22
29.08.2018, 18:59Lektura na 2 minuty

Cyberpunk 2077: O premierze, optymalizacji, nieoczywistych wyborach…

To nie jest kolejna opowiastka o ratowaniu świata.


Rafał „hraboll” Pieczka

Pierwsza publiczna prezentacja Cyberpunka 2077 (swoją drogą, stream na Twitchu zgromadził prawie pół miliona widzów!) bez wątpienia wywołała sporo szumu. Zarówno przedstawiciele branżowych mediów, jak i gracze zadają pracownikom studia CD Projekt Red sporo pytań, a twórcy chętnie dzielą się informacjami na temat wyczekiwanego erpega. Oto czego się dowiedzieliśmy:

  • zadania w grze mogą skończyć się porażką, która wpłynie rozwój fabuły,
  • ze względu na troskę o założenia fabularne w grze nie da się zabić wszystkich enpeców,
  • postać może być rozwijana na różne sposoby – może to być zarówno uzbrojony po zęby mięśniak, jak i cyberninja rodem z „Ghost in the Shell”,
  • developer już w momencie rozpoczęcia prac nad grą myślał o zapewnieniu należytej optymalizacji na PC, PS4 i XBO (demo prezentowano na komputerze z procesorem i7-8700K 3,7 Ghz i kartą GeForce 1080 Ti),
  • ścieżka prowadząca do najlepszego zakończenia gry nie składa się z samych szlachetnych wyborów,
  • nawet zadania poboczne wpływają na zakończenie gry,
  • jak podaje community manager Marcin Momot, „wiele elementów HUD-u (w tym cyferki prezentujące wielkość zadawanych obrażeń) będzie opcjonalnych”, czyli da się je wyłączyć,
  • fabuła gry skupia się na osobistych historiach, a nie kolejnej próbie ratowania świata,
  • świat gry ma być interaktywny, a destrukcja otoczenia odegra w tym aspekcie dużą rolę.
  • Nadal natomiast nie wiemy, kiedy Cyberpunk 2077 trafi do oficjalnej sprzedaży. Wprawdzie grę da się już przejść od początku do końca, ale nie w każdym fragmencie jest dopracowana tak, jak pokazowe demo. Trzeba jeszcze stworzyć brakujące assety, przeprowadzić odpowiednie testy oraz wyeliminować błędy. Adam Kiciński, prezes CD Projektu, zdradził na niedawnym spotkaniu z inwestorami, że Redzi mają przed sobą jeszcze „dużo pracy”. Warto też pamiętać, że nawet zaprezentowany fragment kampanii może doczekać się poważnych zmian, o czym dowiedzieliśmy się z tajnej wiadomości na końcu gameplayu z CP2077.


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Rafał „hraboll” Pieczka

    Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.

    Profil
    Wpisów1397

    Obserwujących6

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze