Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITEpic Games odnotowało w 2018 roku trzy miliardy dolarów zysku

Wokulski sobota, 29 grudnia 2018, 18:33 News

Nie, nie pomyliliśmy zysku z przychodem.

Firmy Epic Games nie trzeba nikomu przedstawiać. Twórcy m.in. Unreal Engine’u to studio o wieloletniej tradycji, które zafundowało sobie ostatnio gwałtowny przypływ popularności za sprawą fenomenu Fortnite’a. Choć trudno jest dokopać się do jakichkolwiek autorskich raportów z dzialałności firmy – nie jest ona obecna na giełdzie i ukrywa nawet statystyki swojego hitowego battle royale – co jakiś czas z różnych źródeł dochodzą nas słuchy o astronomicznych przychodach z Tej Gry Na F. Jako że 2018 rok dobiega końca, wyciek informacji podsumowujących go był nieunikniony.

I mamy to – według danych, do których dotarł serwis techcrunch.com, studio odnotowało w 2018 roku zysk rzędu trzech miliardów dolarów. Czy to dużo? Jak na firmę produkującą gry oraz twórców jednego silnika, te zyski są niewyobrażalne. Wygląda na to, że Epic Games zainkasowało równowartość połowy całkowitego zysku ze sprzedaży PlayStation od czasów powstania marki. Kolejne przykłady można mnożyć: to równowartość tegorocznego zysku firmy FedEx, Starbucksa czy Amazonu. W czasach największej świetności prawie tyle (bo około 700 milionów mniej) zgarniało rocznie całe Nintendo. Liczby robią się jeszcze bardziej imponujące, gdy pomyślimy o kosztach uruchomienia sklepu Epic Games Store oraz sfinansowania rozdawnictwa gier (obecnie możemy pobrać za darmo Super Meat Boya).

Jaki procent tego wyniku firma zawdzięcza Fortnite’owi, można się jedynie domyślać – warto jednak pamiętać, że Epic Games notuje spore przychody z tytułu licencji na Unreal Engine, technologię, którą w tym roku widzieliśmy w akcji m.in. w Life Is Strange 2, Vampyrze czy A Way Out. (Ona też napędza największego konkurenta Fortnite’a – PUBG-a). Częściowo na to pytanie odpowiadają doniesienia z połowy 2018 roku o tym, że Fortnite zarobił na mikrotransakcjach ponad miliard dolarów.

Nam pozostają jedynie rozważania, jak bardzo jeszcze można napompować bańkę jednej gry i ile jeszcze utrzyma się moda na battle royale. Choć wiele osób deklaruje zmęczenie wszechobecną manią, liczby sugerują, że nieprędko.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 2 stycznia 2019, 14:20   Add3k
@BIsken to nie ma znaczenia, przy takich zyskach
środa, 2 stycznia 2019, 8:43   lukaszsa
@KtokolwiekZBulemDpy - nie podoba sie to nie graj, idz grac w cos co ty lubisz. To naprawde nie wymaga wielkiej inteligecji i wysilku.
wtorek, 1 stycznia 2019, 14:30   Wiedzmin673
@gimemoa Zostawie to bez komentarza :/ -_-
poniedziałek, 31 grudnia 2018, 20:16   Azaraphiel
Duża część graczy to je**** hipsterzy. Popularne? Hejt.
poniedziałek, 31 grudnia 2018, 14:15   SiopeR
ludzie zaczeli hejtować Fortnite jak zrobiło się popularne, wcześniej było "PUBG to zabugowane dziadostwo, grajcie w Fortnite, darmowe, bez bugów itd" i ogólnie ludzie się cieszyli. No ale mówimy o graczach więc jak coś jest za bardzo popularne (Minecraft, LoL, HS itd) to już jest gównem :)
poniedziałek, 31 grudnia 2018, 12:54   gimemoa
@Wiedzmin673 Jakieś statystyki czy kolejny kretyn hejtujący grę bo jest popularna, do tego próbujący się dowartościować jaki to on nie jest dorosły.
poniedziałek, 31 grudnia 2018, 5:20   BIsken
Niech się cieszą, za rok może dwa zmieni się upodobanie na inny gatunek, wtedy to my się będziemy cieszyć.
niedziela, 30 grudnia 2018, 18:10   Wiedzmin673
Tylko same dzieci wydają na skiny i inne takie rzeczy np do broni w Fortnite grają większość dzieci a mnie jest pewnie dorosłych w grze
niedziela, 30 grudnia 2018, 18:05   tommy50
@Dantes
Sonymusi produkowac dobre gry singlowe zeby miec zysk i przede wszystkim zbyt na konsole.
Jakby nie bylo na PlayStation dobrych exow a byly tylko gry multiplayer to po co by kupowac PS4 i płacić jakiś chory abonament za granie online zamiast kupic gre na PC taniej i grac juz bez dodatkowych opłat?
Nikt normalny by nie kupił czegos drozszego co wymaga dokladania dodatkowej kasy.
niedziela, 30 grudnia 2018, 17:14   Dantes
Patrząc na Epic Games zaczął dobrze od serii Unreal i Unreal Tournament ale później pochyła w dół sprzedał Microsoft serię Gears of War z chęci zysku a obecnie dzięki zapotrzebowaniu na dziadowskie gry multi Epic Games bije rekordy sprzedaży to powinno martwić, branża gier staje się coraz gorsza i jedynie Sony obecnie nie zatraca się wyłącznie w multi i również stawia na singla.

O autorze

Wokulski

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

To najbardziej rozbudowana aplikacja czatowa, jaką kiedykolwiek widziałem!

Komentarzy:
5

Mathias Karlson o tym, dlaczego premiera jego gry to moment, dla którego wszechświat został stworzony, o uczeniu się od konkurencji i o tym, że Ubisoft nie musi być polityczny.

Komentarzy:
7

Parametry nadchodzącej konsoli Sony pojawiły się w anonimowym wpisie na forum Beyond3D. Sugeruje to fejka, ale kilka lat temu w identyczny sposób zdradzono wnętrzności Wii U, a do tego nieoficjalne informacje dotyczące PS5 wydają się bardzo sensowne.

Komentarzy:
24

Najpierw było E3, na którym po raz pierwszy pokazano na żywo rozgrywkę. Potem – również podczas E3 – zamknięta prezentacja, w której sam trzymałem pada. Niezła. Ostatnio przyjąłem jednak na klatę całego kombosa: zaczęło się od paru godzin z pierwszymi misjami oraz endgame’em w Londynie, potem była zamknięta beta dla VIP-ów, a na koniec otwarta, już dla wszystkich. I mimo paru problemów nie mogę się doczekać premiery!

Komentarzy:
16

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z