Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Mikrotransakcje: Tylko 6% graczy nigdy nie zdecydowało się na zakupy

Papkin niedziela, 18 lutego 2018, 11:54 News

69% z nas akceptuje mikropłatności. Ale tylko dopóty, dopóki dotyczą one kosmetycznych dodatków.

Pracownicy platformy dyskusyjnej Qutee opublikowali raport „Gaming Today”, z którego dowiadujemy się sporo na temat tego, w jaki sposób odbiorcy gier podchodzą do tematu mikropłatności. Publikacja bazuje na ponad 10 tys. głosów i ponad 1800 komentarzach.

Postawy graczy nie są jednoznaczne. Niemal 70% uważa, że kosmetyczne przedmioty (czyli takie, które nie wpływają na szanse na zwycięstwo) są w porządku, 22% artykułuje niechęć do modelu pay to win, który jest przez komentujących opisywany jako „toksyczny”. Jedynie niecałe 6% całkowicie odrzuca ideę mikrotransakcji i w ogóle z nich nie korzysta. Z drugiej strony: raptem 1% można uznać za jej fanów.

Gracze są podzieleni w temacie innowacyjności współczesnych tytułów. 37% odbiorców uważa, że gry stają się coraz mniej pomysłowe, co jednak nie wpływa na ich wybory (największym bestsellerem 2017, przynajmniej w Wielkiej Brytanii i USA, jest Call of Duty: World War II, drugie miejsce zajmuje Destiny 2, trzecie zaś – ubiegłoroczna odsłona NBA). Równocześnie aż 31% wskazuje, że gry wciąż potrafią być innowacyjne (podając za przykład chociażby The Legend of Zelda: Breath of the Wild czy Total War: Warhammer, które redefiniuje wiele rozwijanych przez 15 lat mechanizmów). 31% nie jest pewne odpowiedzi.

Ponadto: w ciągu najbliższych 12 miesięcy jedynie 5% respondentów planuje zaopatrzyć się w okulary rzeczywistości wirtualnej (19% nie jest pewne, niechęć do zakupów deklaruje 76%). Ponoć większość potencjalnych odbiorców wyczekuje na szerszą ofertę tytułów i obniżkę ceny popularnych urządzeń.

Spory rozstrzał panuje w odpowiedzi na pytanie o najlepszego wydawcę gier w 2017 roku. Tu na wyraźne prowadzenie wybija się Riot (League of Legends).

Raport pochyla się również nad kwestią tego, ile właściwie gramy. Największa grupa respondentów (niemal 30%!) podchodzi do swojego hobby poważnie, spędzając na obcowaniu z grami ponad 25 godzin tygodniowo! 

W kulturę grania wrosły zresztą streamy. Ponad 40% ogląda je przynajmniej kilka razy w tygodniu. 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 19 lutego 2018, 7:12   NBlastMax
Kłamliwy tytuł. Pytanie w ankiecie nie mówiło o tym czy ktoś kupił mikro czy nie. Pytano o opinię, gdzie inne, typu 'kosmetyki są ok' są wykluczającą się opcją. Można zarówno nie kupować, jak i twierdzić że Pay to win jest zły. Żeby do takich błędów w interpretacji dochodziło? CDA oczywiście nie jest jedyną które taki błąd popełnilo, ale szkoda że coraz częściej papuguje po niekompetentnych amerykańskich mediach
poniedziałek, 19 lutego 2018, 4:29   kaskaderka
>> W kulturę grania wrosły zresztą streamy. Ponad 40% ogląda je przynajmniej kilka razy w tygodniu. Powinno być 60%
niedziela, 18 lutego 2018, 19:58   lastmanstanding
ta duma
niedziela, 18 lutego 2018, 17:30   Michalius
Ankieta internetowa ankietą, na to można wziąć poprawkę i wyciągać jakieś wnioski... Ale pierwsze pytanie to przecież jakiś żart. Pytanie pojedynczego wyboru, a cztery pierwsze odpowiedzi nie wykluczają się nawzajem (osoba która myśli że kosmetyczne mikrotransakcje są ok, nie lubi pay2win, nie płaci za mikrotransakcje i wolałaby raczej zapłacić "up front"jest jak najbardziej normalna).
niedziela, 18 lutego 2018, 16:51   Trickster91
SerwusX
I ma to odzwierciedlenie dla danego społeczeństwa czy danej grupy społecznej np. ankiety wyborcze.
Natomiast to badanie przeprowadzono w góra kilku krajach a wynik rzutuje się na cały świat olewając różnice kulturowe.
Dlatego są skrajnie niewiarygodne, w krajach biedniejszych (w tym w Polsce) większość ludzi 3 razy zastanowi się zanim wyda pieniądze na zbędne mikrotransakcje.
niedziela, 18 lutego 2018, 16:35   0sad1
Skoro wydawcą roku wybrano riot to wiadomo jaka była grupa pytanych i reszta odpowiedzi już tak nie dziwi :p
niedziela, 18 lutego 2018, 15:47   SerwusX
@down
Przecież zawsze tego typu ankiety przeprowadza się na kilku-kilkunastotysięcznej próbce.
niedziela, 18 lutego 2018, 15:23   Xellar
@animatiV
Na imię mi Legion, bo jest nas wielu...A nie jakieś 6 procent ;)
niedziela, 18 lutego 2018, 15:15   animatiV
Hehe, jestem w tych 6 procentach. Nie korzystałem z żadnych form mikropłatności. A gry które tego wymagają, po prostu nie gram. Wolę kupić grę która nie posiada takich możliwości. A jak nie mam wyjścia to i w singlu są mikro transakcje to pozostaje torrent itp.
niedziela, 18 lutego 2018, 14:45   Trickster91
10 tysięcy głosów na dziesiątki a może i setki milionów graczy na świecie, fajnie.
A patrząc na wyniki to widać że robione na zachodzie, u nas wyniki byłyby skrajnie odmienne.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

To edycja izolacyjno-urodzinowa – wszak pierwszy numer CDA pojawił się w kioskach w kwietniu 1996 roku. Z tej okazji redaktorzy wspominają swoje pierwsze spotkanie z CD-Action i czekaja na wasze historie.

Komentarzy:
7

Z racji, że chcemy, byście wiedzieli, co u nas słychać (czasem nawet o to zapytacie w prywatnej wiadomości) i zwyczajnie lubimy sobie pogadać, postanowiliśmy codziennie publikować redakcyjnego gamewalkera. Będziemy opowiadać, dyskutować i co tylko nam jeszcze przyjdzie do głowy. 

Komentarzy:
13

Soundbary kojarzone są na ogół z kinem domowym – nie znaczy to jednak, że omijają świat gamingu. Crative Stage jest takim urządzeniem przeznaczonym właśnie dla graczy. Do tego stosunkowo tanim i z założenia będącym alternatywą dla standardowych głośników podpinanych do komputera. I muszę przyznać, że jest to bardzo ciekawy zamiennik.

Komentarzy:
6

W menu posypki o smaku cenzury, majsterkowania i dziury w ziemi.

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z