Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITRed Dead Redemption II: Ptaszki na prerii znów ćwierkają, że gang wjedzie na PC [PLOTKA]

El_Pachon poniedziałek, 13 maja 2019, 12:30 Plotka

Ale nie wiedzą, kiedy to może nastąpić.

W sieci od jakiegoś czasu przewijają się drobne przecieki i pogłoski, które sugerują, że najnowsze dzieło Rockstara może w końcu trafić na komputery. Czasem jest to zwykła pogłoska z internetowego forum, kiedy indziej zaś spostrzegawczy internauta zauważy odpowiednią linijkę kodu w aplikacji towarzyszącej tytułowi.

Tym razem użytkownik Reddita dotarł do profilu LinkedIn niejakiego Nana Ma – człowieka, który w latach 2010-2016 pracował w Rockstarze Toronto jako programista fizyki w tytułach takich jak GTA V czy RDR II właśnie. Rzućcie zresztą okiem na poniższy screen:

Jak widać, wedle pana Ma gra powstawała nie tylko na konsole obecnej generacji, ale również na poczciwe pecety. Dodatkowego smaczku dodaje tutaj fakt, że jeśli wejdziecie teraz na profil programisty, w ogóle nie znajdziecie już na nim wzmianki o Red Dead Redemption II.

Podobną wskazówkę znaleziono również na profilu jednego z byłych pracowników Rockstar Leeds, co możecie zobaczyć poniżej:

Wiadomo, że na podstawie takich przecieków nie należy stawiać oszczędności na to, że konsolowy przebój zostanie przeniesiony na PC, ale jak zauważył jeden z redditorów, taki ruch nie byłby niczym dziwnym, biorąc pod uwagę fakt, że sprzedaż gry traci impet i zbliża się dobry moment na to, żeby zmaksymalizować zyski.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 15 maja 2019, 12:42   Scumgrief
@joeblack1989 - a czemu musi zostać odpalone na PC jeśli są devkity? Emulacja zawsze będzie mało wydajna. Wystarczy zobaczyć jak dużo pracy, czasu i zasobów potrzebował Microsoft, by na konsolach obecnej generacji (o konkretnej specyfikacji i architekturze) odpalać gry z poprzednich konsol. I nie obyło się bez problemów. I nawet jeśli nie ma devkitów, to twórcy korzystają z przedwidywanej specyfikacji budując customowy PC. To że kod jest tworzony na PC nie oznacza, że tam jest uruchamiany.
wtorek, 14 maja 2019, 14:21   LucasNav
@joeblack1989 Emulator PS3 jest jak każdy emulator mało wydajny. Widzałem na YT 18fps w RDR1 na PC. Co do odpalania wszystkich gier konsolowych na PC - nie do końca tak jest. Konsole, a co za tym idzie DevKity mają konkretne podzespoły. Team robi grę, żeby działała dobrze na konkretnej karcie graficznej czy cpu. Te ich PC na którychtestują co robią to właśnie takie konkretne zestawy. Nie muszą martwić się optymalizacją żeby dopasować się do wielu urządzeń,a jedynie tym jak wycisnąć max z jednego konkretnego
wtorek, 14 maja 2019, 12:07   joeblack1989
A poza tym podobno już są emulatory PS3 gdzie działa rdr1 więc można na pc to zrobić jeżeli ma dużo mocy. Nie chce mi się wierzyć że w 2018 roku wydając grę na konsolach nie myśli się o wersji na pc? Poza tym z tego co wiem to PS3 posiadało pokraczna architekture a Xbox nie więc gdzie problem rdr1 na pc? Nie zrobili tej gry tylko na PS3 które faktycznie było trudne w programowaniu a także na Xboxa, czyli można było i na pc
wtorek, 14 maja 2019, 12:03   joeblack1989
No ok nie znam sie, po prostu mnie ciekawi jak to możliwe, przecież musieli posiadać pc przy programowaniu który by uciągnął tą grę? Z jednej strony mówicie o devkidach a przecież to wszystko zanim zostanie napisane pod konkretną konsole musi być chyba odpalone na PC na którym jest pisane? Ja rozumiem że to skomplikowane jest, interesował mnie tylko aspekt logiczny. Rdr1 musiał na jakimś pc działać w końcu, bo po prostu na pc tworzy się gry i to naturalne, dziwne że nikt potem nie optymalizuje tego
poniedziałek, 13 maja 2019, 21:46   cali
@joeblack1989 - 7 generacja konsol miała inną architekturę niż obecna 8 generacja. Robiąc grę na PC brano pod uwagę że ma działać na dev-kitach konsol.
@SojerManLanLIVE - możliwy scenariusz a podwaliny słuszne:
- gra robiona prze 8 lat
- twórcy nie posiadali dev-kitów
- RDR 2 lepiej wygląda i działa na konsolach PRO/X a na zwykłych dobrze.
poniedziałek, 13 maja 2019, 20:32   Dantes
+joeblack1989 RDR 1 nie wyszło na Pc ponieważ kod gry był napisany chaotycznie i musiał być przepisany na nowo programiści mieli by za dużo roboty wystarczy spojrzeć na GTA 4 jakie cuda działy się na starcie sprzęt nie wyrabiał z grą u kumpla grafika się grzała a niby miał nową konfigurację dopiero po długim czasie Rockstar uprał się z problemami, inna sprawa RDR 1 nie posiadał tak dużej zawartości jak RDR 2 więc wiele nie straciłeś może jedynie to, że na Pc wtedy za dużo gier w klimacie westernu nie wyszło
poniedziałek, 13 maja 2019, 16:16   RedCrow
@cali - A pamiętasz co było z PCtowym portem GTA IV (działającym na tym samym silniku co RDR)? I PC dlaczego miałby otrzymać port z nowej generacji konsol, zamiast z obecnej? Jakie argumenty za tym przemawiają?
@joeblack1989 - No właśnie - jak sam piszesz - nie masz pojęcia o programowaniu i w tym jest problem. W optymalizowaniu nie chodzi o system operacyjny, tylko o zarządzanie zasobami i mocą obliczeniową, a ten proces różni się, w zależności od dostępnej pamięci, CPU i GPU.
poniedziałek, 13 maja 2019, 16:15   lastmanstanding
joeblack@ ciężko znaleźć 2 komputery o takich samych podzespołach 1:1, a konsole takie właśnie są, proste szybkie i ciach do następnej
poniedziałek, 13 maja 2019, 16:03   lolek9122
@joeblack1989 masz rację w jednym - kompletnie nie masz pojęcia o programowaniu i nawet game developingu.
poniedziałek, 13 maja 2019, 16:00   SojerManLanLIVE
Ani RDR1, ani RDR2 nie wyjdą na PC, dopóki Sony i Microsoft nie zdecydują. R* przy zadłużeniu się podpisało z nimi umowę na eksluzywność serii.

O autorze

El_Pachon

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
20

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
28

40 lat temu frachtowiec kosmiczny USCSS Nostromo otrzymał sygnał pochodzący z księżyca o oznaczeniu kodowym LV-426. Komputer pokładowy, nazywany Matką, wybudził załogę, która zdecydowała się sprawdzić sygnał...

Komentarzy:
6

Zmarł ponad pół wieku temu. Był żołnierzem i dezerterem, głosem pokolenia i ucieleśnieniem rebelii. Duszą Night City. Zapłacił za to słuszną cenę.

Komentarzy:
9

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z