Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Epic i THQ Nordic dołączają do akcji w sprawie przejrzystości lootboksów

Witold piątek, 9 sierpnia 2019, 13:56 News

Powoli wychodzi na to, że biednego „mechanizmu niespodzianki” nikt w gruncie rzeczy nie lubił.

Gdy niedawno Microsoft, Sony oraz Nintendo ogłosiły, że w wyniku wypracowanej przez trzech gigantów umowy do regulaminów usług każdej z nich trafi zapis wymuszający ujawnienie zasad działania lootboksów, wszyscy byliśmy nieco zaskoczeni. Zwłaszcza, że poparcie dla tego wyraziły Activision Blizzard, Bandai Namco Entertainment, Bethesda, Bungie, Take-Two Interactive, Ubisoft, Warner Bros. Interactive Entertainment, Wizards of the Coast. czy nawet znane z miłości do skrzynek Electronic Arts.

Wywołało to wśród wielu graczy niemałą radość – w końcu mechanika ta w ostatnich latach urosła do głównego symbolu moralnego upadku naszej branży. Na powyższych wydawcach jednak się nie kończy, ponieważ akcja popierana jest także przez inne firmy. THQ Nordic na Twitterze wytłumaczyło, dlaczego nie podpisało się wraz z innymi członkami Entertainment Software Association pod akcją:

THQ Nordic GmbH i THQ Nordic Inc. nie zobowiązały się do ujawnienia szans na zdobycie przedmiotów w lootboksach, ponieważ: a) nie zostaliśmy poproszeni przez ESA o komunikat w sprawie tej publikacji, b) nie mamy w tej chwili opublikowanej ani jednej gry z mechaniką lootboksów, c) nie planujemy implementować w naszych grach mechanik w stylu kasyna.

Rozbrajające, prawda?

Głos zabrało także Epic Games, który we własnym zakresie już od jakiegoś czasu przeprowadzał podobną akcję w swoich tytułach.

Na początku tego roku zespół Fortnite Save the World dokonał zmiany, dzięki której gracze widzieli każdy przedmiot znajdujący się w płatnej lamie [tutejszym lootboksie – red.] przed jej otwarciem. Na początku tego tygodnia zespół z Psyonix ogłosił podobną zmianę w płatnych skrzynkach w Rocket League, która wejdzie w życie później w tym roku. Idąc dalej, zobowiązujemy się do zachowania tej samej przejrzystości zakupów graczy we wszystkich tytułach Epic Games.

Czyżbyśmy byli więc świadkami końcu lootboksowej ery w historii gier wideo? Oby.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 12 sierpnia 2019, 8:30   LucasNav
myślę, że tak jak skrzynki weszły do mainstreamu po tym jak CS:GO zyskało ogromną popularność i kupę kasy ze skinów ze skrzynek, tak teraz dzięki Fortnite Epica, firmy przejdą do modelu sklepu. Tu nie chodzi o to co jest "fajne" albo "fair" tylko o to co przynosi pieniądze. Epic pokazał, że można trzepać kasę bez losowej zawartości i że całkiem sporo ludzi jest w stanie zapłacić 10USD za skina
piątek, 9 sierpnia 2019, 20:02   Fallschirmjager
Naiwniactwo. To już się nie skończy nigdy, zawsze będziemy mieli pudełka z łupem (a może "łuppudełka"? haha, brzmi ciekawie XP) Zmienią nazwę, czy mechanizm, gry podrożeją o przewidywaną kwotę z lootboxów, ukryją to pod czymś, zrobią ludziom wodę z mózgu i tyle. Szykują coś, to pewne. Zaczną robić zajebiste alternatywne designy i kolory broniom czy odzieży a zwykłe będą przypominać Dodę śpiewającą na żywo bez playbacku. Season Passy, płatne mody, opłata za stworzenie konta, opłata za opłatę za granie. DSA!!
piątek, 9 sierpnia 2019, 18:47   lee32147
I możliwe, że na PC też.
piątek, 9 sierpnia 2019, 18:46   lee32147
Musieli dołączyć się do tej akcji, bo inaczej musieliby wycofać lootboxy albo nie wydawać gier na te konsole.
piątek, 9 sierpnia 2019, 18:12   Winograd
Taaa, już widzę, jak coś co przynosi miliardy dolarów zysku znika z rynku. Najprawdopodobniej ewoluuje lub zmieni się w coś innego. O ile im( wielkim wydawcom) się zachce.
piątek, 9 sierpnia 2019, 17:42   IronMan271
Krok w dobrą strone ale i tak będzie to upierdliwe że w grze za 200zł dalej można kupować jakieś pierdółki po 40zł, boostery, i inne...
piątek, 9 sierpnia 2019, 16:41   fragmajster
Epic? To ciekawe ich Fortkloc wszystko chowaza Paywall ja rozumiem ,że to są skórki itp.
ale darmowym graczom nie dają nic, a nagrody dla nich w Battle Pasie nie są warte grosza.
Druga sprawa Epic dołożył kasy do Borderlands 3 które będzie miało pełno DLC i lootboxów z skinami i broniami tak jak to było w BL2 gdzie za hajs kupowało się klucze i skrzynki i wylatywały potężne złote i pomarańczowe giwery.
Więc nie niech Epic nie udaje świętego ;)
piątek, 9 sierpnia 2019, 15:02   aRo
"świadkami końcu"?
piątek, 9 sierpnia 2019, 14:31   Nemesis753159
Bo jest nowa moda na Przepustki Fortnajtowe i w sumie każdy chce zyskać trochę punktów reputacji u graczy, żeby o ironio, więcej kasy od nich wyciągać przy pomocy wspomnianych przepustek.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
2

W programie na ten tydzień znalazły się dwa tytuły krótkometrażowe i jeden zdecydowanie nieprzeznaczony dla tych, którzy mają mało czasu. Ale ponoć wart każdej godziny.

Komentarzy:
9

To historia bardzo inteligentnego i zdolnego człowieka, który w trzy lata zdobył i stracił fortunę. To opowieść o człowieku, który w latach 80. XX wieku wprowadził komputer pod strzechy, a dziś nie ma i nie chce mieć komputera.

Komentarzy:
15

Oryginalny pomysł, szczypta talentu, kilka(naście) miesięcy wytężonej pracy – przepis na sukces może się wydawać nieskomplikowany. Co jednak robić, gdy premiera za nami, a słupki sprzedażowe ani drgną?

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z