Epic i THQ Nordic dołączają do akcji w sprawie przejrzystości lootboksów
Powoli wychodzi na to, że biednego „mechanizmu niespodzianki” nikt w gruncie rzeczy nie lubił.
Gdy niedawno Microsoft, Sony oraz Nintendo ogłosiły, że w wyniku wypracowanej przez trzech gigantów umowy do regulaminów usług każdej z nich trafi zapis wymuszający ujawnienie zasad działania lootboksów, wszyscy byliśmy nieco zaskoczeni. Zwłaszcza, że poparcie dla tego wyraziły Activision Blizzard, Bandai Namco Entertainment, Bethesda, Bungie, Take-Two Interactive, Ubisoft, Warner Bros. Interactive Entertainment, Wizards of the Coast. czy nawet znane z miłości do skrzynek Electronic Arts.
Wywołało to wśród wielu graczy niemałą radość – w końcu mechanika ta w ostatnich latach urosła do głównego symbolu moralnego upadku naszej branży. Na powyższych wydawcach jednak się nie kończy, ponieważ akcja popierana jest także przez inne firmy. THQ Nordic na Twitterze wytłumaczyło, dlaczego nie podpisało się wraz z innymi członkami Entertainment Software Association pod akcją:
THQ Nordic GmbH and THQ Nordic Inc. have not made a commitment on loot box odds disclosure, because a.) we have not been asked by @ESAGovAffairs for a statement ahead of their publication, b.) we currently do not have a single game with lootbox mechanics published, [...]
— THQ Nordic gamescom (@THQNordic) August 8, 2019
THQ Nordic GmbH i THQ Nordic Inc. nie zobowiązały się do ujawnienia szans na zdobycie przedmiotów w lootboksach, ponieważ: a) nie zostaliśmy poproszeni przez ESA o komunikat w sprawie tej publikacji, b) nie mamy w tej chwili opublikowanej ani jednej gry z mechaniką lootboksów, c) nie planujemy implementować w naszych grach mechanik w stylu kasyna.
Rozbrajające, prawda?
Głos zabrało także Epic Games, który we własnym zakresie już od jakiegoś czasu przeprowadzał podobną akcję w swoich tytułach.
Na początku tego roku zespół Fortnite Save the World dokonał zmiany, dzięki której gracze widzieli każdy przedmiot znajdujący się w płatnej lamie [tutejszym lootboksie – red.] przed jej otwarciem. Na początku tego tygodnia zespół z Psyonix ogłosił podobną zmianę w płatnych skrzynkach w Rocket League, która wejdzie w życie później w tym roku. Idąc dalej, zobowiązujemy się do zachowania tej samej przejrzystości zakupów graczy we wszystkich tytułach Epic Games.
Czyżbyśmy byli więc świadkami końcu lootboksowej ery w historii gier wideo? Oby.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.