Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITElectronic Arts: Akcje zanotowały największy spadek od ponad dekady

rajmund środa, 6 lutego 2019, 19:48 News

Winna przede wszystkim niewystarczająca sprzedaż Battlefielda V.

Pewnie niejeden wydawca dałby sobie rękę uciąć za sprzedaż swojej gry na poziomie siedmiu milionów egzemplarzy. Dla Electronic Arts jest to jednak niemały problem – szczególnie że firma zakładała sprzedaż wyższą o dokładnie milion. Elektronicy poinformowali, że w konsekwencji uzyskali w trzecim kwartale roku fiskalnego przychód na poziomie 1,289 miliarda dolarów – przy czym spodziewali się 1,375 miliarda. Reakcję inwestorów nietrudno było przewidzieć.

Jak informuje Bankier.pl, na środowej sesji akcje Electronic Arts straciły na wartości ponad 15%. To trzeci największy spadek, jaki gigant z Redwood zanotował w tym stuleciu. Przebija go tylko 17,8% z 31 października 2008 roku i 16,9% z 22 marca 2005 roku. Andrew Wilson ma poważne powody do niepokoju i nie ukrywa, że jego firmę czekają w czwartym kwartale kolejne „poważne wyzwania”. Prognozy przychodów za cały rok obniżono już z 5,2 mld dolarów do 4,75 mld.


W takiej sytuacji trudno się dziwić, że Electronic Arts wiąże ogromne nadzieje ze zbliżającą się wielkimi krokami premierą Anthema. Jak poinformował Blake Jorgensen, główny dyrektor finansowy wydawcy, Amerykanie planują sprzedać do końca marca od 5 do 6 milionów egzemplarzy najnowszej produkcji studia BioWare – czyli średnio milion tygodniowo. Przydałoby im się też z pewnością, aby nowa gra osadzona w uniwersum Gwiezdnych Wojen okazała się sporym sukcesem.

Jorgensen podzielił się także na konferencji po sprawozdaniu finansowym ciekawostką dotyczącą sprzedaży cyfrowych kopii tytułów EA na konsolach. W ubiegłych 12 miesiącach miała ona wynosić aż 47% wszystkich sprzedanych gier koncernu. To dokładnie 10% więcej niż rok wcześniej.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Electronic Arts,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 7 lutego 2019, 20:36   Maciejka01
Najpierw EA. Potem ActiVision Blizzard. Następnie UbiSoft i na koniec Tencent.
czwartek, 7 lutego 2019, 17:58   Fallschirmjager
@Xellar to niech sprzedadzą/oddadzą prawa do niektórych swoich marek, skoro do nich nie wrócą. Ja chętnie bym zobaczył dalsze zmagania Isaaca Clarka z Necromorphami, Disney niech powierzy SW komuś innemu i kolejne części Jedi Knight/KoTOR/etc. (oddaliby to i tak komuś równie złemu = Activision), wielki powrót Red Alert (te filmiki ze Stalinem wymiatały "keep doing that commander and you're future will be as bright as the star of the Soviet Union") i tak w kółko ale to marzenia ściętej głowy.
czwartek, 7 lutego 2019, 15:40   Xellar
Jako wieloletni zwolennik gier SP, dodam swój głos do dyskusji "Gry SP > Gry MP". Zacznę od tego, że kompletnie nie rozumiem oburzenia/niezadowolenia niektórych z tutejszych forumowiczów faktem, że EA nie chce robić gier skoncentrowanych na SP i ich postawy roszczeniowo-naciskowej. EA nie chce robić takich gier, ma zupełnie inny plan biznesowy i takie ich prawo. Czy to mało świetnych gier SP powstaje? Do czego więc nam niby EA jest potrzebne? Niech sobie robią takie gry jak chcą - ich święte prawo.
czwartek, 7 lutego 2019, 14:00   Fallschirmjager
Do 2023 jesteśmy z EA jeśli chodzi o sw, reszta to już będą takie online bez singla w ogóle. BioWare przecież znane z singli bawi się w Anthem, które jest bardziej nastawione na gameplay niż opowieść. Dragon Age już idzie śladem Anthem, szukają przecież online ekspertów do tej gry. Nie ma co, EA, Blizzard, Activision, BioWare itd. to już nie ci sami ludzie, są cieniem tego czym byli. Ubisoft czy R* prędzej czy później pójdą ich śladem, aż w końcu gry single aaa szlag trafi.
czwartek, 7 lutego 2019, 13:39   Fallschirmjager
Disney z kolei potwierdziło, że są zadowoleni z EA (póki kasa leci). Nie obchodzą ich gry, mówią, że nigdy nie byli dobrzy jako publisherzy dlatego wolą sprzedawać licencje ( b$) i zajmować się filmami (no to tu też nie wypadają dobrze ale kasa leci). EA likwidowało co u rusz gry single z serii SW, visceral robiło i anulowali. Życzę EA, BioWare included, upadku, ale tego się nie doczekamy. "Jak" im FIFA padnie, to zaczną wypuszczać mobilne gierki i po sprawie, c&c I'm się nie udało, co innego już tak.
czwartek, 7 lutego 2019, 13:29   Fallschirmjager
EA na się dobrze i będzie miało, póki mają kasę z FIFA, Madden I innych tytułów sportowych plus niesamowite pieniądze z mikrotransakcji w tych grach. Chyba, że wszystkie państwa nagle za przykładem Belgii zabronią sprzedaży punkcików czy zespołów czy piłkarzy za realne pieniądze. Battle Royale z kolei nie cieszą się ponoć już taką popularnością jak kiedyś. Ale po diablo immortal widać, że wszystkie te firmy mają w dupie single bo im to zapewni ogromne pieniądze, nie w USA to w Chinach.
czwartek, 7 lutego 2019, 12:44   Krek15
Inną opcją jest albo odświeżenie załogi albo zmiana cena na bardziej dostępne, aby wysprzedać szmelc na którego jest brak chętnych. A potem zbudować noś nowego w oparciu na zapotrzebowanie rynku. Ale uderzał bym w gry bardziej singiel niż w gry z grupa w sieci. Ta czasem wymiera na danej grze i potem nie ma z kim grać. Tylko z początku wydania gry jest tłum graczy.
czwartek, 7 lutego 2019, 12:39   Krek15
Prawda nie podoba się nie kupujemy. Tyle,że ostatnio nie ma co za bardzo u nich kupić. Część dobrych gier stoi ani kontynuacji anni coś nowszego na podobnym planie. Oparli się na online to był błąd. Ile można kupować żetonów do gry gdzie brak akcji. Na zwykłym pc akcja była, grało się a potem wracało do pierwszej misji a tu teraz stoi. Ale jak wspomniano wcześniej dużo firm tak zrobiło. Parcie na MOMRPg było i wszyscy tam ruszyli. Zapomniano o zwykłych graczach. Trzeba zrobić czystki na rynku i tyle.
czwartek, 7 lutego 2019, 11:59   Shaddon
@Danon666
Tyle, że produkcja RDR 2 pochłonęła fortunę, zajęła wiele lat i wymagała ogromnego zespołu deweloperskiego, a byle mobilkowy tytuł napisany za ułamek tej kwoty przynosi porównywalne zyski, nie wspominając nawet o co popularniejszych battle rojalach. Gdyby zaś skupić się na szerszej perspektywie, nagle okazałoby się, że singleplayerowe produkcje stawiane za wzór sukcesu to tak naprawdę samotne wysepki na oceanie komercyjnych porażek. Wyjątki potwierdzają regułę.
@Urungulu
Nie? A te 7 milionów?
czwartek, 7 lutego 2019, 11:57   Urungulu
Oderwanie od oczekiwań konsumentów i PR-owy bajzel w EA są tak straszne, że jest do nie do pomyślenia. W tak dużej firmie, z tak wielkim budżetem, nie umieć wyczuć rynku, to po prostu katastrofa. Sami się prosili - czy przypadkiem przy BFV nie mówili graczom, że jak się nie podoba, to mają nie kupować? No i nie kupili, a teraz Pikachu meme muszą wstawiać...

O autorze

rajmund

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Parametry nadchodzącej konsoli Sony pojawiły się w anonimowym wpisie na forum Beyond3D. Sugeruje to fejka, ale kilka lat temu w identyczny sposób zdradzono wnętrzności Wii U, a do tego nieoficjalne informacje dotyczące PS5 wydają się bardzo sensowne.

Komentarzy:
24

Najpierw było E3, na którym po raz pierwszy pokazano na żywo rozgrywkę. Potem – również podczas E3 – zamknięta prezentacja, w której sam trzymałem pada. Niezła. Ostatnio przyjąłem jednak na klatę całego kombosa: zaczęło się od paru godzin z pierwszymi misjami oraz endgame’em w Londynie, potem była zamknięta beta dla VIP-ów, a na koniec otwarta, już dla wszystkich. I mimo paru problemów nie mogę się doczekać premiery!

Komentarzy:
16

To topowy model GeForce’a RTX 2080 w ofercie MSI, a wyróżnia się nie tylko rozbudowanym systemem podświetlania. I całe szczęście, bo RGB nie każdego przecież interesuje.

Komentarzy:
22

Recenzja The Settlers History Collection w aktualnym numerze CDA miała pierwotnie zawierać ramkę na całą stronę, jednak z powodu braku miejsca musieliśmy opublikować tekst bez niej. Przy okazji recenzji zagrałam również w te części Settlersów, które wcześniej omijałam z daleka – oto mój bardzo zwięzły i osobisty ranking, który nie wszedł do pisma.

Komentarzy:
59

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z