Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITNeed for Speed: Payback – Pierwsze recenzje sugerują, że jest co najwyżej nieźle

Cursian wtorek, 7 listopada 2017, 21:32 News

Obejdzie się wprawdzie bez lawety, ale nie ma co liczyć na ostrą jazdę.

Najnowszy Need for Speed zadebiutuje 10 listopada i choć najbardziej zniecierpliwieni mogą już sobie zafundować mały przedsmak, to być może warto dać po hamulcach, bo według pierwszych recenzji gra jest co najwyżej niezła. W chwili, gdy to piszę, średnia ocen z 19 recenzji poświęconych wersji na PS4 wynosi 71%, a na Xboksie – 68% (z dziewięciu artykułów). Na co najczęściej narzekają recenzenci? Na ulubieńców wszystkich graczy, czyli grind i mikrotransakcje. Poniżej znajdziecie garść przykładowych not:

  • PlayStation LifeStyle – 8/10
  • Hardcore Gamer –4/5
  • Wccftech – 7/10
  • GamesRadar+ – 3.5/5
  • USgamer –3/5
  • Trusted Reviews –3/5
  • The Games Machine –6/10
  • GameSpot –5/10

Zacznijmy od najbardziej pochlebnego tekstu na łamach PlayStation LifeStyle.

Need for Speed Payback wydaje się naturalnym rozwinięciem serii i jest to dobra wiadomość, biorąc pod uwagę to, że gra kończy się wielkim znakiem zapytania sugerującym potencjalną kontynuację. Choć skończyłem kampanię w około 15 godzin, warto zaznaczyć, że są w niej także tony aktywności dodatkowych i przedmiotów kolekcjonerskich, których nie udało mi się w tym czasie zebrać. Z łatwością mogę sobie wyobrazić siebie spędzającego przy Paybacku dwa razy tyle czasu, i to z uśmiechem na twarzy.

Hardcore Gamer chwali aspekty społecznościowe i szeroki wybór aut, ale krytykuje kampanię:

EA i Ghost Games zafundowali nam kwintesencję Need for Speeda, zbierając elementy, które zadziałały w przeszłości, w większości z sukcesami. Zbędna fabuła w ostatecznym rozrachunku ogranicza grę, ale moment, gdy świat staje wreszcie przed graczem otworem, jest świetny. Ściganie się w terenie uzależnia, a poszukiwanie wraków powinno zostać w serii na dłużej. To w znacznie mniejszym stopniu samochodowe RPG (oryg. CAR-PG) niż poprzednia część, jako że gracze są w stanie rozbudowywać swój garaż znacznie szybciej. Dodajmy do tego świetny edytor i aspekty społecznościowe, a kluczowe elementy Need for Speed: Payback utrzymają uwagę fanów przez dość długi czas.

GamesRadar+ chwali klimat, ale narzeka na grind i pusty świat:

Need for Speed: Payback z sukcesem powraca do korzeni rodem z "Szybkich i wściekłych", ale skupienie na grindzie i pięknym, ale pustym świecie sprawiają, że ostatecznie daleko mu do wielkości.

USgamer również porusza temat irytującego grindu, dorzucając do tego zarzuty wobec kampanii:

Need for Speed po raz kolejny zawodzi. Da się tu wyczuć rdzeń świetnej gry wyścigowej, a kiedy po prostu jeździsz po otwartym świecie, jest świetnie. System progresji zachęcający do grindu i prosta opowieść z logiką filmu klasy B odbierają jednak całą przyjemność. W Paybacku kryje się niezła gra, ale musisz przebrnąć przez wszystko inne, by się do niej dostać.

The Games Machine ustawia się w kolejce krytykujących system progresji:

Nowy Need for Speed ma kilka problemów, które trzeba nazwać po imieniu: przesadny nacisk na loot boksy (i mikrotransakcje) oraz zepsuty system progresji, który w zbyt dużej mierze opiera się na losowości i grindzie. Fabuła jest godna pożałowania, pełna dwuwymiarowych postaci i żałosnych powiedzonek. Mając to na uwadze, trzeba przyznać, że zręcznościowy model jazdy jest przystępny i jak zwykle szalenie przyjemny, a otwarty świat jest ogromny i pełen aktywności, które zajmą cię na dłuższą chwilę. Aha, i spędzisz masę czasu w warsztacie, picując swoją furę.

Największą burę zafundował NfS-owi GameSpot:

Skupienie na grindzie tylko podkreśla banalność wyścigów w Need for Speed: Payback. Prosty, niemal staromodny model jazdy dostarczy okazjonalnych powodów do radości, ale ani przez chwilę nie pozwala uciec przed największymi wpadkami Paybacka, czyli niechęcią do oddawania ci steru w najbardziej ekscytujących momentach i ogólną przeciętnością, która przebija z każdej warstwy gry. Nie są to "Szybcy i wściekli", co jest rozczarowujące.

Naszą recenzję przeczytacie w CDA 01/2018.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 8 listopada 2017, 19:20   Grzegorz89
W polskich recenzjach powinny być z dwa oczka mnie za wymuszony polski dubbing którego nei da sie zmienić. Kupować w innym kraju!
środa, 8 listopada 2017, 17:12   EastClintwood
Forza ma swoje minusy ale to ciągle najlepsze wyścigi arcade jakie wyszły ostatnimi laty. Nie muszę niczego usprawiedliwiać. NFS jest po prostu CIENKI
środa, 8 listopada 2017, 17:10   EastClintwood
Grałem w payback w wersji przedpremierowej i dałem sobie spokój z tym gniotem. Dalej kartonowy model jazdy, ociężałe sterowanie z kretyńskim auto driftem. Nawet tego nie porównuj do Forzy. Dajesz mi jakiś przykład a sam zapominasz że gadamy o grach arcade z dużym stopniem umowności.
środa, 8 listopada 2017, 14:28   KoichiSan
Albo jak usprawiedliwisz fakt, że w Horizon 3 w grze online mogę wygrać zawody nie ścigając się i nie kończąc wyścigów?
środa, 8 listopada 2017, 14:27   KoichiSan
Żeby nie było, wszystkie auta były w klasie S1.
środa, 8 listopada 2017, 14:25   KoichiSan
@EastClintwood Mam w Horizon 3 516 lvl. Jak wytłumaczysz mi fakt, że Ferrari ze sportowymi oponami i na niskim zawieszeniu wygrywa (w wyścigach TERENOWYCH) z 10 innymi pojazdami, które są w klasie SUV oraz terenowej? Bo takie jazdy miałem np. wczoraj (byłem w Ferrari GTO 255). Skończyłem jako 2 na leaderboardzie. Na to nie ma dobrej wymówki. Ty za to chyba w Payback nie grałeś bo autom daleko do przyklejonych (poza driftowymi ale taka ich rola).
środa, 8 listopada 2017, 12:14   notoco42
Słyszeliście dubbing do tej gry? Abominacja.
środa, 8 listopada 2017, 11:05   EastClintwood
Grałeś w ogóle w Forzę? Po tych farmazonach jakie tu wypisujesz zaczynam poważnie wątpić. Wszystkie twoje zarzuty wobec Forzy idealnie pasują do tego co NFS robi źle. W Forzy auta mocno różnią się swoją charakterystyką, do tego można je porządnie modyfikować. NFS nie potrafi sprawić żeby auta zachowywały się jak czterokołowe pojazdy a nie przyklejone do ziemi pudła.
środa, 8 listopada 2017, 9:33   KoichiSan
@Netto bo Forza nie ma duszy. Masz 400-700 aut i po pewnym czasie masz te samochody gdzieś. W NFS'ie każde auto jest wyjątkowe i (o ironio) dzięki bardziej losowemu zdobywaniu części spędza się ciut więcej czasu nad autem traktując je jak "projekt". Wolę 80 unikatowych aut niż 700 gdzie większość różni się tylko wyglądem i dźwiękiem i po kupnie kolejnego zapomina się o poprzednim.
środa, 8 listopada 2017, 9:31   KoichiSan
@zulw w specyfikacji driftowej (bo teraz są specyfikacje) drifty są znacznie płynniejsze. Powiedziałbym, że jeszcze bardziej zręcznościowe. Da się ustawić czy drifty mają być szerokie/wąskie, czy balans ma być na ciężar tyłu/przodu no i można ustawić siłę ręcznego. W innych klasach (np. wyścigowej) drift (a tym bardziej brake to drift) da się całkowicie zniwelować i nie dostaje się wtedy kloca, którym nie da się skręcać. W "Race" da się robić drifty ale nie są one tak przesadzone i długie.

O autorze

Cursian

Podobne newsy

Need for Speed Payback otrzyma sieciowy tryb swobodnej jazdy

News
poniedziałek, 1 stycznia 2018

need-for-speed-payback-otrzyma-sieciowy-tryb-swobodnej-jazdy Szczęśliwego Nowego Roku?

Komentarzy:
6

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

To historia bardzo inteligentnego i zdolnego człowieka, który w trzy lata zdobył i stracił fortunę. To opowieść o człowieku, który w latach 80. XX wieku wprowadził komputer pod strzechy, a dziś nie ma i nie chce mieć komputera.

Komentarzy:
8

Oryginalny pomysł, szczypta talentu, kilka(naście) miesięcy wytężonej pracy – przepis na sukces może się wydawać nieskomplikowany. Co jednak robić, gdy premiera za nami, a słupki sprzedażowe ani drgną?

Komentarzy:
3

Myśl na dziś: Niektóre pomyłki sprawiają zbyt wielką radochę, by popełniać je tylko raz.

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z