Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITWorld of Warcraft Classic: Zmiany w rozkładzie jazdy gry

Witold wtorek, 12 marca 2019, 10:15 News
pc

Twórcy wsłuchali się w komentarze fanów i chcą uczynić produkcję jeszcze wierniejszą tytułowi sprzed 14 lat.

Blizzard nie ma ostatnio wśród graczy najlepszej opinii, a wielu fanów wini za ten stan coraz większe wpływy Activision w firmie. Nawet niedawny i dość zaskakujący debiut pierwszego Diablo na GOG-u nie zdołał rozwiać złej atmosfery, która otacza developera od jakiegoś czasu. Odejście Mike'a Morhaime'a, BlizzConowa zapowiedź mobilnego Diablo, a także odstawienie na boczny tor Heroes of the Storm czy niesatysfakcjonujący graczy ostatni dodatek do World of Warcraft. Ba, nawet zwolnienia u wydawcy, mimo że formalnie niezależne od „właściwego” Blizzarda, odbiły się negatywnie na wizerunku firmy (chociaż warto nadmienić, że 209 zwolnionych z zapowiadanych ponad ośmiuset jest właśnie z Zamieci). Dlatego tym bardziej cieszy, że przynajmniej zespół odpowiedzialny za WoW: Classic nie zasypia gruszek w popiele i dba o to, by efekt jego prac był jak najlepszy.

Na ostatnim Blizzconie dowiedzieliśmy się, że twórcy podzielili planowany projekt (jak właściwie go nazwać – remake? Restart? Replay?) na cztery fazy, które miały symulować rozwój pierwotnej wersji ich MMORPG-a. Tak więc zaczynalibyśmy od dwóch pierwszych rajdów, dwóch bossów „na świeżym powietrzu” oraz podziemi dla wysokopoziomowych bohaterów (które w vanilli pojawiły się dopiero po kilku miesiącach od premiery). Następnie po jakimś czasie do Classica miały zawitać dwa kolejny rajdy wraz z rozwinięciem systemu PvP, potem kolejne wyzwanie dla najlepszych graczy w postaci Ahn’Qiraj wraz z towarzyszącym mu wydarzeniem oraz znajdującycg się na mapie świata Smoków Koszmaru. Swoistym zakończeniem miał być legendarny Naxxramas, który w swoim czasie mało komu udało się ukończyć.

Po konsultacjach z fanami Blizzard postanowił jednak dokonać pewnych zmian w swoich planach, tak, żeby doświadczenia w Classicu były jak najbliższe tym znanym z oryginalnego WoWa. W poście na forum ogłoszono, że zamiast na cztery fazy tytuł zostanie podzielony na sześć, z których każda odpowiadać będzie plus minus dwóm kolejnym patchom. Gra zacznie się więc od pary rajdów – Molten Core oraz Onyxii – jednak Dire Maul, Kazzak i Azuregos pojawią się w tytule dopiero po jakimś czasie. Twórcy tłumaczą takie działanie faktem, że wiele przedmiotów z wymienionej trójki ułatwiłoby bardzo progres poprzez oba początkowe rajdy. Później dostaniemy kolejny rajd, Blackwing Lair, i WoWowy cyrk, czyli Darkmoon Faire. Zul'Gurub i zielone smoki przeniesiono do czwartej fazy, by wyposażenie z tego pierwszego nie pomagało przy przebijaniu się przez leże Nefariana. Te drugie umieszczono zaś w rozpisce wcześniej, by dla odmiany ułatwić graczom życie przed następnym etapem, kiedy to bardzo przyda nam się odporność na obrażenia od natury. A to dlatego, że zgodnie z planem w przedostatniej aktualizacji do Classica zawita Ahn’Qiraj, a przy tej okazji też nowy zestaw zbroi z podziemi – wszystko po to, by sprawnie emulować doznania z 2006. Na koniec oczywiście został Naxx i pamiętna inwazja Plagi.

W wymieniony poście twórcy nie wspominali nic o systemie PvP, ponieważ jeszcze nie są do końca pewni, jak rozegrają jego sprawę. Niezależnie od tego, jaką decyzję podejmą, trzeba przyznać, że Blizzard zaskakująco starannie próbuje oddać wrażenia z pierwotnej wersji WoWa. Kontakt z fanami i dbałość o jakość gry kojarzą się oczywiście z firmą, która przed laty pozwoliła nam zatonąć w świecie Azeroth. I mimo że Classic z definicji będzie tytułem niedzisiejszym, budzi się we mnie nieśmiała nadzieja, że być może naprawdę warto na niego czekać. Czy tak będzie, przekonamy się już latem.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 13 marca 2019, 6:59   taz159357
@Gieszu Za popularność privów odpowiada przede wszystkim to; że są darmowe. A akurat te z Vanilli są najbardziej stabilne, dlatego cieszą się taką popularnością. Nie dopisujmy filozofii złodziejom, grajacym w ubogą wersje WoW-a.
wtorek, 12 marca 2019, 18:16   deanambrose
Źle przeczytałem tytuł i podjarany chciałem zobaczyć co zmieniło się w remasterze W3, a tu GónWOW... ;/
wtorek, 12 marca 2019, 13:21   Gieszu
Klasyczny WoW nie stracił czego dowodem jest popularność privów, konkretnych dodając
wtorek, 12 marca 2019, 13:10   Dantes
Dosyć późno Blizzard słucha fanów gdy WoW stracił na popularności.
wtorek, 12 marca 2019, 11:30   Azaraphiel
I dobrze.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W programie na ten tydzień znalazły się dwa tytuły krótkometrażowe i jeden zdecydowanie nieprzeznaczony dla tych, którzy mają mało czasu. Ale ponoć wart każdej godziny.

Komentarzy:
8

To historia bardzo inteligentnego i zdolnego człowieka, który w trzy lata zdobył i stracił fortunę. To opowieść o człowieku, który w latach 80. XX wieku wprowadził komputer pod strzechy, a dziś nie ma i nie chce mieć komputera.

Komentarzy:
15

Oryginalny pomysł, szczypta talentu, kilka(naście) miesięcy wytężonej pracy – przepis na sukces może się wydawać nieskomplikowany. Co jednak robić, gdy premiera za nami, a słupki sprzedażowe ani drgną?

Komentarzy:
3

Myśl na dziś: Niektóre pomyłki sprawiają zbyt wielką radochę, by popełniać je tylko raz.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z