23
10.10.2019, 13:16Lektura na 3 minuty

Steam: Remote Play Together pozwoli nam grać w lokalnym multiplayerze... przez internet – nawet jeśli nie posiadamy danej gry

Nie macie przyjaciół? To nic nie szkodzi.


Witold Tłuchowski

Platforma Valve od jakiegoś czasu nabiera wiatru w żagle: czy to za sprawą zwykłej chęć samodoskonalenia, czy oddechu Epic Games Store na karku, nie jest istotne. Steam więc zmienia wygląd naszych bibliotek, a także umożliwia użytkownikom testować różne eksperymentalne funkcje w ramach Steam Labs.

Już niedługo zaś doczekamy się kolejną ciekawą możliwośc. Jeden z developerów, Nathan Darko, podzielił się bowiem informacjami, które firma Gabe'a Newella przekazała twórcom.

W opisie nowej funkcji – Remote Play Together – możemy przeczytać:


Wasze gry z lokalnym multiplayerem już niedługo zostaną usprawnione dzięki automatycznemu wsparciu dla Remote Play Together na Steamie. Remote Play Together jest nową funkcją Steama, która pozwala dwóm lub większej liczbie graczy korzystać z gier w lokalnym multiplayerze wspólnie przez internet. Sądzimy, że ta funkcja będzie bardzo wartościowa dla użytkowników i twórców i jesteśmy podekscytowani betą. […] Wszystkie gry z lokalnym multiplayerem, co-opem, split-screenem będą automatycznie zawierać betę Remote Play Together, którą planujemy uruchomić 21 października. Korzystając z wersji beta Remote Play Together, gracz może po prostu uruchomić dowolną grę z obsługą lokalnego trybu dla wielu graczy, lokalnej kooperacji lub funkcji współdzielenia /podzielonego ekranu, a następnie za pomocą Steama zaprosić znajomego do gry w trybie dla wielu graczy. Zaproszenie działa jak podłączenie drugiego kontrolera dla znajomego. Gdy znajomy je przyjmie, wygląda to tak, jakby obaj grali obok siebie przy jednym komputerze. Podobnie jak w przypadku tradycyjnego split-screena, komputer gospodarza uruchamia grę, ale dzięki funkcji Remote Play Together przyjaciele mogą dołączyć za pomocą własnych kontrolerów, głosu, dźwięku i wyświetlacza – bez względu na to, czy posiadają tę grę na Steamie. [...] Remote Play Together […] obsługuje do 4 graczy oraz renderuje 60 klatek na sekundę w rozdzielczości 1080p. Ta funkcja wymaga połączenia między 10 a 30 Mb/s, aby zachować małe opóźnienia z efektami zależnymi od prędkości internetu wszystkich graczy. Przy szybkich połączeniach mogą być też obsługiwani kolejni gracze.


Możemy również przeczytać, że funkcja ta jest przeznaczona dla gier niewspierających do tej pory multiplayera online. Valve zaznacza również, iż produkcje projektowane z myślą o internetowym trybie wieloosobowym wciąż będą sprawdzać się lepiej przy użyciu dotychczasowego systemu.

Brzmi ciekawie, prawda? Oczywiście wcześniej gracze byli w stanie osiągnąć podobny efekt (chociażby przy pomocy stareńkiego Hamachi), ale miło zobaczyć to w końcu jako jedną z funkcji Steama – i to do tego pozwalającą zagrać z nami również osobie, która nie posiada gry*. Pozostaje więc poczekać niecałe dwa tygodnie, aby przekonać się, jak Remote Play Together sprawdzi się w akcji.

*Podobnie było z A Way Out od EA i tam sprawdzało się to rewelacyjnie.


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze