Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HIT[Do przegadania] Czy monitory powyżej 60 Hz mają sens?

Voxpopuli czwartek, 26 września 2019, 16:00 News

Szybkie monitory, szybkie pytanie, szybkie odpowiedzi.

Część graczy twierdzi, że częstotliwość odświeżania ma kluczowe znaczenie podczas grania. Inni uważają, że powyżej 144 Hz nie ma już żadnej różnicy, a są i tacy, dla których wszystko ponad 60 Hz to dodatkowo płatny bajer.

Po której stronie stoicie? Czy 240 Hz wykorzystać są w stanie jedynie zawodowcy? Jak zapatrujecie się na pierwsze panele o odświeżaniu na poziomie 300 Hz? Zapraszamy do dyskusji.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 1 października 2019, 17:45   rafioza02
w grach FPS robi to ogromną różnicę, w korzystaniu z komputera również. Jak korzystałem ostatnio z XL2411P mojego znajomego, to skumałem, że high refresh to jest coś.
poniedziałek, 30 września 2019, 8:56   luczador
@Windcaller-tą teorię o fatalnym odwzorowaniu kolorów na OLEDach stosujesz tylko do monitorów czy do TV i smartfonów też? Bo jeśli to wszystkiego to jestem w szoku. Bo OLEDowy TV miażdży te wszystkie badziewne QLEDy od Samsunga i inne zwykłe LCD. Dzięki nieskończonemu kontrastowi i HDR obraz jest obłędny. Mam też porównanie na skalibrowanym panelu więc nie są to wyssane z palca wiadomości. Stąd jestem ciekaw skąd masz to info i czy dotyczy tylko monitorów bo ja niestety żadnego jeszcze nie widziałem.
niedziela, 29 września 2019, 8:24   Galbraith
@nfsfan6 w sumie to możliwe, przypomniałem sobie, że testując parę modeli też zauważyłem, że niektórzy producenci stosują taki zabieg, że dla jasności mniejszej niż 100% ekran lekko miga (Pulse Width Modulation (PWM)). I tak widać to na nagraniach. Ale takie monitory to raczej odpadają od razu.
Są różne inne sposoby na radzenie sobie z tym problemem Flickeringu i różnie się nazywają w zależności od producenta. Np. DC Dimming.Aha - ale nie ma to jakby związku z tym czy to 60Hz, czy 144Hz.
sobota, 28 września 2019, 13:18   cali
240 Hz do gier e-sportowych zdecydowanie tak. Płynna rozgrywka ale i potrzebny szybszy refleks a -odpowiednie wytrenowanie zapewnia lepszy czas reakcji z wyprzedzeniem.
300 Hz do wszystkich gier zdecydowanie nie. Pomijając odpowiedni sprzęt zdolny przetwarzania obrazu. Jednak jest granica dla zdrowia. Nie mam na myśli popularnego stwierdzenia że oko nie widzi coś powyżej pewnego pułapu Hz. Natomiast występują już problemy jak z VR typu nudności, zawroty Biorąc pod uwagę technologię zastosowaną w monitorach
sobota, 28 września 2019, 12:37   Windcaller
@tweety3d @luczador taki monitor istnieje, tylko że problemy z nim są kolosalne. Poza tym że występuję zjawisko wypalenia, jest inny problem - monitor po prostu ma beznadziejne odwzorowanie kolorów ze względu na nie wystarczające zasilanie (co nie występuje w przypadku mniejszych ekranów). Problem jest z samą technologią OLED, więc raczej nie będzie na to rozwiązania wkrótce. Ekran oferuje idealną czerń kosztem kolorów gorszych niż oferowanych przez najtańsze ekrany LCD.
sobota, 28 września 2019, 12:04   tweety3d
@luczador, Teoretycznie jest wypalanie, ale jakoś na komórce to się nie zdarza, a tam ikonki na górze są praktycznie cały czas w tym samym miejscu.
sobota, 28 września 2019, 3:27   nfsfan6
@Galbraith Serio jest coś takiego jak migotanie ekranu ale ludzkie oko tego nie zauważy tylko odczujesz to w postaci dyskomfortu oczu. Zresztą zrobiłem kiedyś taki eksperyment : nagrywałem filmik komórką z ekranu na pulpicie i widać wyraźnie coś co ująłbym jako własnie migotanie a na obecnym 144 hz juz tego nie mam...
sobota, 28 września 2019, 2:37   Galbraith
@nfsfan6, Migotanie ekranu? ktoś chyba czytał Panią Domu w czasach monitorów kineskopowych. No chyba, że strobo na LCD włączysz. Producenci dodają taką opcję, która to niby zwiększa reakcję ;P
@hexanisalive IPS 144 - niestety jeszcze takich rok temu nie było... :( ale i tak komp prawdopodobnie nie trzymałby takiego klatkażu, więc nie żałuję 75Hz jednak aż tak bardzo. Nie ma nic pomiędzy niestety.
sobota, 28 września 2019, 0:31   hexenisalive
Dijkstra2013
Przejście z 60hz na 75Hz widać marginalnie. Przy 120 lub 144 Hz odczułbyś wgnieceniw w fotel i żałowałbyś kupna 75Hz. Ze 144Hz na 180Hz nie widać wiele, ze 144hz na 240Hz widać wyraźny skok. Z 180Hz na 240 Hz prawie zero róźnicy.
piątek, 27 września 2019, 19:07   avn
Rozumiem, że granie w 144 Hz wymaga również sprzętu co generuje ciągle 144 klatek? Jeśli tak, to można to porównać do wojny PC vs konsole - jedni kupują sprzęt za tysiące i się grzeją ilością detali i płynnością, inni konsolę za 1500 zł i się po prostu cieszą grą :)

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Popularnemu Pac-Manowi stuka właśnie 40 lat. Takiej rocznicy nie możemy zignorować. Ale, że na jego temat pisałem dość obszernie ze 2 lata temu (CDA 02/2018), dziś tylko w telegraficznym skrócie przypomnę najważniejsze informacje na jego temat.

Komentarzy:
0

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Tym razem słowo klucz to „tajemnica”.

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z