Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Super Mario Maker 2: O mamo, ale tutaj nowości... [WIDEO]

spikain czwartek, 16 maja 2019, 9:00 News

Jak dowiedzieliśmy się z Super Mario Maker 2 Direct, które odbyło się w nocy, Nintendo przesadziło trochę z zawartością.

Nie żeby było w tym coś złego.

Ale najpierw, tytułem wstępu, bo niektórzy mogą potrzebować wyjaśnienia: Super Mario Maker, który ukazał się już prawie cztery lata temu, to coś więcej niż edytor poziomów. Nintendo zadbało o to, żeby tworzenie samo w sobie było tu grą – a gracze, którzy zbudowali zyliony leveli, zatroszczyli się o to, by wystarczyło ich do końca świata. Kiedy przy okazji premiery gry recenzowałem ją w CD-Action 11/2015, spodziewałem się, że domorośli projektanci dokonają rzeczy magicznych. Teraz, po latach śledzenia ich dokonań, ogrywania poziomów i oglądania streamerów (niektórzy żyją z tego, że po osiem godzin dziennie grają w SMM – bo tzw. contentu jest tyle, że niezwykle rzadko zdarza im się wracać do leveli, które już widzieli), wiem, że ostatecznego efektu nie dało się przewidzieć.

No, to do rzeczy – bo właśnie odbył się siedemnastominutowy Super Mario Maker 2 Direct, a większość prezentacji poświęcono na wymienianie z prędkością karabinu maszynowego, co nowego pojawi się w sequelu. Dlatego po szczegółową listę w zasadzie muszę odesłać zainteresowanych do zembedowanej prezentacji na dole newsa.

Najogólniej jednak: w "dwójce" pojawią się zarówno elementy wyczekiwane przez mariomejkerowych twórców (np. pochylone płaszczyzny), jak i mnóstwo rzeczy, których nie spodziewał się nikt. Chociaż nie, "mnóstwo" nie oddaje powagi sytuacji – SMM2 wprowadza zatrzęsienie nowych power-upów i elementów, w tym wiele takich, które nawet nie pojawiły się w poprzednich grach z Mario w nazwie. Już przy poprzedniej części nie można było mówić o recyklingu assetów, bo (jak wspomniałem wyżej) sporą część z nich Nintendo musiało stworzyć od nowa, żeby dostosować bloki, przedmioty i żyjątka do różnych stylów gry (te, przypominam, nie różnią się wyłącznie grafiką i muzyką, ale też fizyką i sterowaniem). Tutaj jednak jest ich jeszcze więcej – i po prostu nie da się wyobrazić sobie, na jakie wspaniałe sposoby tak absurdalnie obfity zestaw zostanie wykorzystany przez utalentowanych graczy.

Na nowych elementach się nie kończy. Dodano również motywy (m.in. pustynia i las), tryb nocny zmieniający zasady (można tak np. wprowadzić "księżycową" grawitację czy mocny wiatr) i nową muzykę... napisaną przez legendarnego Kojiego Kondo! Jest nowy styl gry – i to najbardziej wyjątkowy spośród wszystkich dostępnych w grze. Chodzi oczywiście o zapowiedziany już wcześniej styl Super Mario 3D World (widok wciąż "od boku", nie w prawdziwym 3D), który, co ciekawe, jako jedyny znajduje się na liście pod "Extra Game Styles". Liczba mnoga sugeruje, że będzie ich więcej – i można puścić wodze fantazji (Super Mario Bros. 2? Yoshi's Island?!), bo w stylu SM3DW da się robić zupełnie inne rzeczy niż w pozostałych. (Te już w pierwszym Super Mario Makerze zostały ujednolicone, a więc np. przedmioty z Super Mario World zostały przeniesione do stylu Super Mario Bros. i nadano im ośmiobitowy wygląd). Choć, ku mojemu rozczarowaniu, nie da się przechodzić poziomów w lokalnym co-opie, to tworzyć je już tak – a w internetowym multi jest i co-op (do 4 osób), i versus (też do 4 osób – a pierwsza na mecie wygrywa).

Super Mario Maker 2 jest oprócz tego wszystkiego również pełnoprawną tradycyjną odsłoną serii – bo do zestawu dołączono 100 nowych poziomów stworzonych przez projektantów z Nintendo. Jedni po prostu je sobie poprzechodzą, a inni z pewnością przeanalizują je w poszukiwaniu nowych ciekawych pomysłów i mechanizmów.

Premiera 28 czerwca. 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 17 maja 2019, 0:05   dino_19
Zieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeewww...
czwartek, 16 maja 2019, 14:46   Teapunk
Mam w gruncie rzeczy mieszane uczucia. Z jednej strony wygląda to świetnie, szczególnie biorąc pod uwagę ilość zawartości, bawiłbym się dobrze, ale z drugiej strony lista gier na Switcha bogatszych fabularnie, które chcę kupić w najbliższych miesiącach rośnie i rośnie.
czwartek, 16 maja 2019, 14:24   Terminus223
Postarali się,szacun
czwartek, 16 maja 2019, 13:42   Darku22
Dla fanów to super opcja.
czwartek, 16 maja 2019, 10:40   Z1zi
Bo to nie chodzi o to w tej branży by gra spodobała się wszystkim, tylko jak największej liczbie potencjalnych jej nabywców ;)
czwartek, 16 maja 2019, 10:33   kamil999666
uuuuhhhhhhhhh....
czwartek, 16 maja 2019, 10:26   Sasquatch
Fakt, popatrzcie na słupki sprzedaży Fortnite i PUBG, ależ to muszą być wspaniałe gry.
czwartek, 16 maja 2019, 10:21   Kolo5141
@kamil999666
Powiedz to samo kiedy zobaczysz słupki sprzedaży.
czwartek, 16 maja 2019, 9:27   kamil999666
Zieeeeeeeeeeeeeewwwwwwwwwwwww......

O autorze

Dawid 'spikain' Bojarski
Dawid 'spikain' Bojarski
Redaktor naczelny CD-Action
Redaktor naczelny cdaction.pl
Człowiek
Mit
Legenda


My loony bun is fine, Benny Lava.

Podobne newsy

Super Mario Maker 2: Zrób sobie własnego Mariana! [WIDEO]

News
wtorek, 18 czerwca 2019

super-mario-maker-2-zrob-sobie-wlasnego-mariana-wideo A przynajmniej zafunduj mu milion własnoręcznie zaprojektowanych poziomów.

Komentarzy:
4

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
1

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z