Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDragon Ball FighterZ: Według recenzentów to dragonballowa bijatyka, na którą czekaliśmy przez całe życie

Papkin poniedziałek, 22 stycznia 2018, 20:27 News

Średnia z piętnastu recenzji zwiastuje...

HIT!
(Znaczy... wiecie... widoczna powyżej postać nazywa się Hit, składa się do uderzenia... zresztą nieważne).

Metakrytykowa średnia wersji na PS4 wynosi obecnie 87%. Choć wciąż czekamy na teksty kilku dużych mediów (Destructoida, Game Informera czy GameSpotu), trudno oczekiwać, by rezultat drastycznie się obniżył.

Jak ocenili tytuł ci, którzy już opublikowali recenzje?

  • God is a Geek – 9/10
  • Wccftech – 9/10
  • TrustedReviews – 4,5/5
  • EGM – 9/10
  • IGN – 8,5/10

Adam Cook (God is a Geek) zauważa, że autorzy serii Guilty Gear i BlazBlue tym razem postawili na przystępność. Według krytyka nawet osoby niemające rozeznania w bijatykach bardzo szybko poczują się jak u siebie (a gdyby jakimś cudem się nie odnalazły, pomoże im zaszyty w FighterZ bardzo kompleksowy tutorial), w dodatku gra ponoć dobrze adaptuje nawet takie niuanse, jak... możliwość zawezwania na pole walki Shenrona (który, rzecz jasna, spełnia życzenia).

Cook kończy recenzję hurraoptymistycznym...

FighterZ odnosi niezwykły sukces, sprawiając, że niemal każdy czuje się ekspertem od bijatyk. (...) Produkcja jest fantastyczna i może być tą przystępną pozycją Arc, która pokaże ludziom, że istnieje więcej bijatyk niż Street Fighter, Tekken i Mortal Kombat. Dla fanów „Dragon Balla Z” to niezbędny zakup.


Mitchell Saltzman (IGN) nie kryje zachwytu tytułem Arc System Works. W swoim tekście chwali oprawę (niby trójwymiarową, ale dzięki cwanemu wykorzystaniu cel-shadingu bardzo bliską temu, co oglądamy w „Dragon Ball Super”) i pozorną prostotę systemu walki bazującego na w dużej mierze zautomatyzowanych kombosach. Jak pisze:

Jeśli potrafisz cisnąć kulą ognia w Street Fighterze, możesz wykonać każdy ruch i wykorzystać każdą technikę w FighterZ. To wspaniale, zwłaszcza że musisz kontrolować trzy postacie równocześnie (walki toczą się systemem 3 vs 3, między wojownikami możemy się przełączać w dowolnym momencie – dop. red.).

Saltzman chwali również obsadę (24 wojowników) i mądre wykorzystanie ruchów i ataków znanych z serialu. Dostaje się rozwijającej się powolnie, monotonnej kampanii, która radość sprawia – jak twierdzi recenzent – głównie za sprawą przekomarzanek bohaterów. Saltzman zastrzega też, że nie wszystko działa jak należy w kodzie sieciowym (zdarzają się brzydkie lagi).

Nasz obszerny materiał na temat Dragon Ball FighterZ przeczytacie na łamach CDA 03/2018.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 26 stycznia 2018, 21:48   Fusiox17pl
Dla osób które zastanawiają się czy gra im pójdzie, na Phenomie II x4 3,2 Ghz BE 8gb ram i radku 7770 1gb gra ustawiła domyślnie wysokie i rozdzialke 1680x1050 (taki mam monitor) i gra chodzi w stabilnych 60 klatkach sprawdzone na treningu gdy freezer spamował specjale xD Jutro sprawdzę w full hd na tv i w trybie online walkę bo dziś ciężko się dopchać ;D
środa, 24 stycznia 2018, 18:24   Kawalorn
@Gieszu Nie. Tylko 3v3. Postacie mają za mało głębi żeby gra miała sens 1v1.
środa, 24 stycznia 2018, 14:28   Gieszu
Jedno proste pytanie od którego zależy moje być lub nie być w temacie tej gryCzy jest tryb 1v1?
środa, 24 stycznia 2018, 11:04   Somi88
@ Krax już się tak nie spinaj a żale o brak kolejnego budokai pisz do Bandai Namco bo teraz oni są wydawcami gier z uniwersum DB. Jestem pewien że jeśli odpowiednia ilość osób zacznie się domagać gry na wzór budoka BN rusz z tym tematem.
środa, 24 stycznia 2018, 10:29   Krax
Byku024 masz rację, grałem w tę gre o wiele za długo. co nie zmienia faktu, że logiki w sterowaniu brak a content w stosunku do ceny jest śmieszny:/ więc niech żaden recenzent mi nie wmawia że jest to gra z serii db na którą ja czekałem... bo ja dalej czekam na budokai 4(albo inna grę w stylu budokai 3) tego syfu co pluje na dragon bala nie tykam.
środa, 24 stycznia 2018, 6:37   Byku024
@Krax To ty chyba przez godzinę tylko grałeś i potem zostawiłeś. Auto combosy w tej grze są gównem i jedyną ich przydatną funkcją są command graby które są na ich końcu. Znacznie lepiej jest robić własne combosy które zadają większe obrażenia i pomagają w robieniu lepszych setup'ów i cross-up'ów.
wtorek, 23 stycznia 2018, 21:57   zybex86
Wygląda ładnie - miałem zamiar kupić, ale poczekam od premiery bo czasu brak. Mimo wszystko wydaję mi się, że to solidnie wyglądająca bijatyka, chociaż boję się o te combo pod klawiszami :/
wtorek, 23 stycznia 2018, 19:12   KoichiSan
full HD a postacie/areny/theme packi do niego potrafią wyglądać bosko. Niestety jego scena padła.
wtorek, 23 stycznia 2018, 19:10   KoichiSan
Nazywanie M.U.G.E.N.'a serią... beka z ludzi. "Mugen" to silnik tak jak unreal engine tylko pod bijatyki 2d (2,5d po lekkim patchu mojego znajomego). Można wsadzić do niego tysiąc różnych postaci setek, różnych twórców i każdą gra się inaczej. To jest jak jeden wielki mod. To, że wyszły na niego dwie stabilne wersje gier w świecie DBZ (Mugen 1 i 2) nie oznacza, że sam "mugen" jest serią. Silnik M.U.G.E.N, na którym bazował Dragon Ball Z Mugen Edition 2 rozwinął się na tyle, że potrafi wspierać rozdzielczość
wtorek, 23 stycznia 2018, 18:08   ZurekKun
@HandlarzzRusi to po części nie jesteś niedzielnym graczem w takich gatunkach. Za młodego jak miałem kupę czasu i ograniczony dostęp do gier to pełno takich tytułów ogrywałem, teraz jakoś nie ciągnie mnie do tego jak kiedyś. I patrząc po znajomych i pytając na chatach widzę też pewną analogie właśnie, albo ktoś kupuje gierke żeby wycisnąć z niej wszystkie soki albo dla tego że ma kumpla obok co do piwka lubi pograć. Inni praktycznie odpadają po paru walkach/story mode : P

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
7

Kupiliśmy z enkim Switcha, więc od dzisiaj w „Sprawdzam” będą pojawiać się także produkcje na konsolę Nintendo. Na pierwszy ogień dwie, a do tego pewna polska perełka. PS: Tak, polecajcie swoje ulubione produkcje na Switcha, najlepiej niezależne!

Komentarzy:
1

Za nami  pecetowa premiera Red Dead Redemption 2. Z tej okazji zapraszam was do wędrówki po Dzikim Zachodzie. Ale tym prawdziwym, jakże różnym niż świat znany wam z gier i filmów. Ruszajmy, by rozprawić się z narosłymi wokół niego mitami. Jiiiiiii-ha!

Komentarzy:
15

Wśród asów światowej branży komputerowej nie brak i takich nazwisk, które brzmią bardzo swojsko. Znacie (choćby z moich tekstów) Jacka Tramiela/Trzmiela, na pewno słyszeliście też o niejakim Stevie Wozniaku. Ostatnio też jest głośno o Paulu Baranie, jednym z „ojców” internetu. Ale czy wiecie, że była szansa, by największą gwiazdą spośród nich był Jacek Karpiński?

Komentarzy:
13

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z