Stadia będzie potrzebować łącza 25 Mb/s do rozgrywki w 1080p w 60 fps-ach
Wiadomo też, jaka przepustowość pozwoli nam grać w 4K.
Google umiejętnie podgrzewało atmosferę przed swoją prezentacją na Games Developers Conference. Co prawda szumnie zapowiadana obecność przedstawicieli id Software oraz Ubisoftu nie przyniosła żadnych wielkich ogłoszeń (na co wszyscy liczyliśmy), a jedynie informację, że w usłudze Google’a będziemy mogli ograć np. nowego Dooma. Właśnie – usłudze, ponieważ mimo licznych plotek na temat nowej konsoli firma zaprezentowała Stadię (wcześniej znaną jako Project Stream), platformę streamingową do gier. Jedynym nowym urządzeniem, które zobaczyliśmy, był dedykowany kontroler. Jak twierdzi Google, Stadia już w tej chwili zapewnia na dowolnym urządzeniu z Chrome’em obraz w jakości 1080p w 60 klatkach na sekundę, jednak podczas konferencji nie dowiedzieliśmy się, jak szybkiego internetu będzie potrzeba, by móc się nacieszyć graniem w takich warunkach.
Phil Harrison w rozmowie z Kotaku zdradził co nieco w tej kwestii:
Udało nam się sprawdzić wiele z tych rzeczy w naszym teście Project Stream pod koniec ubiegłego roku, począwszy od października. Aby uzyskać 1080p i 60 klatek na sekundę, potrzeba było około 25 megabitów na sekundę. W rzeczywistości zapotrzebowanie jest nieco mniejsze, ale właśnie w tych okolicach umieściliśmy zalecane przez nas minimum. Jednak dzięki innowacjom, które wprowadziliśmy po stronie streamującej oraz po stronie kompresji, już w momencie uruchomienia usługi będziemy w stanie uzyskać 4K, podnosząc wymaganą przepustowość tylko do około 30 megabitów na sekundę. Jeśli więc masz mniejszą przepustowość, zapewnimy ci niższą rozdzielczość.
Tak więc już 25 Mb/s wystarczy Stadii, żeby zapewnić płynną rozgrywkę przy grafice dobrej jakości. Jeśli chodzi o 4K, to nie wiadomo jeszcze, czy wspomniane 30 Mb/s pozwoli grać w 60 fps-ach. W wielu miejscach taka prędkość jest wciąż nieosiągalna, jednak nie powinniśmy się tym na razie przejmować, ponieważ w Polsce usługa i tak nie będzie raczej dostępna w chwili premiery. Zapytany o koszty korzystania z platformy, Harrison odpowiedział, że wszystkie szczegóły poznamy latem (być może na E3). Premiera Stadii ma mieć miejsce w 2019 roku, ale kiedy dokładnie – nie wiadomo.