Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Hellblade: Senua´s Sacrifice – Sprzedaż przekroczyła oczekiwania twórców [WIDEO]

Ninho środa, 22 listopada 2017, 18:44 News

Gra zarobiła na siebie w trzy miesiące.

W dzisiejszym "dzienniku developerskim" twórcy Hellblade: Senua's Sacrifice opowiadali o niełatwym starcie tytułu, którego nieprzystępna natura nie wróżyła sukcesu komercyjnego. Miesiąc temu okazało się jednak, że gra jest bliska tego, by zwrócić twórcom koszty jej produkcji. Dzisiaj ogłoszono to już oficjalnie. Produkcja, która spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem krytyków – 81% dla wersji PS4 i 83% dla PC na Metacriticu (recenzujący w CDA 10/2017 CormaC wystawił natomiast 9) – w zaledwie trzy miesiące od premiery (choć zakładano, że uda się to w przeciągu dziewięciu miesięcy) sprzedała się w 500 tysiącach egzemplarzy, co oznacza, że wszystkie pieniądze spływające na konto Ninja Theory od tej pory są już zyskiem.

Połowa kopii rozeszła się w pierwszym tygodniu (a 75 tysięcy osób zamówiło grę w przedsprzedaży!), znacznie przewyższając oczekiwania developerów. Do tej pory Hellblade: Senua's Sacrifice może pochwalić się przychodami w wysokości 13 milionów dolarów. To całkiem niezły wynik jak na trzy lata pracy niewielkiego (średnio zatrudniającego w tym czasie ok. 20 ludzi) studia. Warto nadmienić, że tytuł został nominowany w aż pięciu kategoriach w The Game Awards 2017 i tylko The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Horizon Zero Dawn, Destiny 2 i Super Mario Odyssey mogą pochwalić się większą liczbą nominacji. 

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 24 listopada 2017, 19:16   KrzychuG
@kolosmenus, tylko ile z tych 80 milionow to koszt produkcji a ile koszt reklamy i marketingu? Ten drugi czesto bywa wiekszy niz ten pierwszy. Dobra gra jak widac sama sie obroni.
czwartek, 23 listopada 2017, 10:47   le_Fey
Aaa ok, już wiem - sprzedaż tylko cyfrowa - muszę zapolować na świąteczne promocje
czwartek, 23 listopada 2017, 10:36   kolosmenus
@Nezi23 Koszt produkcji był 5-krotnie niższy od typowych produkcji AAA, a studio zatrudniało tylko 20 ludzi. A i tak musieli sprzedać pół miliona egzemplarzy żeby wyjść na 0. Teraz sobie wyobraź ile musi zarobić studio zatrudniające 500 ludzi, które zrobiło grę kosztującą 80 milionów
czwartek, 23 listopada 2017, 10:33   le_Fey
Kurcze, gra wydana w sierpniu i obecnie zero sztuk na Allegro (wersja PS4)? Ludzie ciągle grają? ;) Poczekam do stycznia.
środa, 22 listopada 2017, 23:02   kadash3
Widziałem, że w promocji, chyba dorzucę co nieco autorom ;) Swoją drogą przyszła mi na myśl kwestia niedawnego strajku aktorów i ich roli w grach. Tutaj mamy przypadek, gdzie aktor w grze ma znaczenie. Bez tej pani ta gra wyglądałaby (i brzmiała) zupełnie inaczej.
środa, 22 listopada 2017, 22:36   skurczybyczek666
Gratulacje!
środa, 22 listopada 2017, 22:34   Nezi23
Jak to? Gra zarobiła na siebie bez mikropłatności i lootboxów? Bez DLC i Season Passów? Przecież "Games are sooooo epensive to maaaake!!!"
środa, 22 listopada 2017, 21:24   DETHKARZ
No i brawo. Potrzebujemy więcej takich gier.
środa, 22 listopada 2017, 19:22   Bigshark26
@Danon666 a no bo EA ponosi koszty marketingu + zakup licencji od Disneja*
Chociaż mnie jako gracza guzik obchodzi kasa wydana na co innego niż czysta produkcja gry.
(Chociaż niestety bez dobrego marketingu, niektóre gry upadają)

O autorze

Ninho
Ninho
Redaktor prowadzący dział Info i szef newsroomu cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Austin Wintory, kompozytor muzyki m.in. do Podróży, serii Banner Saga i Assassin’s Creed: Syndicate, opowiada o tym, jak pracuje się dla wielkiego studia oraz jak radzić sobie z odrzuceniem.

Komentarzy:
1

Myśl na dziś: Dlaczego, kiedy mówią "budżetowa wersja iPhone'a", nie dodają, o budżet którego kraju chodzi?

Komentarzy:
3

Rozmawiamy Jesperem Kydem, wielokrotnie nagradzanym kompozytorem muzyki do gier i filmowej.

Komentarzy:
8

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z