Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITStar Citizen zebrał w 2017 roku większą kwotę niż wszystkie gry na Kickstarterze razem wzięte

Papkin piątek, 5 stycznia 2018, 13:30 News
pc

A nawet więcej niż wszystkie gry na Kickstarterze i Figu razem wzięte!

Gra, która stała się pod koniec ubiegłego roku bohaterką głośnej afery (Crytek pozwał jej twórców za rzekomo bezprawne wykorzystanie CryEngine'u 3), wciąż gromadzi środki na swój rozwój... Zresztą potrafi zebrać milion dolarów w ciągu raptem doby

Jeśli wierzyć jej twórcom, tylko w 2017 roku skupiona wokół tytułu społeczność wpłaciła na ich konto niemal 35 milionów dolarów! To wynik nieco (ale tylko nieco) gorszy niż w 2016, kiedy to produkcja Chrisa Robertsa uciułała aż 36,11 mln. Tempo wciąż jest jednak imponujące – przypomnijmy, że gdy tytuł Cloud Imperium Games zaczął gromadzić środki na Kickstarterze (w październiku 2012), gracze przekazali twórcom "raptem" dwa miliony.

A skoro już o Kickstarterze mowa: jak niedawno pisaliśmy, w 2017 zbiórkowicze wpłacili na poczet gier wideo łącznie 17,25 mln dolarów (znacznie lepiej poradziły sobie planszówki). Ergo: gra Robertsa zgromadziła ponad dwa razy więcej środków... i to drugi rok z rzędu! Ostatni raz pieniądze przeznaczane na kickstarterowe gry wideo przebiły Star Citzena w 2015 (41,5 mln do 35,9 mln). Pamiętajmy jednak, że wówczas serwis przeżywał rozkwit (to właśnie wtedy ufundowano Bloodstained i trzecie Shenmue).

 

 

Nawet gdyby doliczyć projekty ufundowane za pośrednictwem Figa, Star Citizen nadal jest górą. Jeśli wierzyć Polygonowi, platforma, która miała umożliwić inwestowanie w dobrze rokujące projekty, zanotowała w 2017 spadki. Za jej pośrednictwem udało się zebrać tylko 5,6 mln dolarów (w 2016: 7,8 mln), choć liczba akcji zakończonych sukcesem wzrosła niemal dwukrotnie (11 przy raptem sześciu w 2016).

Fig wyraźnie odjeżdża w stronę niskobudżetowych produkcji, w ubiegłym roku tylko jedna kampania była w stanie wygenerować kilkumilionowy przychód (Pillars of Eternity II: Deadfire zgromadziło 4,4 mln dolarów). Warto zresztą dodać, że serwis zanotował w 2017 pierwszą znaczącą porażkę. Zbiórka na The Good Life, nową produkcję Hidetaki "Sweary'ego" Suehiro, zakończyła się niepowodzeniem (udało się zebrać raptem 45% z potrzebnego 1,5 mln dolarów).

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 26 stycznia 2018, 15:42   Winograd
@AkaZaephyr jedno słowo: loot boxy. No dobra, 2 słowa.
niedziela, 7 stycznia 2018, 18:39   Tesu
@agentxxx
ED celuje w bycie symulatorem i ma znacznie rozleglejszy swiat, SC stawia na widowiskowosc i w osobnym module/grze bedzie oferowal tryb fabularny dla jednego gracza. Oba tytuly wystartowaly na Kickstarterze w podobnym czasie, ED premiere mial 3 lata temu i od tego czasu jest regularnie rozwijany w darmowych uaktualnieniach i ma jedno platne rozszerzenie, SC bedzie mial premiere jak go skoncza, czyli nie wiadomo kiedy.
sobota, 6 stycznia 2018, 17:46   RadoxX
Kolejny dowód jakim debilem jest przeciętny konsument-gracz
sobota, 6 stycznia 2018, 14:37   KrzychuG
@GGrzebyk, calkiem mozliwe i wiele gier opartych o CryEngine na to cierpi. Rzecz jednak w tym, ze po to zmieniali na Lumberyard zeby to ogarnac.
sobota, 6 stycznia 2018, 12:01   agentxxx
Jak ta gra ma się do takiego Elite Dangerous? Znaczy wiem, że niby jest więcej modułów typu jakiś tryb fps i takie tam ale chodzi mi o samo latanie stateczkami.
sobota, 6 stycznia 2018, 8:46   mrhipnotyczny
@Syskol
Tylko, że na DNF nie było warto tyle czekać...
sobota, 6 stycznia 2018, 0:48   EastClintwood
Największy scam tej branży
sobota, 6 stycznia 2018, 0:25   Trex13470
Ehh... Star Citizen, gra która ma jakieś 15~20 klatek na komputerach za 4000 $... Cóż, gra Chrisa Robertsa zdecydowanie wyprzedza swoje czasy...
sobota, 6 stycznia 2018, 0:19   Vangahast
To będzie piękna katastrofa jak w końcu wyjdzie na jaw że tak naprawdę nie są w stanie nigdy wydać tej gry xD
piątek, 5 stycznia 2018, 23:38   Syskol
Podobno ma wyjść miesiąc po premierze HL3 by nie robić konkurencji w kategorii gier które nigdy nie zostaną wydane. No ale na DNF też trzeba było czekać latami, może tu też warto

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

To historia bardzo inteligentnego i zdolnego człowieka, który w trzy lata zdobył i stracił fortunę. To opowieść o człowieku, który w latach 80. XX wieku wprowadził komputer pod strzechy, a dziś nie ma i nie chce mieć komputera.

Komentarzy:
8

Oryginalny pomysł, szczypta talentu, kilka(naście) miesięcy wytężonej pracy – przepis na sukces może się wydawać nieskomplikowany. Co jednak robić, gdy premiera za nami, a słupki sprzedażowe ani drgną?

Komentarzy:
3

Myśl na dziś: Niektóre pomyłki sprawiają zbyt wielką radochę, by popełniać je tylko raz.

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z