9
8.03.2018, 10:42Lektura na 1 minutę

Horizon Zero Dawn: „Najlepiej napisana produkcja 2017” w dużych liczbach [INFOGRAFIKA]

Gracze dużo strzelali, dużo zabijali, dużo żyć oszczędzali, dużo odłamków zbierali, dużo roślin wyrywali.


Mateusz Witczak

Guerrilla Games wciąż spija śmietankę po odkryciu, że w grach wideo niekoniecznie muszą dominować kolory szary i beżowy (por. cykl Killzone). Wpierw ich dziełko pokonało w głosowaniu Amerykańskiej Gildii Scenarzystów takich tuzów, jak Dishonored: Death of the Outsider oraz Madden NFL 18, otrzymując statuetkę dla najlepiej napisanej gry. Nieco później zgarnęło nagrody D.I.C.E. za „wybitne osiągnięcie w dziedzinie fabuły” oraz „wybitne osiągnięcie technologiczne”. W parze z uznaniem szacownych kapituł szedł wysoki zbyt – rok po premierze tytuł może się pochwalić sprzedażą 7,6 mln egzemplarzy. Niezły wynik, zwłaszcza że Horizon jest dostępny wyłącznie na PS4.

Developer opublikował garść ciekawych statystyk, dzięki którym dowiecie się, jakie bronie cieszyły się największą popularnością i z którymi przeciwnikami walczono szczególnie zajadle. Po szczegóły odsyłam poniżej.


(Kliknij, aby powiększyć)


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze