Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITFIFA 20: Szykują się spore zmiany w silniku meczowym

Witold piątek, 31 maja 2019, 13:53 News

Ich celem ma być wyeliminowanie mankamentów „dziewiętnastki”.

Futbolowej serii EA od dawna zarzucano, że następujące po sobie części różnią się głównie nadbudową i detalami, ale sama rozgrywka pozostaje podobna. Z jednej strony jest to zrozumiałe, skoro wielu fanom odpowiada taki akurat model zabawy, z drugiej – faktycznie nieuzbrojone oko może mieć czasem problem z odróżnieniem jednej odsłony od drugiej. Twórcy od lat przyjmują jednak taktykę drobnych zmian, które starają się balansować w trakcie życia konkretnego tytułu. Teraz jednak postanowili uwzględnić krytyczne głosy graczy już na wczesnym etapie powstawania gry i opublikowali długi post, w którym je opisują.

Przede wszystkim postanowiono rozwiązać problemy utrudniające życie fanom „dziewiętnastki”. Jednym z nich jest sporadyczny brak precyzji przy przełączaniu zawodników, co nieraz potrafi zepsuć świetnie zapowiadającą się akcję. Autorzy chcą również poprawić przełączanie wspomagania i automatyczny algorytm przełączania się na najbliższego piłce piłkarza oraz dopracować wybieranie poszczególnych zawodników za pomocą prawego drążka. Dokładnie przyjrzano się także podaniom – teraz zależenie od sytuacji (kąt, presja przeciwnika, ułożenie ciała) zwiększy lub zmniejszy się ich dokładność. Pojawi się też nowy rodzaj przekazania piłki koledze z drużyny: kontrolowane przez gracza lekko podcięte, czyli lecące nisko nad ziemią (w sam raz by ominąć nogę przeciwnika), które do tej pory gra wykonywała za nas w zależności od potrzeby. Pojawi się też możliwość mocnego podania i ruszenia do przodu.

Trochę zmieni się też gra górą ­– dośrodkowania i strzały z woleja mają być mniej celne i dużo bardziej nieprzewidywalne. Także główkowanie w sytuacji, gdy o piłkę walczy dwóch zawodników, uda się rzadziej niż w zeszłorocznej odsłonie. Z drugiej strony o wiele łatwiej będzie teraz można umieścić futbolówkę w siatce w klasycznych sytuacjach – tzw. setki, czyli na pustą bramkę czy jeden na jeden, będą celniejsze, a bramkarze będą zachowywać się bardziej naturalnie i nie obronią już niemożliwych strzałów. Ogólnie twórcy kładą nacisk na większą powtarzalność zachowania piłkarzy przy takich akcjach. Osłabiona zostanie również mechanika dodana w Fifie 19 – precyzyjne wykończenie. Raz że mają teraz wymagać większego wyczucia, dwa – nie będą już takimi snajperskimi petardami jak dotychczas.

Najważniejsze jednak zmiany (przynajmniej dla takiego fana obrony jak ja) zajdą w z tyłu pola. Teraz będziemy musieli bardziej skupiać się na ręcznym sterowaniu formacją dzięki nowemu systemowi obrony oraz mechanice zaplanowanych odbiorów (premiujące ręczne decydowanie o takich próbach). W tym celu osłabiona zostanie skuteczność pressingu, a poprawiony system kontroli tempa – wszystko po to, by zachęcić gracza do samodzielnego sterowania zawodnikami. Twórcy pracują również nad poprawieniem kontroli nad ustawianiem się zawodników przy stałych fragmentach gry – ma to wyeliminować np. sytuację, gdy niski zawodnik kryje wysokiego przeciwnika. Utrudniona za to będzie gra bramkarzem, ponieważ będziemy musieli wybrać prawą gałką konkretny kierunek interwencji; do tego ma być wolniejszy. Sztuczki techniczne także przestaną być świetnym rozwiązaniem do przełamywania obrony, gdyż każda kolejna zwiększy ryzyko błędu, a najbardziej zaawansowane już na początku będą wymagać większej dokładności.

Nie są to oczywiście wszystkie zmiany i nie są one jeszcze ostateczne – sami twórcy wciąż konsultują je z graczami (również zawodowymi). Więcej o Fifie 20 usłyszymy 8 czerwca podczas transmisji EA Play, na której dowiemy się także zapewne czegoś o pozameczowych aspektach gry.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:

Nasze zasoby

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 3 czerwca 2019, 15:27   migot
@kondiq91 wlasnie dlatego nie kupuje fif rok w rok bo to po prostu nie ma sensu. Proste ze EA z tego niezrezygnuje bo po co skoro ludzie dalej kupuja rok w rok za cene pelnej gry no taki juz jest ten rynek. Co nie zmienia faktu ze fifa rzadzi pod wzgledem coopa kanapowego ktorego jest naprawde malo i idzie sie swietnie przy tym bawic.
sobota, 1 czerwca 2019, 19:01   kondiq91
...a gram do dzisiaj. Kupuję tylko jakieś kosmetyczne DLC gdy chcę wesprzeć twórców i jak najbardziej im się należy, skoro w grze mam ponad 2 tysiące godzin. W Fifach z roku na rok tego czasu poświęcałem coraz mniej bo coraz mniejsza była satysfakcja z gry. Po Fifie 15 jest tylko tendencja spadkowa. W Fifie 18 mam nabite 240 godzin, z czego jakieś 70% to wirtualne kluby. Gdy nam się drużyna rozpadła, zupełnie przestałem grać w Fifę. FUT mnie zupełnie już nie bawił.
sobota, 1 czerwca 2019, 18:56   kondiq91
@Arlekin W Fifie 18 też miałem przyzwoitą drużynę, a najlepszą chyba w ogóle w Fifie 15, ale to po prostu wymagało zainwestowania wielu godzin gry żeby coś zbudować, tylko po to, żeby w następnej części zaczynać od nowa. Dlatego stwierdziłem że to tylko strata czasu. W takim Rocket League nikt mi skilla nie zabierze, a nie muszę kilka tygodni/miesięcy zbierać kart z zawodnikami żeby mieć fajny skład. Nie muszę też kupować nowej gry co roku. Kupiłem Rocket League za około 70 zł jakiś miesiąc po premierze...
sobota, 1 czerwca 2019, 10:46   Arlekin
mojej drużyny a jedynie usprawni lekko jej poziom. Jest masa sposobów na zdobycie monet i paczek z dobrymi zawodnikami. Robienie wyzwań czy nawet wystarczy rozegrać 1-2 mecze tygodniowo online by wbić rangę IV-III i już wpadają mocne paczki. W reszcie niestety muszę się z tobą zgodzić. Najbardziej denerwuje mnie łatwość z jaką traci się często bramkę po zdobyciu jej. Nie raz strzeliłem tak gola i nieraz straciłem i w żadnym wypadku nie byłem zadowolony.
sobota, 1 czerwca 2019, 10:41   Arlekin
@kondiq91 masz dużo racji jednak nie zgodzę się w kwestii "pay to win". Ok, jak ktoś sypnie kasą to ma dużo łatwiej i szybciej zbuduje mocną drużynę. Jednak nie płacąc też spokojnie w kilka dni można skompletować mocny skład dający radę w rywalizacji z najmocniejszymi drużynami. Tylko wystarczy w miarę rozsądnie dysponować monetami. Ja po kilku dniach miałem drużynę o 100 % zgrania i średniej ocenie 83. Obecnie składam kasę na nowe wzmocnienia ale to już raczej kosmetyka, która nie zmieni mocno możliwości
sobota, 1 czerwca 2019, 0:44   kondiq91
Wolę gry w stylu Rocket League, gdzie nie ma czynnika SI (chyba że w trybie nierankingowym - Casual, gdzie są boty), a wszystko zależy wyłącznie od umiejętności graczy. Do tego żadnych mikropłatności wpływających na rozgrywkę (jak w FIFIE kupno paczek w FUT), a jedynie klucze do skrzynek z innym wyglądem kół, samochodów, itd. Podobnie jak choćby w CS:GO (za którym akurat nie przepadam). Tryb online z mikropłatnościami wpływającymi na balans rozgrywki dyskwalifikuje dla mnie grę z kategorii esportu.
sobota, 1 czerwca 2019, 0:40   kondiq91
Nie wiem jak ten tytuł może być esportem. Wystarczy popatrzeć na nagrania z turniejów, gdzie gracz traci bramkę nie z własnej winy, a z błędu sztucznej inteligencji. Niektórzy na turniejach najwyższej rangi (sic!) nawet rzucali padami i wychodzili, czy rzucali wyzwiskami w kierunku gry. Ta gra nigdy nie będzie fair, chyba że w trybie Wirtualnych klubów (gdzie każdy gra swoim zawodnikiem). W tym trybie dobrze bawiłem się w Fifie 18 ze znajomymi i tylko dlatego jej nie odstawiłem po kilku miesiącach.
sobota, 1 czerwca 2019, 0:36   kondiq91
Dla mnie fifa umarła. Grałem namiętnie od FIFY 2004 (choć z 2003 i 2002 też jakieś epizody krótkie były), jakoś później przeszedłem na PESa 2008-2011 chyba i od FIFY 12 już do 18 cały czas online. Już 18 była słaba w trybie online, więc stwierdziłem, że jeśli 19 nie zachwyci mnie w okresie próbnym (10 godzin w Origin Access), to po prostu nie kupię ani 19, ani kolejnych części. No i z tych 10 godzin pograłem 3 i miałem dość tej gry. Ciągle te same problemy - więcej zależy od SI niż od graczy.
piątek, 31 maja 2019, 22:01   Dyzio19
Wyeliminowałbym też rzuty karne po przypadkowych wejściach SI na które nie mamy wpływu, to strasznie denerwuje. Co do FUT zbalansowałbym nagrody za mecze tak, by słabsi graczę mogli dorobić się dobrych kart poprzez zostanie przy konsoli dłużej niż lepsi gracze. Ale jak na tak prostą grę o zmianach można by mówić godzinami. A gadanie, że FIFA się nie zmienia to błąd, wystarczy się cofnąć i uruchomić tytuły wstecz, by poczuć bardziej drętwe sterowanie i archaiczne rozwiązania.
piątek, 31 maja 2019, 21:54   Dyzio19
FIFA to taka gra, przy której twócy dłubią przez cały cykl jej życia. Nowy gameplay będzie się łączył z masą błędów i ciągłymi łatkami, niektóre glitche przez wiele lat nie mogą doczekać się wyeliminowania. Co do gry bramkarzy wolałbym by nie skupiali się na wyeliminowaniu niemożliwych obron, (co czasem się przydaża) a na szmatach, które puszczają po niemiłosiernym wylewie, albo zachowują się tak jakby za wszelką cenę nie chcieli dotknąć piłki...

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcówce 2000 roku robi się... dziwnie.

Komentarzy:
16

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z