Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Ubisoft nie zamierza wracać do gier na 15 godzin

Witold środa, 11 września 2019, 13:01 News

Właściwie to dobrze czy źle?

Chociaż ostatnimi czasy nieco przycichły żarty na temat tworzenia gier przez francuskiego wydawcę metodą kopiuj+wklej, ich przyczyna niekoniecznie zniknęła. Sandboksy Ubisoftu, mimo że zawsze sprzedają się świetnie, wciąż męczą wiele osób swoim recyklingiem znanych mechanik. Przez ostatnie lata w naprawdę zbyt wielu tytułach firmy wspinaliśmy się na przeróżne wieże, odbijaliśmy posterunki , skradaliśmy się przed walką (obowiązkowo oznaczając sobie wrogów) i zbieraliśmy dziesiątki znajdziek. Dodatkowo same produkcje zaczęły puchnąć do dziesiątek jeżeli nie setek godzin – a niekoniecznie oferowały angażującej rozgrywki na tyle czasu.

Ponieważ niektórzy fani są już tym trendem zmęczeni i z chęcią przywitaliby nieco bardziej zwartą grę, GameIndustry.biz rozmawiając z Yvesem Guillemotem, prezesem Ubisoftu, zapytało go o ewentualny powrót do czasów Assassin's Creed Unity (chociaż może bez tych wszystkich bugów). Jego odpowiedź jest odrobinę rozczarowująca:

Nie. Naszym celem jest upewnienie się, że gracz może mieć Unity w ramach Odyssey. Jeśli chcesz mieć historię na 15 godzin, możesz ją mieć – ale możesz mieć też przy tym inne historie. Żyjesz w tym świecie i robisz to, co chcesz robić. Masz tutaj pełno doświadczeń w stylu Unity.

Wygląda na to, że graczom takie podejście pasuje:

[Ten model] jest w stanie się utrzymać, ponieważ świat jest wielki, a liczba graczy mogących grać w nasze produkcje – ogromna. W ciągu ostatnich kilku lat zauważyliśmy, że liczba graczy bawiących się naszymi tytułami stale rośnie. Otwierają się nowe rynki, a gry mają znacznie dłuższy cykl życia niż kiedyś.

Guillemot przekonuje też, że taki system jest korzystniejszy dla kupujących.

Gracze dostają naprawdę dużo w zamian za swoją inwestycję, o wiele więcej niż wcześniej. Nasz zespół nie kończy pracy po premierze tytułu – mamy wiele osób tworzących nową zawartość, aby ludzie mogli dłużej zostać w uniwersum, które tak kochają. Fakt, że niektórzy kupują przedmioty w tych grach daje naszym zespołom szansę na kontynuowanie tworzenia tej dodatkowej zawartości.

Niezaprzeczalnie możemy teraz spędzić przy jednej produkcji dużo więcej czasu niż kiedyś. Czy jednak zawsze wartościowo? No, tu bym się spierał, ale to już zależy od naszego indywidualnego podejścia do sandboksów.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Ubisoft,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 12 września 2019, 11:54   zadymek
Jeśli chodzi o gry od Ubi, to Blood Dragon był OK: krótki, dynamiczny, charakterystyczny, spoko soundtrack i tylko cięcia aż nazbyt widoczne.
czwartek, 12 września 2019, 9:11   CamCygi
@migot: "Mi sie wlasnie ich FC5 podoba mapa" Kto ciebie uczył języka? Yoda?
środa, 11 września 2019, 21:43   Kuba3003
To może Sniper Ghost Warior 2? Ten tak szybko przeleciał, że nie zdążyłem się grafiką nacieszyć xD
środa, 11 września 2019, 20:01   migot
Mi sie wlasnie ich FC5 podoba mapa moze az tak wielce gigantyczna nie jest. Jest masa questow ale jesli chce sie przejsc tylko tryb fabularny to na spokojnie mozna tego dokonac (mi na najtrudniejszym zajelo lekko ponad 12h) a jak ktos chce sie cieszysc swiatem to starczy na grubo ponad 24h. To mi sie wlasnie podoba w takich grach. Nie lubie szczerze gier na wiecej niz 16h fabuly czy cos. Dzisiaj za duzo jest juz gier a za malo czasu by to ogrywac i dlatego korytarzowki tez sa potrzebne i tez je cenie
środa, 11 września 2019, 18:12   Xellar
Shaddon,
Ale trochę prawdy w tym jest, że od gier Ubisoftu trzeba robić sobie przerwę, bo szybko dochodzi do przesycenia ichniejszymi mechanikami i pomysłami. Osobiście nie potrafiłbym jedna po drugiej przejść Origins, a zaraz później Odyseję. Origins ograłem 2 lata temu, a dopiero teraz zbieram się w sobie, aby zagrać w Odyseję. Mimo że obydwie są świetnymi grami w swoim gatunku. Ubisoft lubi eksploatować swoje rozwiązania i mechaniki do zmęczenia materiału. Czasem mogliby wprowadzać więcej urozmaiceń.
środa, 11 września 2019, 18:11   Acererak
Co do tematu jestem za o ile questy poboczne będą zróżnicowane, ale tak serio. W Origins irytował brak prostych questów, tj. zawsze quest poboczny musiał mieć zwrot akcji. W efekcie po pewnym czasie przestało to zaskakiwać. Z kolei randomizowane questy w Odyssey może i początki mają zróżnicowane (jeszcze powtórka mi się nie trafiła początku dialogu), ale samo zadanie plus końcówka rozmowy wygląda jak jakiś rytuał - jest taka sama dla każdego z tych questów... Obecnie już prawie randomizowanych nie robię.
środa, 11 września 2019, 18:02   Acererak
@piterbro Zatem radzę robić wyłącznie questy główne plus z wykrzyknikami (bo to nie są randomizowane poboczne). Sam też miałem dosyć rzymskich obozów, ale mapa była na tyle zróżnicowana, że jeszcze jakoś się dało to przeboleć. Świat w AC Odyssey generalnie wygląda wszędzie dość podobnie, stąd w pewnym momencie, kiedy przez długi czas nie miałem questów pobocznych (bo zwykle najpierw POI, potem wątek główny robię) irytacja i wrażenie robienia tego samego od nowa była spora. Dlatego POI omijaj i będzie git.
środa, 11 września 2019, 18:02   Paffcioo
Jeżeli chcą tworzyć takie otwarte światy jak AC Odyssey to ja pasuje :)
środa, 11 września 2019, 17:51   Shaddon
@Nezi23
Tak, tak, mamy "całą masę" (pobożne życzenia) oryginalnych gier, w które prawie nikt nie gra, bo wszyscy są zajęci młóceniem w Fortnite'a, PUBG, czy League of Legends, tudzież ogrywaniem sequeli największych marek AAA. To raz. Dwa, "symulator czyszczenia mapek z kolorowych znaczników" też trzeba umieć zrobić. Taki np. CD Projekt nie umiał, choć próbował. Miejmy nadzieję, że lata eksperymentów Ubisoftu pomogą innym studiom w projektowaniu otwartych światów, które nie będą nudzić po kilku godzinach.
środa, 11 września 2019, 17:32   Kuba3003
Ja też się zawiodłem wathdogsami. Pomysł ciekawy ale mechanika nie dla mnie. Co do rzymskich obozów - też mam ich dość, ale jak ktoś chce nabić trochę expa, to ma jak znalazł xD
Co do misji pobocznych, to powinni się uczyć od CDP. Po odświeżeniu serii w postaci AC origins widać inspiracje wiedźminem ale w kwestii fabuły nadal braki.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Uplay+: Dzisiaj (z problemami) ruszyła usługa abonamentowa Ubisoftu

News
wtorek, 3 września 2019

uplay-dzisiaj-z-problemami-ruszyla-usluga-abonamentowa-ubisoftu Do 30 września możemy wypróbowywać ją za darmo, więc może warto rzucić okiem.

Komentarzy:
72

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Myśl na dziś: Dlaczego, kiedy mówią "budżetowa wersja iPhone'a", nie dodają, o budżet którego kraju chodzi?

Komentarzy:
3

Rozmawiamy Jesperem Kydem, wielokrotnie nagradzanym kompozytorem muzyki do gier i filmowej.

Komentarzy:
8

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
2

W programie na ten tydzień znalazły się dwa tytuły krótkometrażowe i jeden zdecydowanie nieprzeznaczony dla tych, którzy mają mało czasu. Ale ponoć wart każdej godziny.

Komentarzy:
9

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z