Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Kingdoms of Amalur: THQ Nordic kupiło prawa do marki

Cursian czwartek, 6 września 2018, 17:58 News

Na razie nie wiadomo jednak, czy i kiedy zrobi z nich użytek.

Pamiętacie jeszcze Kingdoms of Amalur: Reckoning? Było to całkiem przyzwoite zręcznościowe RPG, wydane w 2012 roku na PC, Xboksa 360 i PlayStation 3. W pracach nad grą uczestniczyli między innymi R.A. Salvatore (pisarz znany z cyklu książek o przygodach Drizzta Do’Urdena) oraz Todd McFarlane, autor komiksowego Spawna. Tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem ze strony prasy (średnia ocen na Metacriticu oscyluje wokół 80% w zależności od platformy), ale nie zdołał przebić się do świadomości graczy i zaliczył komercyjną wtopę. Odpowiedzialne za grę 38 Studios planowało jeszcze wydać osadzone w tym samym uniwersum MMO znane pod roboczym tytułem Project Copernicus, ale z uwagi na problemy finansowe i ogromne długi zbankrutowało, nim zdołało zrealizować swoje plany. Ten sam los podzieliło należące do niego Big Huge Games.

Pod koniec 2013 roku zorganizowano aukcję, w trakcie której za 320 tysięcy dolarów sprzedano prawa do strategii Rise of Nations i Rise of Legends, ale przyszłość Amalura pozostała nierozstrzygnięta. Jak się okazało, miało tak być jeszcze przez pięć długich lat. Sprawa znalazła swój kres dopiero teraz. THQ Nordic ogłosiło za pośrednictwem Twittera, że zakupiło od 38 Studios (za nieujawnioną kwotę) prawa do marki Kingdoms of Amalur, a tym samym także niewydanego MMO w jego uniwersum:


Firma nie sprecyzowała, w jaki sposób zamierza skorzystać z nowego nabytku. Kwestia ewentualnego wskrzeszenia Project Copernicus bądź zaoferowania nam kontynuacji Reckoning pozostaje więc otwarta.

Warto pamiętać, że to nie jedyne zakupy, jakich w ostatnim czasie dokonało THQ Nordic. W lutym za 121 milionów euro wykupiło Koch Media. Tym samym zyskało prawa do takich serii jak Saints Row, Dead Island, Metro czy Risen. Wziąwszy pod uwagę, że w jego portfolio znajdują się także chociażby Darksiders, Biomutant, Red Faction czy Titan Quest, THQ Nordic zaczyna zyskiwać coraz silniejszą pozycję na rynku.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 7 września 2018, 17:30   zadymek
@CreazyGremlin Polać temu panu. Mój główny problem z Amalurkiem jest taki, że nie tylko za bardzo styliowane to na MMORPG, ale tez cukierkowe toto jak jakieś koreańskie MMORPG. Jak można było tak przesłodzić w sumie brutalną i nawet krwawą walkę z cichymi zabójstwami i nawet finisherami z nabijaniem wrogów na pal i miażdżeniem na glebie!? Normalnie jakby Sailor Moon napadało na Mortal Kombat. Oprócz tego niemożność skakania i spadania gdzie się chce było denne ;)
piątek, 7 września 2018, 12:14   shinji87
Spędziłem z tą grą ponad 100 godzin i świetnie się bawiłem. Liczę na kontynuację, albo chociaż MMO
piątek, 7 września 2018, 11:58   DETHKARZ
Nie za dużo oni kupują? Żeby przypadkiem THQNordic nie skończyło jak THQ co kupowało, kupowało i zbankrutowało.
piątek, 7 września 2018, 2:24   CreazyGremlin
Zabawne bo właśnie gram w Reckoning :) Oryginalna, piękna i solidnie opisana kraina. Przydało by się jednak tam nieco rozmachu i mroku znanego choćby ze Spellforce, czy tez bajerów (Darksiders). Gorzej jeśli to pójdzie w zmian jak w Gothic -> Arcania (gra ok, Gothic fatalny). Trzymam kciuki.
piątek, 7 września 2018, 0:28   GeDo
Jedna z niewielu gier której sequel przyjoł bym z otwartymi rękami.Reckoning było świetne z tym olbrzymim otwartym swiatem i dynamicznym ,szybkim systemem walki wręcz.Magia to nie moja bajka.
czwartek, 6 września 2018, 22:44   goliat
Dobrze się stało, że marka trafia do THQ Nordic, szybciej wypuszczą na rynek nową odsłonę niż choćby miałoby to zrobić EA.
czwartek, 6 września 2018, 20:19   CzlowiekKukurydza
@leon.33 W coopie - wchodzę w to, ale jeśli byłoby MMO to ja wysiadam. @zadymek I wyższym poziomem trudności bo 'hard' sam się przechodzi. Mimo to bardzo mi się podobała ta gra i pewnie jeszcze raz zagram kiedyś.
czwartek, 6 września 2018, 20:03   leon.33
Gra się prosiła o multi, niemalże na kolanach. Długo żałowałem, że nie mogę w to zagrać z znajomymi.
czwartek, 6 września 2018, 19:20   adadid2
Ja kolekcjonuję różne rzeczy - książki, konsole, gry, nawet ubrania. Nigdy nie robię z nich żadnego użytku, choć kosztują mnie sporo. Nordic robi podobnie - od lat czekam, aż zrobi coś z wykupionymi markami od THQ, a tu raczej cicho. Ciekawe, czy nadal będą szukać - w końcu takich niewykorzystywanych marek jest naprawdę dużo. Nabycie Kingdoms of Amalur napawa optymizmem.
czwartek, 6 września 2018, 19:12   Xellar
Papjesz,
Racja. Gra miała spory potencjał, ale kwestie story tellingu i quest designu go zabiły. Tak sobie myślę, czy aby nie zagrać znowu. Przeszedłem KoA na PS3, może by teraz dla porównania na PC zagrać? Chyba wciąż jest dostępny przez Origin...

O autorze

Cursian

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
1

W programie na ten tydzień znalazły się dwa tytuły krótkometrażowe i jeden zdecydowanie nieprzeznaczony dla tych, którzy mają mało czasu. Ale ponoć wart każdej godziny.

Komentarzy:
8

To historia bardzo inteligentnego i zdolnego człowieka, który w trzy lata zdobył i stracił fortunę. To opowieść o człowieku, który w latach 80. XX wieku wprowadził komputer pod strzechy, a dziś nie ma i nie chce mieć komputera.

Komentarzy:
15

Oryginalny pomysł, szczypta talentu, kilka(naście) miesięcy wytężonej pracy – przepis na sukces może się wydawać nieskomplikowany. Co jednak robić, gdy premiera za nami, a słupki sprzedażowe ani drgną?

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z