26
9.01.2018, 12:13Lektura na 2 minuty

Developerzy narzekają na crunch i dużą rotację, chcą większej różnorodności

Z badania dowiadujemy się, kim jest przeciętny pracownik gamedevu i gdzie chciałby pracować. 


Mateusz Witczak

IGDA (International Game Developers Association) opublikowała wyniki badania, w którym zapytano developerów o warunki pracy i o rotację na stanowiskach. Wnioski? 39% pracowników branży zamierza pozostać u swojego chlebodawcy przez trzy lata lub mniej. 20% nie jest pewne, jak długo zostanie na stanowisku. Jen MacLean z IGDA skomentowała to tak:


Obserwujemy dużą rotację oraz spore obawy o stabilność zatrudnienia... W połączeniu z brakiem wsparcia dla równości i zróżnicowania w miejscu pracy wyniki potwierdzają przekonanie IGDA, że organizacja powinna podjąć działania mające na celu pomóc twórcom gier w stworzeniu satysfakcjonujących, zrównoważonych ścieżek zawodowych. Krótki przeciętny okres zatrudnienia w branży jest również wyraźnym sygnałem ostrzegawczym dla developerów. Musimy się postarać, by utrzymać przy sobie talenty.


51% ankietowanych przyznało, że w crunch (czyli intensywne zostawanie po godzinach celem, na przykład, dopięcia builda przed betą czy wysłaniem gry do tłoczni) jest w ich zawód wpisany, a 14% pracuje w takich momentach więcej niż 70 godzin tygodniowo.

Badacze nakreślili również profil typowego pracownika gamedevu. Ma on ok. 35 lat, zazwyczaj jest osobą rasy białej lub z domieszką rasy białej (71%). Znajduje się w związku małżeńskim lub innym długoterminowym (57%, a singli mamy w branży 37%), nie doczekał się jednak potomstwa (69%). Niemal połowa developerów legitymuje się wykształceniem wyższym (45%). Osób heteroseksualnych mamy w gamedevie 86%, a więc mniej niż w populacji ogółem (według różnych badań liczba osób identyfikujących się jako przedstawiciele LGBTQ waha się między 5 a 10%).

Poznaliśmy też firmy, w których pracownicy branży widzieliby się najchętniej. Wygrywa Blizzard (8%), na drugim miejscu jest Valve (6%), na trzecim (ex aequo) – Nintendo i Bethesda (po 4%).

Pochylono się również nad zagadnieniem szeroko pojętej różnorodności, z czego wypłynęły między innymi takie wnioski:

  • 81% developerów uważa różnorodność (w kategoriach płci, rasy, orientacji seksualnej itd.) w miejscu pracy za "bardzo ważną" lub "raczej ważną" (wzrost o 2% od 2015 i aż o 18% od 2015!),
  • mimo to tylko 42% ankietowanych sądzi, że ich pracodawca stara się stworzyć bardziej zróżnicowane środowisko pracy (spadek o pięć procent w stosunku do 2016),
  • 21% ankietowanych twierdzi, że by branża odnosiła w przyszłości większe sukcesy, należy "podwoić różnorodność w grach". To druga najczęściej wybierana odpowiedź, zaraz po rozwoju game designu.
  • Kompletny raport znajdziecie TUTAJ.


    Redaktor
    Mateusz Witczak

    Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

    Profil
    Wpisów3462

    Obserwujących20

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze