Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

StarCraft II otrzyma płatne mody [WIDEO]

Cursian wtorek, 24 kwietnia 2018, 17:54 News
pc

Będą dostępne za pośrednictwem Salonu Gier.

Jak zapewne pamiętacie, w okolicach zeszłorocznego BlizzConu wiele elementów drugiego StarCrafta, w tym cała kampania Wings of Liberty, zostało udostępnionych za darmo. Jak nietrudno się domyśleć, większość graczy przyjęła to z zadowoleniem. Najnowszy ruch Blizzarda może jednak spotkać się z nieco inną reakcją. Firma ogłosiła, że wraz z aktualizacją 4.3.0 do Salonu Gier trafią płatne modyfikacje. Będą oferowały nietypowe rodzaje rozgrywki, a nad ich jakością mają czuwać najzdolniejsi członkowie „modowej” społeczności. Oto dwie pierwsze propozycje:

Ark Star

Mod przygotowany przez Daniela Altmana (pseudonim Pirate) opowie o losach członków Sol Seekers, czyli grupy elitarnych templariuszy. Wojacy postarają się odszukać i zniszczyć tytułową broń. W trakcie przygody odblokują nowe umiejętności i talenty oraz zadbają o wymianę używanego wyposażenia.


Direct Strike

Tya postanowił popracować nad rozwinięciem jednej z najpopularniejszych map w Salonie Gier. Direct Strike to coś w rodzaju przeciągania liny – dowódcy wysyłają do boju określone fale jednostek, nad którymi nie mają bezpośredniej kontroli. Obserwują efekty swych decyzji, a następnie starają się dostosować strategię do sytuacji na mapie.

Podstawowa wersja Direct Strike nadal będzie darmowa, ale pojawi się możliwość jej ulepszenia do edycji premium, co odblokuje przedmioty kosmetyczne (np. stroje dla robotników i elementy wystroju bazy) oraz nowe tryby. Pośród tych ostatnich znajdą się między innymi Sabotage, w którym siedziby graczy są ukryte przez wzrokiem przeciwnika, a jednostki można blokować, oraz Switch, umożliwiający zmianę prowadzonej rasy w trakcie rozgrywki. 

Warto dodać, że osoby, które zdecydują się na zakup ulepszonego Direct Strike’a, będą mogły zaprosić do wspólnej gry kolegów pozostających przy darmowej wersji.


Za każdą z ujawnionych do tej pory modyfikacji trzeba będzie zapłacić niecałe 5 euro, czyli około 21 złotych. Część dochodu – bliżej niesprecyzowana – trafi w ręce twórcy moda.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 26 kwietnia 2018, 13:51   noirmistig
Ja nie widzę w tym problemu. Całkiem spoko, że twórcy będą mogli zarobić na swoich modyfikacjach w SC2. Przecież i tak większość modów pozostanie darmowa. A w ten sposób twórcy nowego contentu będą mogli zarobić na swojej pracy. Dla mnie całkiem spoko.
czwartek, 26 kwietnia 2018, 13:32   Maly007
@Marcus93
Więc jeśli coś co zawsze było bezpłatne i robione "przez fanów, dla fanów" od 1980 (pierwsze mody) do 2015 (pierwsza próba prowadzenia płatnych "modów", nieudana bardzo zresztą), gdzie praktycznie nikt przez te lata nie próbował sprzedawać tego typu swojej pracy, a ewentualną kasę dostawał tylko jako dobrowolne dotacje, to nie uważasz że przez te 35 lat nie utarło się to, że mod jest po prostu bezpłatny? I było to akceptowane bez problemów przez obie strony - modderów i użytkowników.
czwartek, 26 kwietnia 2018, 9:55   kadash3
Nie lubię Blizzarda, bo nie lubię ich fanbojów. Ile razy słyszałem "MOBA? Żałosne" a później pojawia się HotS i nagle ci ludzie w to grają. Do tego Blizzard ciśnie ciągle to samo, a później cieszy się opinią "wielkiego innowatora". Dla mnie Blizzard to taki Apple wśród producentów gier - robi świetnie wykończone, dobre produkty, strasznie się ceni, wprowadza innowacje, które jakoś już inni u siebie mieli i robi z tego wielki szum, a później grupa fanbojów kupuje wszystko.
środa, 25 kwietnia 2018, 21:12   Marcus93
@Maly007 Znajdź mi definicję, gdzie jest jasno napisane, że mod musi być darmowy, jakąś jedną oficjalną wzmiankę. Jedyny powód dla którego mody są darmowe to to, co już zauważyłeś, devom nie podoba się zarabianie na owocu ich kilkuletniej pracy, ale nie okłamujmy się, nikt nie lubi pasożytnictwa. Swoją drogą, gdyby nie było żadnych oburzeń ze strony devów to dzisiaj płatne mody byłyby normą, a dla graczy abstrakcją by było jak można robić mody za frajer.
środa, 25 kwietnia 2018, 16:35   ravvcio
DLC - przecież nikt tego nie musi kupować; i po tym masa gier z nasranymi dodatkami. Mikrotransakcje - tego też przecież nikt nie musi brać; i nagle co druga gra ma kupowanie skórek, skrzynek, power-up'ów. Teraz do tego płatne mody. Zaczęło się od Bethesdy, teraz Blizzard... Nic dobrego z tego nie wyniknie.
środa, 25 kwietnia 2018, 15:12   Maly007
... Pierwsza - pewnie sporo użytkowników się na takie coś zwyczajnie wypnie.
Druga - prawnicy firmy już jadą, bo ktoś próbuje zarabiać na ich działalności.
Płatne mody nic dobrego tej branży nie przyniosą, a możliwe że mogą zaszkodzić nawet bardziej niż dlc, mikrotransakcje i cała reszta obecnego syfu.
środa, 25 kwietnia 2018, 15:10   Maly007
@Marcus93
Znam rozwinięcie słowa "mod", dziękuję, ale nie było potrzebne. Z tym że mod to poprawa, dodanie nowych rzeczy, mechanik, ogółem zmiana gry z samej chęci tworzenia czegoś do gry, którą się lubi. I zdecydowana większość społeczności to rozumie (choćby przy pierwszej próbie bethesdy i płatnych modach, gdzie modderzy zapewniali, że ich mody będą zawsze darmowe).
Wracając - mod jest darmowy. Spróbuj sprzedawać mod do gry, gdzie twórcy nie wyszli z tą pazerną inicjatywą. Gwarantowane dwie rzeczy...
środa, 25 kwietnia 2018, 13:58   lAtarenl
Widać diametralną różnice między jakością i wykonaniem takiego "sprzedawalnego moda" a tym co pokazali na filmie wyżej. Twórcy modów mogą dostawać pieniądze za twórczość bez sprzedawania modów i dawania hajsu twórcom gry którzy są po prostu pazerni. Spójrzcie na Radious team - $1,353 miesięcznie, bez sprzedania ani jednej "kopii" moda. Da się to rozwiazać lepiej, ja sam przyczyniam się do tej puli, ale to co pokazał teraz Blizzard to zwykła pazerność i brak zrozumienia dla natury moddingu i swobody wyboru
środa, 25 kwietnia 2018, 13:55   lAtarenl
@Marcus93 To co mówisz to dalej mody, spójrz na mody np. do Army 3, wiele z nich zmienia zachowanie jednostek i podstawy mechanik, tworząc zombie, dinozaury itd. Tutaj zmiany są na takim samym poziomie, płatne mody szkodzą i szkodzić będą kreatywnej swobodzie i jej odbieraniu w grach które na modding pozwalają. Mody na jakie powinniśmy się godzić i na które ludzie się godzą to np. CS:GO, który zaczął jako mod, Dota czy najnowszy Post Scriptum który miał być modem do Squada.
środa, 25 kwietnia 2018, 13:31   ermo3
Na przykładzie Skyrima: Jest różnica pomiędzy modem w postaci podmiany smoków na modele Thomas The Tank Engine, a zawartością pokroju moda "Falskaar". Ten drugi to przykład godzin ciężkiej pracy. Tacy modderzy muszą często znać kod od podszewki, mieć szeroko pojętą wiedzę na temat game devu (i nie tylko, jeśli ktoś zabiera się za total conversion). Dlaczego miałbym odmówić pieniędzy twórcy, który włożył swój czas i sercę w dodatkową, ciekawą zawartość? Nikt Was przecież nie zmusza do kupna.

O autorze

Cursian

Podobne newsy

StarCraft II: Koniec wieloletniej dominacji Korei

News
poniedziałek, 5 listopada 2018

starcraftii-koniec-wieloletniej-dominacji-korei Pierwszy raz w historii światowe finały WCS wygrał gracz spoza Korei.

Komentarzy:
7

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Tym, co sprawia, że Farming Simulator rok po roku przykuwa do monitorów setki tysięcy graczy na wiele tygodni, jest nie tylko wciągająca rozgrywka. Równie duże znaczenie ma społeczność zgromadzona wokół produkcji – i tworzone przez nią mody. Bardzo dużo modów. 

Komentarzy:
3

Ponad pół miliona egzemplarzy pudełkowych sprzedanych od 2012 roku w Polsce, ponad 100 tysięcy wiernych fanów nad Wisłą i społeczność żywo wymieniająca się doświadczeniami. To nie FIFA ani Call of Duty, to Farming Simulator.

Komentarzy:
2

Duży, szybki, z LED-ami i obsługą G-Synca. Nowy monitor LG świetnie nadaje się do grania.

Komentarzy:
10

Firma Vault-Tec zaprojektowała i zbudowała 122 schrony przeciwatomowe zwane kryptami. Oficjalnie miały one stać się schronieniem dla całej populacji USA, w praktyce dostali się do nich nieliczni wybrańcy, których szczęśliwcami bynajmniej nazwać nie można.

Komentarzy:
23

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z