Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Ubisoft: Mikrotransakcje przyniosły więcej niż sprzedaż cyfrowych wersji gier!

Papkin czwartek, 9 listopada 2017, 10:58 News

Francuzom opłaca się również inwestowanie w Switcha.

Wczoraj dzieliliśmy się z Wami ostatnimi wynikami finansowymi Ubisoftu. Wnioski były budujące: zmiana modelu wydawniczego serii Assassin's Creed i dłuższa produkcja Origins poskutkowały wyraźnym wzrostem zainteresowania graczy, w dodatku (podobno) spore sukcesy odnotowały Mario + Rabbids: Kingdom Battle, Rainbow Six: Siege, Ghost Recon Wildlands i For Honor. 

Nad jedną z liczb należy jednak pochylić się szczególnie uważnie. Mowa o wpływach ze sprzedaży cyfrowej, które wyniosły w ciągu ostatnich dwóch kwartałów 342,6 mln euro (wzrost o 69% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym). Co ciekawe, zbyt DLC, season passów, loot boksów i innych cyfrowych dodatków wzrósł o 83% i przyniósł Francuzom ok. 175 mln euro, czyli więcej niż sprzedaż cyfrowych wersji gier! I to pomimo faktu, że i ona zanotowała w minionych dwóch kwartałach spory wzrost (o 57%). 



Nadmieńmy jednak, że gracze wciąż są przywiązani do pudełek. W przypadku Assassin's Creed Origins 35% kopii nabyto za pośrednictwem Steama, PS Store'a, sklepu Xboksa i innych kanałów cyfrowej dystrybucji, podczas gdy w przypadku Asassin's Creed: Syndicate było to raptem 15%. 

A na koniec ciekawostka: w drugim kwartale roku fiskalnego ok. 19% wpływów giganta stanowiły produkcje przeznaczone na Nintendo Switcha (Mario + Rabbids: Kingdom Battle, Rayman Legends: Definitive Edition, Just Dance 17). Warto odnotować, że to raptem 1% mniej, niż przyniosły tytuły przeznaczone na Xboksa One. Szef firmy, Yves Guillemot, potwierdził, że Ubiki szykują więcej gier na platformę Nintendo i że jest "bardzo zadowolony" ze sprzedaży urządzenia Wielkiego N (na siedem miesięcy od debiutu sprzedano ponad 7,5 mln egzemplarzy!).

Z pełną wersją raportu możecie się zapoznać pod tym adresem.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Ubisoft,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 14 listopada 2017, 13:04   Lucyferelel
Co do mikrotranzakcji. Trzeba zauazyć że
A) Casuale kupują mikrotranzakcje/boxy etc do gier jak fifa czy nowy AC
B) Osoby ktore bardzo duzo pracują. Są w stanie zainwestować nawet 15 000$ na mikrotranzakcje w jednej grze.
c) Robią to też pomniejsi redaktorzy, twórcy YT, mając nadzieje że zostaną zauważeni, by wbić sie w tłum z nadzieją ze sie to zwroci. Napędza sie to samo.
Narzekamy MY osoby ktore sie światem gier interesują poważnie, jest to naszą pasją. Grób został wykopany.
Będzie tylko gorzej.
niedziela, 12 listopada 2017, 14:11   V1nci
To ludzie decydują się na te mikrotransakcje. Wiedzą z czym się to wiąże i nażekają na to, ale mimo wszystko dają kasę dalej.
czwartek, 9 listopada 2017, 22:04   Poganin
@Rincevind: Tak, zorientowałem się, co i jak po odświeżeniu artykułu, kiedy wykresy się załadowały. Stąd mój drugi komentarz.
czwartek, 9 listopada 2017, 21:01   Rincevind
@Poganin - sprzedaż cyfrowa = sprzedaż cyfrowych wersji gier + mikrotransakcje (też jest to sprzedaż dóbr cyfrowych)
168+175=343 (tu zapewne jest zaokrąglenie z 342.6) i tym samym 168<175.
Czyli masz 175 za DLC, season passy, mikrotransakcje i 168 za same gry,
czwartek, 9 listopada 2017, 19:03   spamer
Jestem szczerze przerażony tymi mikrotransakcjami
czwartek, 9 listopada 2017, 15:27   McGrave
Niedługo ogłaszanie że twoja gra nie ma mikropłatności będzie dobrą reklamą xD
czwartek, 9 listopada 2017, 14:38   _SetH_
@Defqon-One Według logiki, tak to powinno działać. Ale według korporacyjnej logiki, to znaczy, że można robić gry na tym samym poziomie co dotychczas, ale zarabiać na nich więcej.
czwartek, 9 listopada 2017, 12:18   Janush132
Turning Players Into Payers
czwartek, 9 listopada 2017, 12:01   Moooras
Skoro lepiej zarabiają na mikrotransakcjach i DLC, należy oczekiwać dwukrotnej obniżki cen podstawowych wersji gier (sarkazm).
czwartek, 9 listopada 2017, 11:18   Poganin
Okej, jak otworzyłem artykuł, to jeszcze nie było wykresów. Teraz wszystko jasne.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

To historia bardzo inteligentnego i zdolnego człowieka, który w trzy lata zdobył i stracił fortunę. To opowieść o człowieku, który w latach 80. XX wieku wprowadził komputer pod strzechy, a dziś nie ma i nie chce mieć komputera.

Komentarzy:
5

Oryginalny pomysł, szczypta talentu, kilka(naście) miesięcy wytężonej pracy – przepis na sukces może się wydawać nieskomplikowany. Co jednak robić, gdy premiera za nami, a słupki sprzedażowe ani drgną?

Komentarzy:
1

Myśl na dziś: Niektóre pomyłki sprawiają zbyt wielką radochę, by popełniać je tylko raz.

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z