawda? Oczywiście wcześniej gracze byli w stanie osiągnąć podobny efekt (chociażby przy pomocy stareńkiego Hamachi), ale miło zobaczyć to w końcu jako jedną z funkcji Steama – i to do tego pozwalającą zagrać z nami również osobie, która nie posiada gry*. Pozostaje więc poczekać niecałe dwa tygodnie, aby przekonać się, jak Remote Play Together sprawdzi się w akcji.

*Podobnie było z A Way Out od EA i tam sprawdzało się to rewelacyjnie.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Steam,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 11 października 2019, 15:50   Windcaller
Problem jest taki że był sklep przed Epiciem pobierający 12% zysków, nazywał się GOG. Czemu teraz ma 30% a nie "sprawiedliwe" 12%? Bo koszty prowadzenia firmy i serwerów działających 24/7 doprowadziły go na skraj bankructwa. Natomiast sklepy z fizycznymi nośnikami są jeszcze gorszym źródłem zysku dla twórców ze względu na 30% (albo czasem więcej) dla sklepu plus cały koszt transportu, tłoczenia płyt, marketingu i niesprzedanych kopii. Dlatego nosniki fizyczne umierają.
piątek, 11 października 2019, 11:58   gimemoa
@Debosy "Wszystkie gry z lokalnym multiplayerem, co-opem, split-screenem" Ale ma LANa, a jest to tutaj wymienione. Ale i tak jest to tak opisane, że nie do końca wiadomo o co chodzi, na jakiej zasadzie i jak to będzie działać.
piątek, 11 października 2019, 10:42   Debosy
@tommy50 Humble Store poiera 25% z czego 10% idzie na cele chaarytatywne.
Mesjasz Epic Store pobiera 12% bo jest na razie przy konkurencji NIKIM a to jedyny sposób przyciągania do siebie developerów.
piątek, 11 października 2019, 10:40   Debosy
@tommy50 Czasy sie zmieniły, wydawanie gier na nosnikach fizycznych, olacanie wydawcy, drukarni i tłoczni sie nie oplaca i masakrycznie redukuje zyski. Z raportu IGN wynika ze 30% MARŻA STEAM to standard.30% marże na developerów nakłada Steam, ale również GOG, Microsoft Store, Playstation Store, XBox Game Store, Nintendo eShop, Apple App Store, Goolge Play Store. 30% pobieraja tez fizyczne sklepy jak GameStop, Amazon, BestBuy i Walmart.
piątek, 11 października 2019, 10:35   Debosy
@tommy50 Ale ty farmazony gadasz. Brak pudełek to wina steama? Czasy sie zmieniły kazdy developer moze wydawac gry w pudelkach ale tego nie robi. Z badan przeprowadzonych przez IGN wynika ze zysk z wersji pudelkowej moze wynosić około 20%.Twoj mesjasz rozdaje gry, ale jest to zwykła zagrywka pijarowa ktora ma przyciągać ludzi, gdyby mial jakas znaczącą pozycje nic byś od nich nie dostal bo to nie instytucja charytatywna. Masz gadke i argumenty wiejskiego chłopa "dobrze że za darmo dajo", "kiedyś to było".
piątek, 11 października 2019, 10:29   DarZ
Chyba najlepszy pomysł Volvo od wielu lat! Zapowiada się ciekawie :)
piątek, 11 października 2019, 10:23   Debosy
@tommy50 A dla mnie wtedy dopiero nabrało sensu budowanie biblioteki gier, bez zagracania mieszkania tonami plastiku.
piątek, 11 października 2019, 10:21   Debosy
@gimemoa. Coś mi się nie wydaje by Total War miał splitscreen albo mozliwosc grania we dwóch na jednym komputerze. No chyba ze sie myleMowa jest o multiplayerze na jednym komputerze gdzie jeden gracz gra na klawiaturze i myszy a drugi na padzie, system pozwala na kontrolwanie w tej sytuacji jednego z kontrolerów zdalnie. Gry LAN, Online multiplayer się pod to nie zaliczają
piątek, 11 października 2019, 9:41   gimemoa
Zaraz, zaraz. Czy ja dobrze rozumiem, że niedługo będę mógł zagrać z kumplem w kampanię Total War przez neta, nawet jeśli on nie posiada tej gry?
piątek, 11 października 2019, 8:19   Tesu
@tommy50
„Steam jakby upadl nastalaby wolność.” Ty tak na powaznie...? :D

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje dobrą godzinę. Nawet 9kier raz na jakiś czas odpala mainstreamowe gry.

Komentarzy:
1

Całe lata już minęły od ostatniej naprawdę dobrej gry single player z uniwersum Gwiezdnych Wojen. Wygląda jednak na to, że znów się doczekaliśmy, a Fallen Order będzie jednym z ważniejszych tytułów tego roku. Przekonałem się o tym, przechodząc pokaźny jej fragment na specjalnym pokazie, jaki Electronic Arts zorganizowało w Los Angeles.

Komentarzy:
29

Myśl na dziś: W związku z obecnymi cenami warzyw wegetarianie wracają do jedzenia mięsa.

Komentarzy:
1

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
10

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z