Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITXbox One X vs PS4 Pro: Gdzie Lara jest ładniejsza? [WIDEO]

Allor poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 16:04 News

Wygląda na to, że na nowej konsoli Microsoftu gry będą nie tylko ładniejsze, ale też płynniejsze. Różnicę widać nawet na monitorze Full HD, nie potrzeba wcale 4K. 

Do takich wniosków można w każdym razie dojść, oglądając porównanie przygotowane przez Digital Foundry. Na tapet wzięto Rise of the Tomb Raider, która to gra niedawno doczekała się patcha dla PlayStation 4 Pro, a podczas Gamescomu prezentowana była na konsoli Xbox One X. Efektem jest poniższe wideo, które standardowo polecamy odtwarzać w 4K, co zapewni najlepszą jakość obrazu (różnicę widać nawet na monitorze Full HD, ale nie każdy komputer poradzi sobie ze streamem w 4K):

Największe różnice występują w przypadku tekstur. Na Xboksie One X mają one zauważalnie lepszą jakość, co z jednej strony wynika wprost ze znacznie większej ilości pamięci (XBX ma 12 GB, PS4 Pro – 8 + 1 GB), a z drugiej – szybsze GPU pozwala na zastosowanie lepszego filtrowania, co również pozytywnie wpływa na ostrość. Dodatkowo wersja na XBX znacznie oszczędniej korzysta z rozmycia tła, nie wiadomo jednak, czy tak samo będzie w wersji ostatecznej gry (na PC głębia ostrości jest porównywalna z tą z PS4 Pro).

Na XBX dostępny będzie również tryb 4K, którego brak na PS4 Pro – i wygląda na to, że faktycznie będzie to natywne 4K. Oprócz tego gra udostępni tryb ulepszonej grafiki, co teoretycznie ma odpowiadać ustawieniom High z PC. Na PS4 Pro też takowy istnieje, ale rozdzielczość ograniczona jest do Full HD, podczas gdy na Xboksie One X jest zauważalnie wyższa.

Ostatnia sprawa to tryb o wyższej liczbie fps-ów. Standardowo na konsolach jest 30 klatek, ale na Pro można włączyć wersję płynniejszą, która dobija do ok. 50 fps-ów (oczywiście kosztem jakości obrazu). Na XBX też będzie można takie ustawienia wybrać, do tego ciesząc się niemal stałymi 60 fps-ami. Co – biorąc pod uwagę różnicę w wydajności CPU obu konsol – nie powinno zbytnio dziwić, choć warto pamiętać, że póki co nie odważono się nazwać tego trybu "60 Hz/fps", więc spadki wydajności nawet na Xboksie One X mają pełne prawo występować.

Wygląda więc na to, że nowa konsola Microsoftu rzeczywiście oferuje twórcom znacznie większą wydajność i możliwości. Pytanie tylko, czy to wystarczy, by przyciągnąć nabywców.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Porównanie, PlayStation 4 Pro, Xbox One X, akcja, Square Enix,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 30 sierpnia 2017, 8:21   Syskol
@Scorpix
Trochę za późno dla MS by tworzyć nowe marki na tej generacji, Sony pewnie pod koniec przyszłego roku wyskoczy z nową konsolą
wtorek, 29 sierpnia 2017, 19:36   Scorpix
Sytuacja na ten moment prezentuje się tak:
Microsoft ma najpotężniejszą konsolę i mało ciekawych exclusivów. Jedną Forzą świata nie zawojują Sea of Thieves prezentuje się wyjątkowo ciekawie, ale oprócz tego jest średnio w zapowiedziach.
Sony ma PS4 i pełno exclusivów, a w zapowiedziach dobre tytuły, jak Spider-Man czy remake SotColosus.
Switch to niby najsłabszy sprzęt, ale ich gry graficznie zachwycają. Zelda jest genialna, Mario i Kórliki bardzo grywalne, a wkrótce pojawi się Mario Oddysey.
DO ROBOTY MS.
wtorek, 29 sierpnia 2017, 19:29   Scorpix
Jestem posiadaczem PS4, ale muszę przyznać, że nowy XOX prezentuje się dobrze i jest na pewno bardzo dobrą alternatywą dla osób, które chcą pograć w gry w ładnej grafice i jednocześnie nie inwestować w PC. Na pewno jest to sprzęt przeznaczony głównie dla osób z telewizorami 4K, ale nadal jej moc daje spore pole do popisu twórcom gier.
Niestety problemem MS jest brak gier definiujących tą generację Xboxów. Forza nie wystarcza. Niech się wezmą do roboty i stworzą świetne i NOWE marki, które zawojują rynek.
wtorek, 29 sierpnia 2017, 16:50   PEEPer
To jak widać Digtal Foundry się myli. Poza tym procesor jest potrzebny do framerate. 9GB Ramu i przepustowość bez problemu pozwalają na takie detale.
wtorek, 29 sierpnia 2017, 16:33   Amarena
@PEEPer Patrząc na specyfikację jest to wręcz niemożliwe by z takim prockiem uciągnęła większość gier AAA w full detalach, w natywnym 4K i ze stałymi 30 klatkami, więc nie ma się co czarować, większość tytułów będzie skalowana :)
wtorek, 29 sierpnia 2017, 16:27   KejmilxD
@LimaksokiM Wiem doskonale, bo widziałem co się działo na stronie Microsoftu jak byly pre-ordery :P Tyle, że przepłacanie za wersję z nadrukiem Project Scorpio na konsoli i kontrolerze kupę kasy to już dla mnie głupota, ale jesli się da na tym zarobić to korzystam :)
wtorek, 29 sierpnia 2017, 16:22   LimaksokiM
@KejmilxD - skoro już teraz wiesz, że uda Ci się opchnąć to jednak ktoś to będzie chciał kupić ;)
wtorek, 29 sierpnia 2017, 16:20   PEEPer
@KejmilxD
Według analizy Digital Foundry to jest to konsola true 4k a poziom detali to maxymalne ustawienia na PC. Jedyną różnicą to 30 fps.
wtorek, 29 sierpnia 2017, 16:17   KejmilxD
LimaksokiM Ja też zamówiłem i co z tego? Większość pre-orderów to Project Scorpio Edition, który jest wersją limitowaną, a frajerzy dadzą za nią po premierze sporo więcej niż jest warta i wtedy takiem opchnę swoją przedpremierową sztukę, której nawet nie mam zamiaru rozpakowywać :)
wtorek, 29 sierpnia 2017, 15:42   RaWmoD
nie widze sensu kupowania tej konsoli , zero exów a cena jak za pc , lepiej dozbierać trochę i kupić dużo lepszego pc , + ps4 za kilka stówek dla exów

O autorze

Allor
Szef działu sprzętowego CD-Action

Podobne newsy

Rise of the Tomb Raider zaliczony w mniej niż godzinę [WIDEO]

News
niedziela, 11 marca 2018

rise-of-the-tomb-raider-zaliczony-w-mniej-niz-godzine-wideo Pstryknij na raz Potrzyj palce dwa Tyle to trwa  Tyle życia masz

Komentarzy:
27

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Przepracowany tester nie zauważa buga, scenarzysta z łapanki pisze brednie, a support nie odpowiada na nasz problem, bo właśnie został zwolniony. Gry to poważny biznes z poważnymi problemami, wobec których bywamy bezbronni. Oręża mogą wkrótce dostarczyć związki zawodowe.

Komentarzy:
7

20-osobowy zespół, kilkadziesiąt wyjazdów do Czarnobyla, 114 lustrzanek, ponad 3000 wspierających na Kickstarterze, 200 tysięcy wpłaconych dolarów. Duże liczby i nie mniejsze oczekiwania – oto Chernobylite.

Komentarzy:
5

Bunt (ang. Riot) – rzeczownik

(1.1) sprzeciw, protest, opór

(1.2) wystąpienie grupy ludzi przeciwko jakiejś władzy

Komentarzy:
44

Zbiórka na Kickstarterze może być iskrą, która rozpali głowy odbiorców, roznieci zainteresowanie mediów i stanie się początkiem gorących biznesowych przyjaźni. Ci, którzy ją odpalili, przestrzegają jednak: igrając z ogniem, łatwo się sparzyć.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z