Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITPlayStation 5 najprawdopodobniej dopiero w 2020 roku

hraboll środa, 11 kwietnia 2018, 14:43 News

W oczekiwaniu na premierę nowej konsoli ogramy jeszcze kilka exclusive’ów na PS4.

Dokładnie tydzień temu serwis Semiaccurate przedstawił informacje na temat specyfikacji PS5. Autor artykułu nie wykluczał, że nowa konsola pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku. Zwykle dobrze poinformowane Kotaku odrzuca taki scenariusz. Redaktor Jason Schreier dotarł do osób, które ponoć znają plany Sony. Informatorzy uważają, że nowa konsola nie zadebiutuje na rynku ani w tym, ani przyszłym roku. Oczywiście każdy plan może ulec zmianie – wystarczy, że Microsoft lub inny konkurent zdecyduje się wyjść przed szereg.

Schreier kontaktował się też z ludźmi zatrudnionymi w studiach należących do Sony. Nawet oni nie zostali jeszcze podobno poinformowani o istnieniu PS5. Jeśli taki sprzęt miałby trafić na sklepowe półki jesienią tego roku, to odpowiednie podzespoły już znajdowałyby się w seryjnej produkcji. Co więcej, taka sytuacja byłaby wielkim zaskoczeniem dla developerów, którzy pracują nad przyszłorocznymi, zapowiedzianymi już premierami na PS4.

Semiaccurate w swoim materiale wspominało również o devkitach (czyli specjalnych wersjach konsoli dla developerów), jakie Sony ponoć rozesłało w pokaźnej ilości. Rozmówcy serwisu Kotaku uważają, że może po prostu chodzić o pecety z procesorami i układami graficznymi dobranymi tak, by przypominały konfigurację przyszłej konsoli. Maszyny takie pozwalają wstępnie sprawdzić, na co twórcy będą mogli sobie pozwolić, przygotowując tytuły na nadchodzącą generację PlayStation. Jeśli taki sprzęt faktycznie pojawił się w tym czy innym studiu, to fakt ten prawdopodobnie jest utrzymywany w ścisłej tajemnicy, bo taki warunek stawiają Japończycy (zdarzało się, że żądali wprost przechowywania urządzenia w zamkniętym pomieszczeniu o mocno ograniczonym dostępie). Jeden z informatorów Kotaku, były pracownik dużego studia, doniósł, że pracował na pececie udającym devkit 18-24 miesiące przed premierą PS4. Inny producent gier utrzymuje, że prawdziwe devkity PS4 jego firma dostała mniej więcej rok przed sklepową premierą konsoli.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 12 kwietnia 2018, 22:54   konrafal1988
@Somi88
daj mi taki abonament porzadny nie wygorowany i telefon za 1zl np samsunga 9 to wtedy bede sobie wymienial co rok....no sory....stac mnie zeby sobie co roku wymieniac telefon ale mam inne wazniejsze wydatki...dziecko rodzina dom rachunki z tym zwiazane...ja juz nie mam 15 lat aby sobie co pol roku dokladac nowe czesci do PC od tego mam konsole kupiona raz i wymieniana co generacje...nawet mogli by wydawac co 10 lat i tak nie ogram wszystkiego...
czwartek, 12 kwietnia 2018, 18:05   Tesu
@adadid2
Ogrywalemostatnio Subnautice. Dobra grafika, ale do rzeczywistosci droga wciaz daleka. Ogrywam FF XV. Ponownie grafika calkiem ok, ale do wspomnianego przez Ciebie idealu tez wiele brakuje. Za 10-15 lat patrzac na dzisiejsze gry tez bedzie sie o nich mowic, ze sie graficznie zestarzaly, bo pod wzgledem oprawy wizualnej jest jeszcze wiele do zrobienia. Ot, wiele gier ma chocby problem z poprawnym dynamicznym oswietleniem, fizyka czy szczegolami urealniajacymi wciaz zbyt sterylne lokacje.
czwartek, 12 kwietnia 2018, 15:08   adadid2
@Tesu wtedy mieli co rozwijać, bo choć grafika była na tamten czas świetna, to jednak łatwo było się dopatrzyć różnic pomiędzy rzeczywistym światem a grą. Teraz wszyscy podnoszą wielkie larum, że zarost bohatera troszkę niewyraźny albo liście na drzewach powiewają troszkę inaczej niż na podwórku. Coraz więcej osób dostosowuje się do konsumenckiego stylu życia, słuchając się reklam, gdzie tylko "kup" i "zamów". Nawet nie będę już zaczynał poważnych tematów, bo mało kto śpieszy się kochać ludzi i tak dalej...
czwartek, 12 kwietnia 2018, 14:33   Somi88
@Scorpix Co do premiery to już raczej pewne że będzie to rok 2019 , CDP Red potwierdził swoją obecność zarówno na E3 jak i Gamescomie nie zapomnijmy że w przypadku CP2077 chcą brać przykład z zapowiedzi Fallouta 4 czyli zaprezentowanie gry i krótki okres marketingowy ( patrz gdzieś koło pół roku.Co więcej w tym roku CDP nie zamierzać wypłacać dywidend akcjonariuszom co może świadczyć o przeznaczeniu tych pieniędzy na kampanie marketingową.
czwartek, 12 kwietnia 2018, 11:56   Tesu
@adadid2
Na nasze szczescie devsi to rozumieja i dzieki temu gry sa rozwijane zamiast utknac graficznie na poziomie takiego GTA Vice City, Morrowinda czy Medal of Honor: AA, a kazda z tych gier w momencie premiery cieszyla oczy graczy swoja oprawa.
czwartek, 12 kwietnia 2018, 11:37   Scorpix
@Somi88
Cyberpunk moim zdaniem wyjdzie zapewne po 2020, czyli za czasów kolejnej generacji. Pamiętaj też, że CDPR nie może przesadzić, aby większość graczy mogła zagrać chociażby na low, a nie musiała kupować sprzęt droższy od konsoli.
Grafika na poziomie Wolfa 2 czy God of War to poziom, ponad który nie trzeba już sięgać. Kolejna generacja raczej będzie szła w stabilne działanie gier w 4k lub 60 klatek.
czwartek, 12 kwietnia 2018, 11:16   Somi88
@adadid2 To może wszyscy powinniśmy zacząć grać w Tetrisa i snake'a to że lubię grać w pierwszego Half-Lifea to nie znaczy że kolejne gry powinny wyglądać i działać tak jak gry które były wydane dwadzieścia lat temu. Weź też pod uwagę że co roku rodzą się dzieci które staną się graczami będą grały w gry które będą aktualnie na topie a nie będą przeszukiwać czeluści internetu za kopią oryginalnego FFVII ,Baldur's Gatea albo pierwszego wiedźmina.
czwartek, 12 kwietnia 2018, 11:06   Somi88
@Scorpix nie wiem jak PS4 Pro i XONEX ale podstawowe konsole od MS i Sony nie potrafiły utrzymać stabilnych 30 klatek w trzecim Wiedźminie. Tutaj pojawia się problem ponieważ szykowany przez CDP RED Cyberpunk 2077 ma być bardziej rozbudowany niż W3 więc nie wiem jaką magią dysponują redzi ale wiem jedno. Chcę aby pecetowa wersja CP2077 nie ucierpiała z powodu obecnych konsol i ich ograniczonej moc.
czwartek, 12 kwietnia 2018, 10:23   Scorpix
@adadid2
Według pewnej grupy graczy, jeśli gra nie jest w 4K i nie osiąga przy tym 60 fpsów to jest badziewiem, które należy wyśmiać.
Swoją drogą można tutaj zauważyć pewien cykl:
Gracz ma dobry komp i narzeka, że konsole hamują rozwój => wychodzą nowe konsole i rosną wymagania => gracz narzeka, że gry są słabo zoptymalizowane i dlatego nie działają na jego starym kompie => gracz kupuje nowy komp za duże pieniądze, tak że wszystko działa w 8K i 200 fpsach => gracz ma dobry komp i... :)
czwartek, 12 kwietnia 2018, 10:15   Scorpix
@Somi88
Co do rozwoju grafiki to rzeczywiście, choć moim zdaniem obecny stan rzeczy, zwładzcza w 4K, jest wystarczający. Twórcy muszą się też postarać, aby gra wyglądała pięknie jak w Sea of Thiebes, gdzie woda jest niemal doskonała.
Co do rozwoju sztucznej inteligencji.... większa moc niezbyt twórcom dzisiaj pomaga, jak patrzy się na co niektóre wyczyny AI dziś i 10 lat wcześniej.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
1

Żadna z poniższych gier nie ma z najlepszymi przyjaciółmi człowieka (fight me!) nic wspólnego, ale korzystając z okazji, zapraszam na koci stream charytatywny – dziś ok. 20.00 na twitch.tv/9kier.

Komentarzy:
2

Wyobraź sobie, że wsiadamy do wehikułu czasu, wbijamy datę – rok 1986 – i naciskamy czerwony guzik... Zzzium! Witamy w PRL-u, gdy w telewizji były dwa kanały, w radiu rozbrzmiewały Kombi i Kapitan Nemo (Lorelei!) , a pojęcie „oryginalnej gry” nie istniało w świadomości polskiego gracza.

Komentarzy:
24

Myśl na dziś: Wystarczy wejść do piekarnika, by twoje życie zmieniło się o 180°.

Komentarzy:
1

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z