Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDiablo: Blizzard nadal pracuje nad „kilkoma projektami”

hraboll niedziela, 4 listopada 2018, 14:40 News
Diablo III
Diablo III

Fani serii mocno krytykują kieszonkowe Diablo.

Zapowiedź mobilnego Diablo spotkała się z naprawdę dużym niezadowoleniem ze strony fanów zasłużonej marki. Immortal miało być miłą niespodzianką, a ostatecznie stało się obiektem kpin i szyderstw. Pierwszy zwiastun gry zebrał na YouTubie tak wiele negatywnych ocen (ponad 320 tysięcy dislike'ów przy około 2 milionach wyświetleń), że Blizzard postanowił opublikować go raz jeszcze – tym razem z opcją „niepubliczny”. Prócz kciuków w dół zauważymy też masę niepochlebnych komentarzy. Podobno część nieprzychylnych opinii została już usunięta.

Użytkownicy serwisu Reddit określają Diablo Immortal jako „splunięcie w twarz” – niezbity dowód na to, że szefostwo Zamieci ma w głębokim poważaniu oczekiwania najbardziej oddanych sympatyków marki. Swoją drogą, podczas sesji Q&A jeden z fanów zapytał, czy kieszonkowy „diabełek” jest mocno spóźnionym żartem primaaprilisowym.

Blizzard próbuje załagodzić całą sytuację. Allen Adham, pełniący rolę producenta wykonawczego, w rozmowie z serwisem Polygon zapewnia, iż nadal powstają projekty, które powinny zainteresować fanów kultowego cyklu. Mobilne Diablo ma trafić w gusta młodszych odbiorców:

Powiedzieliśmy, że mamy kilka zespołów, które pracują nad wieloma projektami osadzonymi w uniwersum Diablo. Takie stwierdzenie pozostaje prawdziwe nawet po wydaniu Diablo III w wersji na Switcha i zapowiedzi Diablo Immortal. (…) Świat ewoluuje zarówno geograficznie, jak i demograficznie. Dla wielu młodych ludzi smartfon jest głównym urządzeniem do grania. W wielu regionach na świecie znajdziemy osoby, które traktują [telefon komórkowy czy tablet – dop. red] jako główne urządzenie do gier. Dlatego chcieliśmy stworzyć grę dla takiego typu odbiorców.


Z materiału serwisu Kotaku dowiemy się, że Blizzard był świadomy oczekiwań fanów (remaster Diablo II, zapowiedź „czwórki” itd.). Na niecałe dwa tygodnie przed startem BlizzConu starano się studzić emocje. Adham odniósł się także do opinii, według których Immortal jest prostym reskinem gry Endless of God – innego projektu firmy NetEase (współautora mobilnego Diablo). Producent wykonawczy zapewnia, że Immortal jest tworzone od podstaw. Assety gry – choć łudząco podobne do tych z Diablo III – mają być czymś świeżym i ekskluzywnym. Jednocześnie Zamieć nie boi się czerpać „inspiracji” z wcześniejszych projektów chińskiego partnera.

Diablo Immortal zadebiutuje w 2019 roku na urządzeniach mobilnych działających pod kontrolą systemów Android oraz iOS. Obecnie Blizzard nie ma w planach przeniesienia gry na PC.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 6 listopada 2018, 19:50   cali
Fanem serii nie jestem a na tablecie pogram z ciekawości. Rozumiem zniesmaczenie sam miałem jak zapowiedzieli na smartfony Gears POP, następnie Gears Tactics a później trailer Gears V. Właśnie rozdrabnianie marki może być ale niech dbają of fundamenty na jakich powstała marka czyli o rdzennych graczach. Pewnie wszyscy znają tempo Blizzarda w robieniu gier i długi proces wspierania ich czyli dla niektórych to ta zapowiedź oznacza Diablo IV za kilka lat dopiero stąd złe emocje.
poniedziałek, 5 listopada 2018, 21:20   DETHKARZ
EA: "We're going to destroy the Star Wars game franchise!" Blizzard: "HOLD MY B comment deleted
poniedziałek, 5 listopada 2018, 18:39   JMasalsky
Samo Diablo Immortal nie byłoby problemem gdyby nie ogłosili go jako ostatecznej części blizzconu gdzie zbierają się najwięksi i najbardziej zagorzali fani blizza, a tu dupa. Generalnie rzecz ujmując można po prostu ująć całą tą sytuację (i szystkie jej następstwa, jak usuwanie dislike'ów i niepochlebnych komentarzy pod trailerami) za zwyczajnie gówniany PR; nawet Activision kiedy oberwał trailer Infinity Warfare nie zeszło tak nisko.
poniedziałek, 5 listopada 2018, 18:11   ZiBi_pl
Blizz mogl taka smieszna mobilke oglosic na E3 wtedy by przeszlo bez echa...ale zaprosili graczy hardcorowych z PC i konsol i mysleli ze im sie spodoba pomysl gry na telefon nie dajac im nic w zamian. Dla ludzi co specjalnie na blizzcon pojechali zeby zobaczyc wkoncu cos nowego na PC po tylu latach niedsotatku...a tu mobilka to jakby im ktos w m...e dal. Jakby oglosili ze robia D4/ D2remake/ D3 dlc i wrzucili nawet panel z tym logo od tego produktu to ludzie by tak nie wrzeli...a tu nic nie dali, cisza.
poniedziałek, 5 listopada 2018, 15:38   SerwusX
@mar00
Podobały Ci się "optymalne buildy" w Diablo 2? Z tego co pamiętam, to najbardziej opłacało się używać 1-2 skilli przez całą grę, a resztę brało się tylko po to, żeby je wzmacniały. Nie nazwiesz tego chyba "zrównoważonym systemem"?
Poza tym drzewko w PoE tylko na pierwszy rzut oka było takie skomplikowane. Większość talentów to po prostu były pasywki. Starczyło wyznaczyć sobie cel i brać wszystko po drodze, ot, cała filozofia. ;)
poniedziałek, 5 listopada 2018, 13:02   mar00
@Equisetum
PoE jest całkiem wporzo. Ale polecałeś komuś tę grę? Bo ja tak, i nawet ludzie którzy zagrywali się ze mną w D2, odbijali się od PoE - i nie dziwię się: jeden rzut oka na ilość opcji w drzewku rozwojowym powoduje że nowemu się odechciewa, a potem jest jeszcze więcej rzeczy do ogarnięcia. D2 znalazło strefę "pomiędzy" prostotą i skomplikowaniem. D3 postawiło za bardzo na prostotę. PoE na skomplikowanie. Nikt nie dorównał D2 w tej równowadze systemu :)
poniedziałek, 5 listopada 2018, 12:33   Equisetum
Ja jednego nie rozumiem, przecież na rynku jest gra, która pozamiatała Diablo w każdym niemalże (może poza nostalgią) aspekcie czyli Patch of Exile. Diablo 3 + Dodatek to był mój najgorszy zakup w historii, pograłem może ze 30 godzin a później spróbowałem PeE i przegrałem kilkaset godzin i to w trybie hardcore. Wątpię, żeby taki D4 choć zbliżył się do PoE pod względem rozwoju postaci, czy mechaniki. Jedynie grafika mogła by być lepsza, ale na pewno nie przeszkadza. Polecam. Walić to Diablo.
poniedziałek, 5 listopada 2018, 11:27   HeklusDwa
Jeżeli zrobią czwórkę i będzie na poziomie podobnym co trójka to nie ma opcji, że to kupię.
poniedziałek, 5 listopada 2018, 10:41   Skrzetusky
Do Diablo 2 wracam cyklicznie co jakiś czas i jest świetne. Ostatnio z bratem cykałem w jedynkę z modem Belzebub i to to jest o stokroć lepsze niż d3. Gdyby nie nieodpowiadający mi system handlu z PoE to bym siekał w to a i jeszcze czaję sie na Grim Dawn.O ile remaster w3 mnie bardzo ucieszył i już żonie powiedziałem, że w wakacje będę siekał w to i muszę kupić to mobilne Diablo sprawiło, że z zażenowania wszedłem na wszystkie filmy od Blizza odnośnie tego i dałem łapkę w dół, pierwszy raz w życiu.
poniedziałek, 5 listopada 2018, 10:39   nortalf
Dwa razy napisałem tu komentarz. Czy mi go Blizzard usunął :0

O autorze

hraboll

Podobne newsy

Diablo III: Czas na powrót do Tristram

News
piątek, 4 stycznia 2019

diablo-iii-czas-na-powrot-do-tristram- Kolejny raz możemy zafundować sobie wycieczkę w przeszłość.

Komentarzy:
28

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Przeczytać (lub usłyszeć, bo przygotowaliśmy również wersję audio) powinni go zarówno gracze, jak i developerzy.

Komentarzy:
14

Pecety z serii Trident gabarytami przypominały zawsze konsole obecnej generacji. Stąd też moje zdziwienie, gdy do redakcji zawitał Trident A – sprzęt jeszcze bardziej bezkompromisowy, tak pod względem specyfikacji, jak i rozmiarów.

Komentarzy:
3

Przepracowany tester nie zauważa buga, scenarzysta z łapanki pisze brednie, a support nie odpowiada na nasz problem, bo właśnie został zwolniony. Gry to poważny biznes z poważnymi problemami, wobec których bywamy bezbronni. Oręża mogą wkrótce dostarczyć związki zawodowe.

Komentarzy:
7

20-osobowy zespół, kilkadziesiąt wyjazdów do Czarnobyla, 114 lustrzanek, ponad 3000 wspierających na Kickstarterze, 200 tysięcy wpłaconych dolarów. Duże liczby i nie mniejsze oczekiwania – oto Chernobylite.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z