Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

World of Warcraft Classic: Faza druga jeszcze w tym roku, layering zniknie już niedługo

Witold piątek, 4 października 2019, 10:46 News
pc

To co, wyczyściliście już Molten Core? Jeśli nie, to ruchy, ruchy!

Wszyscy dobrze wiemy, że powrót do dawnego Azeroth był co najmniej udany. Pal sześć horror kolejek, który skończył się dopiero niedawno (chociaż w godzinach szczytu wciąż trzeba czasem chwilę odczekać) – waniliowy WoW dla wielu graczy okazał się dokładnie tym, czego wymagali (o tym, jak bardzo mi się spodobał, możecie przeczytać w 300. numerze CD-Action dostępnym w kioskach).

O skali wyczekiwania świadczy najlepiej skok wpływu z subskrypcji o 223% w porównaniu do tego, co gra notowała w lipcu (jednak wciąż jest to gorszy wynik od momentu wydania Battle for Azeroth).

Mimo że zdecydowana większość graczy wciąż tuła się po świecie (na szczęście już nie w Barrens, bo ileż tam można siedzieć?) w swojej drodze do 60. levelu, najbardziej zapaleni fani maksymalny poziom wbili dość szybko i wzięli się za stopniowe czyszczenie dostępnych rajdów. Hardkorowe gildie Onyxię czy Ragnarosa biją więc już raczej bez trudu, ubierając wszystkich swoich członków w pierwszy Tier przedmiotów. Nie dziwi więc, że wyczekują niecierpliwie kolejnej fazy Classica, w której do gry trafią wysokopoziomowe podziemia – Dire Maul – oraz dwójka bossów w otwartym świecie – Azuregos i legendarny Kazzak. Dodatkowo w tym momencie ucywilizuje się także nieco PvP, ponieważ pojawi się system honoru wraz z odpowiednimi rangami.

Otwartym pytaniem pozostawała kwestia, kiedy druga faza w ogóle się rozpocznie. W końcu poznaliśmy jednak datę ante quam – powyższa zawartość ma zawitać do gry przed końcem 2019. Zdradził to Ion Hazzikostas, reżyser WoW-a, w wywiadzie dla PC Gamera. Jednocześnie ogłosił, że do tego czasu Blizzard przestanie używać na serwerach Classica technologi layeringu. W skrócie: pozwala ona być na serwerze znacznie większej liczbie graczy naraz, jednak za cenę istnienia części z nich w, powiedzmy, równoległych światach. W przeciwieństwie do używanego we współczesnej wersji produkcji shardingu działa on w innej skali, dlatego grając na co dzień, raczej nie zauważyliśmy żadnych problemów w stylu nagle znikających towarzyszy. Znaleźli się jednak tacy, którzy nadużywali systemu (np. dołączając do drużyny na drugim kontynencie i w ten sposób przenosząc się do ich wersji serwera; tak np. mogli uciec z walki z innym graczem).

Hazzikostas bronił obranej przez Blizzard drogi:

Bez layeringu po prostu nie bylibyśmy w stanie pomieścić liczby graczy zbliżonej do tej, którą faktycznie mieliśmy na serwerach. A przy pewnym naturalnym wykruszaniu się grających, które widzimy, mielibyśmy teraz wiele serwerów, które miałyby za małą populację. Zamiast tego mamy serwery, które ze względu na layering były faktycznie masowo przeludnione (nawet przy kolejkach do logowania podczas kilku pierwszych tygodni), a które teraz ustabilizowały się na poziomie dużych, zdrowych populacji mogących przetrwać przez kolejne miesiące i lata.

Developer zaznaczył jednak, że layering był złem koniecznym i twórcy chcą się go jak najszybciej pozbyć.

Kiedy pojawi się Kazzak, chcemy, żeby był tylko jeden Kazzak. Tego wymaga podstawowa dynamika gry w otwartym świecie [czyli poza instancjami – red.].

Na sporej części serwerów system ten zresztą już zniknął – na pozostałych więc jest to kwestia co najwyżej tygodni.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 5 października 2019, 9:20   taz159357
Szczególnie, że gameplay maga opiera się dosłownie na wciskaniu jednego skilla non stop.
piątek, 4 października 2019, 11:36   AoS
Nie wiem jak trzeba być słabym w tą grę, żeby mieć problemy z wyczyszczeniem Molten Core

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
8

Kupiliśmy z enkim Switcha, więc od dzisiaj w „Sprawdzam” będą pojawiać się także produkcje na konsolę Nintendo. Na pierwszy ogień dwie, a do tego pewna polska perełka. PS: Tak, polecajcie swoje ulubione produkcje na Switcha, najlepiej niezależne!

Komentarzy:
1

Za nami  pecetowa premiera Red Dead Redemption 2. Z tej okazji zapraszam was do wędrówki po Dzikim Zachodzie. Ale tym prawdziwym, jakże różnym niż świat znany wam z gier i filmów. Ruszajmy, by rozprawić się z narosłymi wokół niego mitami. Jiiiiiii-ha!

Komentarzy:
15

Wśród asów światowej branży komputerowej nie brak i takich nazwisk, które brzmią bardzo swojsko. Znacie (choćby z moich tekstów) Jacka Tramiela/Trzmiela, na pewno słyszeliście też o niejakim Stevie Wozniaku. Ostatnio też jest głośno o Paulu Baranie, jednym z „ojców” internetu. Ale czy wiecie, że była szansa, by największą gwiazdą spośród nich był Jacek Karpiński?

Komentarzy:
12

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z