Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITNo Man´s Sky: Fani ufundowali twórcom bilboard z podziękowaniami

Witold piątek, 14 czerwca 2019, 9:15 News
PC

Jest to zapewne szok dla wszystkich, którzy wciąż pamiętają okołopremierową zawieruchę.

Gra od studia Hello Games nie miała łatwego startu – i nie ma co się oszukiwać, całkowicie zasłużenie. Developerzy z Seanem Murrayem na czele obiecywali nam złote góry, prezentując nam absurdalnie ambitne dzieło, które miało zrewolucjonizować branżę. Wszyscy wiemy, jakie emocje czuliśmy, porównując to, jak wyglądała gra po premierze z pamiętnym zwiastunem z E3 2014. I oczywiście nie byliśmy bez winy – widząc w zapowiedziach ogrom i cudowność No Man's Sky, nie chcieliśmy zaakceptować, że tytułem zajmuje się niewielkie studio, któremu nie może się to wszystko po prostu udać. Ale woleliśmy wierzyć w niemożliwe.

Po spotkaniu się z często słuszną, a często przesadzoną krytyką (co by nie mówić, Hello Games stworzyło naprawdę dobrą produkcję, której największą wadą było to, że nie była tak wspaniała, jak zapowiadano) twórcy wzięli się do roboty i przez kolejne lata intensywnie pracowali nad grą. Kolejne darmowe aktualizacje nie tylko poprawiły, ale i znaczące rozwinęły pierwotny produkt. Wraz z tymi do No Man's Sky zaczęli napływać kolejni chętni, a jego społeczność prężnie się rozwijała. Jak się okazuje, jest ona naprawdę wdzięczna developerom za ich wysiłek i niektórzy z jej przedstawicieli z Reddita postanowili podziękować autorom w dość nietypowy sposób.

Jeden z fanów uruchomił bowiem zbiórkę, której celem ma być postawienie bilboardu z wyrazami uznania dla Hello Games za ciągłe rozwijanie ich tytułu. Ma on zawisnąć w odległości 2 minut jazdy od siedziby studia w brytyjskim Guildford i pozostać tam przez dwa tygodnie od 12 sierpnia (sam projekt, widoczny na górze newsa, może się jeszcze zmienić). Cel kwesty ustalono na 1750 dolarów, a za część pieniędzy zostaną zakupione skrzynka piwa oraz lunch dla developerów. Zbiórka okazała się sukcesem, w jeden dzień dobijając do prawie 3000 dolarów – zaskoczyło to nawet jej autora, który od razu zapowiedział, że nadwyżki pójdą na zakup gier dla chorych dzieci oraz dzieci z niepełnosprawnością. Z tego powodu potrwa ona do 14 lipca, mimo że jej podstawowe cele zostały już spełnione.

Pogłoski o akcji dotarły też do samego Hello Games: jego prezes, Sean Murray, na Twitterze podzielił się swoim wzruszeniem:

Nasza społeczność kupiła bilboard niedaleko naszego biura, aby powiedzieć „dziękuję”.

O. Mój. Boże.

Pewnie u wielu osób mających w pamięci sytuację na premierę gry akcja ta budzi mieszane uczucia. Trzeba jednak przyznać, że developerzy odkupili swoje winy w oczach fanów i jak widać, ci nie zamierzają pozostać im dłużni.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 18 czerwca 2019, 20:13   rafioza02
Fani dziękują za to , że devy dotrzymali słowa i w końcu dostarczyli grę taką, jaką zapowiadali? O.o
To pokazuje w jakim stanie jest aktualnie gamedev LUL
niedziela, 16 czerwca 2019, 17:52   arianrod
@lukaszsa
Zamiast wzięcia popkornu (ho, ho, jaki zdystansowany luzak) proponuję raczej cebulę właśnie, ewentualnie z burakiem. Myślę, że takie danie lepiej pasuje do twojego stanu mentalnego ;)
niedziela, 16 czerwca 2019, 7:31   lukaszsa
@arianrod - "tępe cebulactwo polskiego Janusza". Ciekawy wniosek szczegolnie ze nie uniesz czytac ze zrozumieniem. No ale prosze dalej wezme popkorn i poslucham jedynych przyzwoitych ludzi....
sobota, 15 czerwca 2019, 21:18   arianrod
@Slig
Ufff, wreszcie jakiś normalny komentarz. Już myślałem, że wszyscy tutaj będą odstawiali typowe tępe cebulactwo polskiego Janusza.
sobota, 15 czerwca 2019, 9:34   lukaszsa
"Współczuję miejsca pracy" - ty tak serio? Dobry manadzer to taki ktory ciagnie za soba druzyne. Nie kara za bledy ale i nie nagradza za naprawienie spi*ej pracy. Kazdy podrecznik o zarzadzaniu ludzmi ma to napisane. Mialem szczescie do dobrych szefow w zyciu i zawsze czulem ze robia tak zebym mierzyl jeszcze wyzej dawali przyklad zebym za nimi szedl. Ale co ja tam wiem w koncu lepiej wiesz, ze jestem tepym bezmyslnym hejterem. EOT.
sobota, 15 czerwca 2019, 9:29   lukaszsa
@Slig - przeleciales tylko pobierznie po tym co napisalem tylko po, to zeby pohejcic hejtera a tak naprawde nim nie jestem i nawet napisalem jasno, ze bledy sa nieodlaczna czescia zycia i bez nich nie byloby sukcesow. Napisalem takze, ze nagradza sie za rzeczy ponadprzecietne a nie zwykla przyzwoitosc. Tak gralem. Takze czytasz wybiorczo po to tylko zeby sie poczepiac.
sobota, 15 czerwca 2019, 8:06   CamCygi
@Slig: Widzisz omylnych, którzy po naprawieniu błędów nie otrzymują pochwał od pracodawcy. A teraz udowodnisz nam wszystkim, że nie miałem styczności z NMS w każdej wersji, czy po prostu jesteś z tych, co zawsze mają najwięcej do powiedzenia?
piątek, 14 czerwca 2019, 23:10   silvver
@shrbr litości, to nie były "błędy i odpowiednia nauka na nich" tylko świadome oszukanie ludzi na wyciągnięcie kasy.
Jedyne co można ich pochwalić, że mieli resztkę przyzwoitości nie porzucić tej gry tylko dalej ją ciągnąć robiąc po latach z niej coś grywalnego.
piątek, 14 czerwca 2019, 21:46   lukaszsa
Smutne czasy nastaly, ze za przyzwoitosc(cos co powinno byc norma) sie nagradza a nie kieruje sie nia jako rzecza normalna a do wybitnoscie sie nie dazy:(
piątek, 14 czerwca 2019, 21:42   lukaszsa
@Piewca chyba zle rozumiesz moje slowa. To co zrobili powinno byc standardem a nagrody to sie dostaje za wybitnosc. Oni jedynie mieli przyzwoitosc przyznac sie do bledu i zrobic co trzeba. @shrbr "życie polega na popełnianiu błędów i odpowiedniej nauc" pod tym sie podpisuje wszystkimi konczynami. "za refleksję i czyny które ją potwierdzają po kłamstwach i błędach" - ta refleksja i naprawa bledow to normalnosc a nagradza sie za wybitnosc.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Kilka dni temu wybrałam się do Londynu na zamknięty pokaz Ori and the Will of the Wisps. Nie mogłam się już doczekać, aż będę Wam mogła zdradzić, czym sequel różni się od Ori and the Blind Forest, ale w końcu mi wolno!

Komentarzy:
2

Na liście na ten tydzień miałam łącznie aż sześć gier. Ostatecznie wybrałam tylko te, które ukończyłam – tym razem prezentuję zestaw tylko dla pecetowców.

Komentarzy:
2

W cyklu Retro Action sięgamy do archiwów i sprawdzamy, co pisaliśmy o przeróżnych grach w przeszłości. Tym razem, z okazji 5. urodzin Dying Light, przypominamy recenzję, która ukazała się na łamach naszego czasopisma.

Komentarzy:
12

Myśl na dziś: Dostałem w prezencie kubek z Van Goghem. Po tygodniu odpadło mu uszko.

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z