Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITStadia będzie potrzebować łącza 25 Mb/s do rozgrywki w 1080p w 60 fps-ach

Witold czwartek, 21 marca 2019, 15:27 News

Wiadomo też, jaka przepustowość pozwoli nam grać w 4K.

Google umiejętnie podgrzewało atmosferę przed swoją prezentacją na Games Developers Conference. Co prawda szumnie zapowiadana obecność przedstawicieli id Software oraz Ubisoftu nie przyniosła żadnych wielkich ogłoszeń (na co wszyscy liczyliśmy), a jedynie informację, że w usłudze Google’a będziemy mogli ograć np. nowego Dooma. Właśnie – usłudze, ponieważ mimo licznych plotek na temat nowej konsoli firma zaprezentowała Stadię (wcześniej znaną jako Project Stream), platformę streamingową do gier. Jedynym nowym urządzeniem, które zobaczyliśmy, był dedykowany kontroler. Jak twierdzi Google, Stadia już w tej chwili zapewnia na dowolnym urządzeniu z Chrome’em obraz w jakości 1080p w 60 klatkach na sekundę, jednak podczas konferencji nie dowiedzieliśmy się, jak szybkiego internetu będzie potrzeba, by móc się nacieszyć graniem w takich warunkach.

Phil Harrison w rozmowie z Kotaku zdradził co nieco w tej kwestii:

Udało nam się sprawdzić wiele z tych rzeczy w naszym teście Project Stream pod koniec ubiegłego roku, począwszy od października. Aby uzyskać 1080p i 60 klatek na sekundę, potrzeba było około 25 megabitów na sekundę. W rzeczywistości zapotrzebowanie jest nieco mniejsze, ale właśnie w tych okolicach umieściliśmy zalecane przez nas minimum. Jednak dzięki innowacjom, które wprowadziliśmy po stronie streamującej oraz po stronie kompresji, już w momencie uruchomienia usługi będziemy w stanie uzyskać 4K, podnosząc wymaganą przepustowość tylko do około 30 megabitów na sekundę. Jeśli więc masz mniejszą przepustowość, zapewnimy ci niższą rozdzielczość.


Tak więc już 25 Mb/s wystarczy Stadii, żeby zapewnić płynną rozgrywkę przy grafice dobrej jakości. Jeśli chodzi o 4K, to nie wiadomo jeszcze, czy wspomniane 30 Mb/s pozwoli grać w 60 fps-ach. W wielu miejscach taka prędkość jest wciąż nieosiągalna, jednak nie powinniśmy się tym na razie przejmować, ponieważ w Polsce usługa i tak nie będzie raczej dostępna w chwili premiery. Zapytany o koszty korzystania z platformy, Harrison odpowiedział, że wszystkie szczegóły poznamy latem (być może na E3). Premiera Stadii ma mieć miejsce w 2019 roku, ale kiedy dokładnie – nie wiadomo.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Stadia,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 24 marca 2019, 13:26   KrzychuG
@Krax, pewnych rzeczy po prostu przeskoczyc sie nie da. Input lag przy takiej usludze zwyczajnie musi byc i musi byc wiekszy niz granie lokalnie. Przeciez tez nic nowego nie odkryli. Tego typu uslugi byly na rynku wczesniej, a aktualnie dostepne pozwalaja "wynajac" zdalny komputer na ktorym uruchamiasz gry.
piątek, 22 marca 2019, 15:50   SiopeR
opóźnienie jest na poziomie xboxa one, gdzieś tam tabelka w necie lata, chyba DF zrobiło test
piątek, 22 marca 2019, 14:50   Qwerfik
Taki kodek byłby kamieniem milowym w streamingu, jak np wprowadzenie akceleracji 3d w grach czt DRX.
piątek, 22 marca 2019, 14:48   Qwerfik
Używam GeforceNow i działa to świetnie, ale największą bolączką streamingu nie jest opóźnienie, ale jakoś przesyłanego do nas obrazu. Nie jest to wina łącza internetowego, a braku kodeku. Na chwilę obecną nie ma tkaiego kodeku, który byłby w stanie nagrać obraz 1:1. Streming gier to co innego niż filmów, bo tu mamy 3d i kodek musi w kilku płaszczyznach zapisywać obraz. Na chwilę obecną nikt nie zaprezentował takiego kodeka a nawet planów. Może google ma coś takiego i wyprzedzi wszystkich?
piątek, 22 marca 2019, 11:01   Krax
tommy50 ale naopowiadali bajeczek.. cuda wianki. coś możliwe może za 10 lat. Sprzedali tą samą śpiewkę co inni, że bez opóźnień, że instant... tymczasem w trakcie testów miejscami input lag myszy i klawiatury był zbyt duży. Google nie posiada wystarczającej infrastruktury sieciowej. mógłbym potraktować poważnie gdyby zapowiedział to amazon... ale nie google. I niema takiego produktu googla który by im wyszedł... nawet wyszukiwarki internetowej nie mają a taką promują(mają silnik pozycjonujący).
piątek, 22 marca 2019, 9:42   VondesSznycel
oho, z bitratem youtuba, to chyba raczej sie grać nie pogra, no i pad podobno fatalny, jakby wzorowany na najgorszych cechach konkurencyjnych rozwiązań... reklamują, że 4k dla każdego, ale jakość pewnie będzie na poziomie 1080p upskcalowane, do tego wymagania do 4k pewnie. Inna sprawa, że zwyczajowo youtube do 4k potrzebuje 35-45 Mb/s do 30fps i 53-68 Mb/s do 60 fps, pytacie skąd wiem, sami podają te wartości. https:support.google.com/youtube/answer/1722171?hl=pl
piątek, 22 marca 2019, 9:11   tommy50
@krax
Bo microsoftowi nic dobrze nie wychodzi. Nikt juz ich na powaznie nie bierze.
Google jednak stworzyl duzo wiecej sprawnych uslug i sa one powszechne i uzytkowane z chęcią, a Microsoft? Uzywamy Windows bo nie ma alternatywny (Linux to zadna alternatywa)
piątek, 22 marca 2019, 5:56   Krax
Szczerze to bawiło mnie jak ludzie sceptycznie podchodzą do wydania Microsoft który jest w dużo lepszej pozycji a jak optymizmem patrzą na wersję googla który w zasadzie niema odpowiedniego sprzętu jeszcze. Google powtórzył deklaracje onlive i tak samo to się moim zdaniem sknczy(youtube ma słaba jakość, śmieszny bitrate, a oni mi wmówić prubuja że zrobią cuda)
piątek, 22 marca 2019, 0:19   Loctus
Jeśli na moim łączu 300mb/s po kablu będą duże opóźnienia to od razu to wykluczy dużą gamę gier, które jednak tej responsywności potrzebują. W szybkie shootery online raczej na bank się nie pogra i tak :/
czwartek, 21 marca 2019, 23:05   m4tizer0
@DarZ Jest to dla mnie przerażające że w mieście w którym mieszka 400 tysięcy osób można uzyskać co najwyżej 10 Mb/s. U mnie pomimo tego że mieszkam w mieście w którym jest 30 tysięcy mieszkańców normą jest internet około 50Mb/s a w tym momencie to w sumie większość miasta jest już podpięta do światłowodu i bez problemu można nawet wziąć sobie 800 Mb/s.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Szef Microsoftu: Gry w chmurze są nieuniknione, ale upowszechnienie się zajmie lata

News
czwartek, 15 sierpnia 2019

szef-microsoftu-gry-w-chmurze-sa-nieuniknione-ale-upowszechnienie-sie-zajmie-lata „Nie zamierzam kłamać, że xCloud pójdzie w 8K oraz 120 fps”.

Komentarzy:
11

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Dawno, dawno temu w naszej galaktyce, w czasach, gdy kieszonkowe kalkulatory z wyświetlaczem LCD zdawały się nam szczytem technogadżeciarstwa, młody i obiecujący reżyser George Lucas stworzył „Gwiezdne wojny”. I odtąd nasz świat nie był już taki sam. W 40 lat później nadal czujemy dreszcze, słysząc temat przewodni filmu...

Komentarzy:
2

Myśl na dziś: Dorosnąć – to zrozumieć, dlaczego Shrek chciał, żeby wszyscy zostawili go w spokoju.
 

Komentarzy:
0

Czy erpeg akcji z otwartym światem w uniwersum Dragon Balla wiernie odwzorowujący wydarzenia z serialowego pierwowzoru i pełen nawiązań do wydarzeń oraz postaci z anime może zachęcić kogoś, kto z ową kreskówką ma niewiele wspólnego? Okazuje się, że tak.

Komentarzy:
1

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
11

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z