Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITObsidian pracowało nad RPG w świecie Gry o Tron

Cursian piątek, 1 września 2017, 9:09 News
Game of Thrones
Game of Thrones

Plany porzucono, bo uznano, ze uniwersum bardziej pasuje do gry strategicznej.

Serwis Eurogamer miał okazję porozmawiać z Feargusem Urquhartem i poruszyć wątek niedoszłej gradaptacji Gry o Tron. EA zgłosiło się do Obisdianu z propozycją współpracy w tej materii w 2005 roku, a więc na długo przed premierą serialu, gdy zrodzone w głowie Martina uniwersum nie było jeszcze tak szalenie popularne. Po namyśle firma nie podjęła się projektu. Stało za tym kilka powódów. Po pierwsze same założenia świata, które według Urquharta nie pasowały do gry RPG.

Ponadto dziwne rzeczy dzieją się za Murem, są smoki i wzmianki o [zjawiskach nadprzyrodzonych], ale nie ma użytkowników magii, nie ma kapłanów ani złodziei. Ogólnie rzecz biorąc są kolesie z mieczami i w zbrojach i odrobina mistycyzmu, ale na głównym obszarze nie ma goblinów czy koboldów.

Nie jestem pewien, dlaczego nieobecność magów (rozumianych w tradycyjnym sensie) czy potworów musi oznaczać brak potencjału RPG. Cyanide udowodniło, że jednak da się coś w tej materii zrobić. Ich produkcja nie było może przesadnie udana mechanicznie, ale fabularnie wywarła na mnie dobre wrażenie. Pamiętajmy jednak, że niedoszłe dzieło Obsidianu miało powstać w momencie, gdy nie było jeszcze dokładnie wiadomo, co dzieje się za Murem.

Na tamtym etapie firma uznała, że najważniejszą cechą prozy Martina są skomplikowane relacje między ulubionymi postaciami czytelników, co zrodziło kolejną komplikację. Chris Parker dodał:

Ponadto nie moglibyśmy dać graczowi kontroli nad postacią istotną dla tego świata. Wszystkie ważne osoby są szczegółowo opisane i nie mógłbyś nawet z nimi porozmawiać.

Jedynym pomysłem, jaki przyszedł Obsidianowi do głowy (i dziś zdaje się żałować, że nie poszedł tą drogą) była zagrywka rodem z KotOR-a, czyli przeniesienie akcji o wiele lat wstecz i odcięcie się od książkowego bagażu. Przez chwilę rozważano też opcję stworzenia RTS-a. Feargus Urquhart powiedział:

W tamtych czasach [RTS-y] były znacznie ważniejsze i powiedziałem: „Nie mam pojęcia, jak mielibyśmy to zrobić [grę RPG]… To po prostu bardziej pasuje do RTS”. Są różne frakcje, wystarczy dodać polityczną intrygę. 

W tym momencie po raz kolejny na scenę wchodzi Cyanide, które stworzyło przecież strategię inspirowaną Grą o Tron – jej akcja działa się przed wydarzeniami z książki.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 1 września 2017, 20:15   Krisstoof
Ja myślę, że fajnie by było, gdyby zrobili grę z przełączaniem bohaterów w stylu GTA V. Raz siedzimy na murze i patrolujemy okolice, chwilę później przełączamy na postać, która ma misję odbić niewolników, chwilę później w Kings Landing przekupujemy strażnika. Narracja gry powinna tak być przeprowadzona, że te postacie, w którymś momencie się spotkają.
piątek, 1 września 2017, 18:48   Adorianu
RPG spokojnie dałoby się zrobić,głupie wymówki,strategia mogła by być fajna jakby była w stylu serii Total War(gdzie są juz mody).O wiele bardziej pograłbym w Game of Thrones:Total War niz w Warhammera.
piątek, 1 września 2017, 15:32   Terminus223
rpg było całkiem spoko,po za systemem walki,strategia zaś to była porażka na każdym froncie
piątek, 1 września 2017, 11:27   Bronnson
Wszystkie te "powody na nie" są mocno, wręcz nieprzyzwoicie naciągane. Żeby nie powiedzieć...głupie.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Żadna z poniższych gier nie ma z najlepszymi przyjaciółmi człowieka (fight me!) nic wspólnego, ale korzystając z okazji, zapraszam na koci stream charytatywny – dziś ok. 20.00 na twitch.tv/9kier.

Komentarzy:
0

Wyobraź sobie, że wsiadamy do wehikułu czasu, wbijamy datę – rok 1986 – i naciskamy czerwony guzik... Zzzium! Witamy w PRL-u, gdy w telewizji były dwa kanały, w radiu rozbrzmiewały Kombi i Kapitan Nemo (Lorelei!) , a pojęcie „oryginalnej gry” nie istniało w świadomości polskiego gracza.

Komentarzy:
19

Myśl na dziś: Wystarczy wejść do piekarnika, by twoje życie zmieniło się o 180°.

Komentarzy:
1

Podczas prezentacji i sesji hands on Outriders otrzymałem widowiskową rozgrywkę, interesujące pomysły, zalążek czegoś, co może okazać się niezłą historią i obietnicę braku jakichkolwiek mikrotransakcji. Nie doczekałem się natomiast pokazu własnej tożsamości.

Komentarzy:
2

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z