12
19.07.2019, 16:24Lektura na 1 minutę

Overwatch: Twórcy wprowadzają sztywny podział ról w ramach drużyn [WIDEO]

Obowiązuje on zarówno w e-sporcie, jak zwykłych rozgrywkach.


Paweł „Cursian” Raban

W Overwatchu trwają właśnie Letnie Igrzyska, w ramach których można zgarnąć sporo świeżych skórek, ale znacznie ważniejszą wieścią jest nowiutki system dobierania ról. Do tej pory w grze nie obowiązywały żadne ograniczenia co do „klasowego” składu drużyn. Choć dawało to sporą elastyczność, doprowadzało też do zaburzeń, jak choćby znienawidzone kompozycje oparte na trzech postaciach wsparcia i trzech tankach.

Blizzard zdawał sobie sprawę, że musi coś w tej sprawie zrobić i ostatecznie stanęło na sztywnym systemie dobierania ról. W szybkiej grze, grze rankingowej i na turniejach e-sportowych każda ekipa musi składać się z dwóch tanków, dwóch postaci wsparcia i dwóch speców od zadawania obrażeń. Przed dołączeniem do meczu określa się jedną z ról, a później można wybierać wyłącznie spośród postaci należących do danej kategorii. Dodatkowo wcześniejszy jednolity sposób naliczania punktów rankingowych został rozbity na trzy część – osobną dla każdej roli. Więcej szczegółów poniżej:


Czytaj dalej

Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3207

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze