Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITPrzychody z mikrotransakcji podwoiły się od 2012 roku

Cursian niedziela, 26 listopada 2017, 12:13 News

Gracze głośno narzekają, ale jednak płacą.

Ostatnie tygodnie to czas ożywionej dyskusji wokół mikrotransakcji. Gracze gremialnie potępiają praktyki stosowane w takich tytułach jak Need for Speed: Payback, Śródziemie: Cień wojny czy Star Wars Battlefront II. Okazuje się jednak, że deklaracje nijak mają się do rzeczywistości, bo coraz częściej sięgają po portfele.

Według raportu SuperData w przypadku pecetowych gier free-to-play przychody wygenerowane z tytułu mikropłatności wyniosły w 2017 roku aż 22 miliardy dolarów, co oznacza, że podwoiły się względem 2012. Co więcej, szacuje się, że w ciągu pięciu lat wzrosną o kolejne 3 miliardy. Ktoś mógłby rzec, że "darmówki" to zupełnie inna para kaloszy i trudno porównywać je do pełnopłatnych tytułów. Rzecz w tym, że w przypadku tych ostatnich sytuacja wygląda jeszcze gorzej.

W 2012 na dodatkową zawartość do płatnych gier pecetowych i konsolowych gracze wydali "zaledwie" 2 miliardy dolarów, zaś obecnie mowa już o 5 miliardach. Co więcej, według analityków w 2022 roku z naszych portfeli wyfrunie kwota o 2 miliardy wyższa. W nieco wolniejszym, ale stabilnym tempie rosną również przychody z podstawowych, "gołych" edycji gier. W 2012 było to 5 miliardów dolarów, obecnie 8 miliardów, a w 2022 należy spodziewać się 11 miliardów.


(Kliknij, aby powiększyć)

Według SuperData powyższe dane wskazują, że pęd do monetaryzacji nie tylko się nie zatrzyma, lecz będzie narastał:

Sprzedaż zawartości dodatkowej przynosi coraz większe zarobki względem tradycyjnego modelu jednorazowego zakupu i nic nie wskazuje na to, by ten trend miał wyhamować. Pecetowi i konsolowi wydawcy, mając świadomość, że każdy segment ma ograniczoną liczbę odbiorców, szukają sposobu na powiększenie przychodów z obecnych odbiorców i pozyskanie nowych poprzez redukcję bariery wejścia.

Analitycy uważają, że w przyszłości wydawcy być może w ogóle odejdą od wejściowej opłaty na poziomie 60 dolarów, dążąc do sytuacji, w której gracze będą opłacali różnego rodzaju abonamenty (np. Origin Access), by zyskać dostęp do podstawowych gier, a następnie wydadzą dodatkowe środki na zawartość, która im sie spodoba.  

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 27 listopada 2017, 11:48   Tokagero
@Tesu Faktycznie, dzięki. Kiepska gamma mi na ekranie zjadła jałowe literki z lewej. Czyli F2P pikuje, a reszta mniej więcej proporcjonalnie / stabilny wzrost.
poniedziałek, 27 listopada 2017, 10:12   Tesu
@Tokagero
Bardzo prosto. Wlasciwie to wystarczy, zebys przyjzal sie obrazkowi. Jest tam zaznaczone, ktory kolor w slupkach odpowiada za tytuly F2P, a ktory za mikrotransakcje w grach B2P.
poniedziałek, 27 listopada 2017, 1:17   Serafii
Myślę że płacą głównie wieloryby i młodzież w wieku szkolnym. Ludzie którzy ciężko pracują na swoje pieniądze nie wydają ich na prawo i lewo. Czym innym są płatności w grach F2P a czym innym przymusowy grind w grach AAA za 200zł. Ja osobiście kupuję tylko misję do CS gdzie mam przegrane prę tyś h. Tyle że tam płace 5$ gdzie w pierwszym tygodniu wypadają skrzynki które kosztuję tyle samo albo i więcej. Opycha się takie skrzyneczki wielorybom i jeszcze jest z tego dodatkowy zysk :D
niedziela, 26 listopada 2017, 23:17   Tokagero
Ciekawe jak dzielą się te przychody pomiędzy tytułu w pełni F2P, gdzie takie mikrotransakcje to główna żyła życia (czołgi, liga , etc), a tytułu które dodają to na siłę (battlefront, destiny, cień wojny, etc). Może to trochę nadmiar informacji, gdzie ludzie widzą ile te mikrotransakcje przynoszą pieniędzy, ale nie wiedzą że dużo z nich to ludzie po 2-3 tysiącach godzin grania w czołgi, kupujący 1 czołg premium za 100-200 zł, bo wiedzą że będą grali dalej. To się nie da tak po prostu przełożyć na np. simsy.
niedziela, 26 listopada 2017, 21:35   paintball_X
@rajker, krótko mówiąc- tak, większość graczy grających w gry z wszelkiego typu systemami "dopłacania" to barany dające się strzyc. Ale barany mają zwykle zupełnie inne nastawienie do tych gier. Przykładowo w podstawówce wszystkie "fajne" dzieci grają w daną grę. Żaden z "aspirujących do bycia fajnym" nie może wypaść gorzej od reszty, więc żebra od rodziców i kupuje w tajemnicy, żeby być "competitive" z kolegami w klasie. Wyścig szczurów napędza się sam.
niedziela, 26 listopada 2017, 21:22   THERON23
Gracze głośno narzekają, a każuale płacą.
niedziela, 26 listopada 2017, 20:51   lastmanstanding
ja nie płace jak cos
niedziela, 26 listopada 2017, 18:24   Dijkstra2013
@Scorpix
No tak, faktycznie, ale nie są tak nachalne, a i multi opcjonalne. W zasadzie...
niedziela, 26 listopada 2017, 17:33   Scorpix
@Dijkstra2013
W ME3 też są Loot boxy w multi :)
Obecnie gram na komórce w South Park: Phone Destroyer i moim zdaniem ta zwykła mobilka ma lepszą fabvłę single i o wiele lepszy system progresu, dzięki któremu nie wrzuci mnie na gości z epickimi kartami.
Mikropłatności w grach F2P są do zrozumienia, bo gra jest za darmo, a chcą też zarobić, aby gra mogła funkcjonować, ale w grach single i za 60 dolców, to nie jest dopuszczalne. Do tego system P2not Grind for hours w Battlefront 2.
niedziela, 26 listopada 2017, 15:15   Dijkstra2013
Stare*

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

To historia bardzo inteligentnego i zdolnego człowieka, który w trzy lata zdobył i stracił fortunę. To opowieść o człowieku, który w latach 80. XX wieku wprowadził komputer pod strzechy, a dziś nie ma i nie chce mieć komputera.

Komentarzy:
5

Oryginalny pomysł, szczypta talentu, kilka(naście) miesięcy wytężonej pracy – przepis na sukces może się wydawać nieskomplikowany. Co jednak robić, gdy premiera za nami, a słupki sprzedażowe ani drgną?

Komentarzy:
1

Myśl na dziś: Niektóre pomyłki sprawiają zbyt wielką radochę, by popełniać je tylko raz.

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z