Spelunky 2 dopiero w przyszłym roku
Właściwie to powód do radości, widmo przedwczesnej siwizny nieco się oddala.
Ponad dekadę temu pierwotna wersja gry Dereka Yu zdobyła w internecie sporą popularność i to nie tylko dzięki swojej darmowości. Jednak to dopiero późniejsza edycja, już jako pełnoprawny i płatny tytuł, skradła serca tysiącom fanów platformówek i rogue like'ów na całym świecie.
Zaskakująco bezlitosna (uważajcie, oprawa graficzna naprawdę potrafi zwieść), a przy tym niesamowicie wciągająca produkcja jeszcze w tym roku miała się doczekać sequela. Niestety, wygląda na to, że nic z tego. Twórca ogłosił bowiem na Twitterze, że są małe szanse, żeby jego studio zdołało się wyrobić do końca 2019.
Hey, Spelunky fans! Unfortunately, I don't think we're going to get to release Spelunky 2 this year. Development is still going well and we're not far off target, but the density and detail of the game is demanding more time.
— Derek Yu (@mossmouth) August 14, 2019
Thank you for your patience. pic.twitter.com/BJvsHUWAY0
Hej, fani Spelunky! Niestety, nie sadzę, że wypuścimy Spelunky 2 w tym roku. Produkcja wciąż idzie dobrze i nie jesteśmy zbyt daleko od celu, ale zawartość i detale gry wymagają więcej czasu.
Dzięki za waszą cierpliwość.
Niewątpliwie szkoda, ale takie są uroki gamedevu (i niezależnych studiów). Wiemy przynajmniej, że możemy spodziewać się dopracowanej produkcji – chociaż po „jedynce” nie jesteśmy tak jakoś specjalnie zaskoczeni.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.