Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Dragon’s Dogma 2: Twórca wolał najpierw zrobić Devil May Cry 5

rajmund czwartek, 7 lutego 2019, 17:31 News

Hideaki Itsuno stanął przed trudnym wyborem, gdy Capcom dał mu wolną rękę co do kolejnego projektu.

Firmę z Osaki kojarzymy w pierwszej kolejności z takimi seriami, jak Resident Evil czy Street Fighter – niekoniecznie z erpegami. Dziś oczywiście sytuacja się nieco zmieniła za sprawą bijącego rekordy popularności Monster Hunter: World, jednak gdy w 2012 roku Capcom wydawał Dragon’s Dogma, niektórzy mogli pukać się w czoło. Inspirowana zachodnimi produkcjami gra okazała się jednak niemałym sukcesem.

„Jedynka” doczekała się portu na PC (będącego swego czasu najszybciej sprzedającym się tytułem wydawcy na tej platformie), a także wznowienia na konsole obecnej generacji. Oprócz tego powstał spin-off na PS Vitę oraz MMO Dragon’s Dogma Online. Od premiery pierwszej części mija jednak siedem lat, a wciąż nie otrzymaliśmy pełnoprawnego sequela.

Okazuje się, że niewiele brakowało, a właśnie byśmy szykowali się na jego premierę. Hideaki Itsuno, twórca zarówno Dragon’s Dogmy, jak i serii Devil May Cry, zdradził w trakcie promowania najnowszego rozdziału przygód Dantego/Nero/V, że chciał przygotować taką produkcję.

Gdy udałem się do Kenzo Tsujimoty [założyciela Capcomu – dop. red.], powiedziałem mu, że chciałbym w następnej kolejności zrobić Devil May Cry 5 albo Dragon’s Dogma 2. Na co on odparł, że mogę zrobić, na co mam ochotę. Pomyślałem więc o Devil May Cry 5 – i tę grę zrobiliśmy.


Jeśli nie darzycie szczególną miłością cyklu slasherów i wolelibyście jednak zagrać w kontynuację Dragon’s Dogma, wstrzymajcie się chwilę z wieszaniem psów na Japończyku. Itsuno doskonale zdaje sobie sprawę, że obie marki mają grono oddanych fanów, i zwraca uwagę, że Devil May Cry 5 jest już skończone. Natomiast w jego głowie nadal jest pełno pomysłów na drugą część erpegowej serii.

Zawsze myślę o jakichś czterech osobnych tytułach, czterech różnych pomysłach, które chciałbym zrealizować. Ale jest pewna różnica pomiędzy tym, co chciałbym zrobić, a co uważam, że powinienem zrobić jako następne. Jednak już się przygotowuję do kolejnego projektu. Nie mogę jeszcze zdradzić, co to będzie, lecz nie możemy się doczekać, aż rozpoczniemy nad tym pracę.


Japończyk przypomniał również, że Dragon’s Dogma była jego wymarzoną grą, o której myślał już od dziecka. Można więc faktycznie oczekiwać, że jeszcze powróci do tej marki.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 8 lutego 2019, 14:07   KeepCrying
Szkoda. Akurat Dragon's Dogma ma znacznie więcej potencjału niż symulator żonglowania.
piątek, 8 lutego 2019, 8:58   zadymek
@_SetH_ Zabawne, ja w ten sposób odbiłem się od tych cały Soulsów. Pomysł super, wykonanie leży i kwiczy, na poziomie projektu rozgrywki i technicznym ;)
Za to Dragon's Dogma może i nie jest majstersztykiem technicznym (samobójcze Pionki, ugh), i warstwa fabularna leży i kwiczy, ale wyczesana walka i rozwój postaci mi to wynagradza...tak, gram nadal.
piątek, 8 lutego 2019, 4:30   _SetH_
Nie jestem w stanie zliczyć ile razy dawałem tej grze szansę. Bardzo chciałem ją polubić, bo pomysł jest super ale wykonanie fatalne i co najgorsze nie przez niedoróbki techniczne, tylko już na etapie projektu rozgrywki.
czwartek, 7 lutego 2019, 21:40   deanambrose
@Dantes - WHaaaaaaaa? Serio myślisz, że Dragon's Dogma jest bardziej znana niż seria DMC? xD Jak się żyje w alternatywnym świecie? Ale fakt - pierwszy Dino Crisis byłby fajny jeśli byłby zrobiony jak REmake 2.
czwartek, 7 lutego 2019, 20:39   zadymek
Źródło?
czwartek, 7 lutego 2019, 20:30   kajtji
Wedle mnie Dragon's Dogma była dosyć przeciętna. Klimat nijaki, walka przeciętna (jedynie z większymi bestiami walczyło się naprawdę dobrze), świat pusty, ale grało się całkiem przyjemnie. Jakby naprawili wszystkie bolączki i rozwinęli walkę z dużymi przeciwnikami (więcej ich i częściej), to gra mogłaby być naprawdę genialna.
czwartek, 7 lutego 2019, 19:00   Dantes
Seria Devil May Cry potrzebuje większego wsparcia nie jest tak dobrze znana i lubiana jak Dragon of Dogma, Street Fighter zostało praktycznie wykończony przez dlc, kostiumy i inne pierdoły, zamiast ciągłego promowania Resident Evil Capcom mógł by się skoncentrować na Dino Crisis wykorzystując silnik graficzny RE prezentował by się jak marzenie :]
czwartek, 7 lutego 2019, 18:27   Coryn
Musze pierwszą dogme skończyć a z moim tempem to doczekam dogmy 2 w cda :D Ale będę śledzić newsy o dogmie 2.

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Wkrótce poznamy nową grę reżysera Dragon?s Dogma i Devil May Cry 2

News
wtorek, 9 grudnia 2014

wkrotce-poznamy-nowa-gre-rezysera-dragons-dogma-i-devil-may-cry-2 Hideaki Itsuno, twórca Dragon’s Dogma i kilku części Devil May Cry, zapowiada, że Capcom wkrótce pokaże zupełnie nową grę, nad którą pracuje od dłuższego czasu. Ponoć jest już w ostatniej fazie przygotowań. A to jeden z wielu tytułów, które poznać mamy w przyszłym roku.

Komentarzy:
10

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Parametry nadchodzącej konsoli Sony pojawiły się w anonimowym wpisie na forum Beyond3D. Sugeruje to fejka, ale kilka lat temu w identyczny sposób zdradzono wnętrzności Wii U, a do tego nieoficjalne informacje dotyczące PS5 wydają się bardzo sensowne.

Komentarzy:
24

Najpierw było E3, na którym po raz pierwszy pokazano na żywo rozgrywkę. Potem – również podczas E3 – zamknięta prezentacja, w której sam trzymałem pada. Niezła. Ostatnio przyjąłem jednak na klatę całego kombosa: zaczęło się od paru godzin z pierwszymi misjami oraz endgame’em w Londynie, potem była zamknięta beta dla VIP-ów, a na koniec otwarta, już dla wszystkich. I mimo paru problemów nie mogę się doczekać premiery!

Komentarzy:
16

To topowy model GeForce’a RTX 2080 w ofercie MSI, a wyróżnia się nie tylko rozbudowanym systemem podświetlania. I całe szczęście, bo RGB nie każdego przecież interesuje.

Komentarzy:
22

Recenzja The Settlers History Collection w aktualnym numerze CDA miała pierwotnie zawierać ramkę na całą stronę, jednak z powodu braku miejsca musieliśmy opublikować tekst bez niej. Przy okazji recenzji zagrałam również w te części Settlersów, które wcześniej omijałam z daleka – oto mój bardzo zwięzły i osobisty ranking, który nie wszedł do pisma.

Komentarzy:
59

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z