Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITTales from the Borderlands: Jak sprzedała się gra?

Ninho piątek, 11 sierpnia 2017, 11:07 News

Sukcesem komercyjnym według developerów pracujących nad grą nazwać jej nie można.

Choć na Metacriticu lepsze oceny wśród gier spod szyldu Telltale Games ma jedynie seria The Walking Dead, to najwyraźniej nie przełożyło się to na sprzedaż przygodowej historii osadzonej w uniwersum Borderlands. W studiu miało panować przekonanie, że prawdziwą gwiazdą pozostaje TWD, drugoplanowym bohaterem jest The Wolf Among Us, a do adaptacji shootera od Gearboksa podchodzono w sposób lekceważący. 

Słaba sprzedaż przy odcinkowym sposobie wydawania tytułów Telltale nie wróżyła Borderlands niczego dobrego. I rzeczywiście, niedawno potwierdził to jeden z developerów pracujących przy projekcie, Nick Herman:

Sprzedaż Tales from the Borderlands nie była dobra. Była w porządku, to nie tak, że traciliśmy na grze pieniądze, ale w porównaniu z czymś pokroju The Walking Dead widać było, że to zupełnie inny poziom.

Oznaczało to najwyraźniej, że dalsza produkcja staje się dla Telltale mało opłacalna. Zdecydowanie chętniej zaprzęgnięto by pracowników do bardziej rentownych projektów. Herman wraz ze swoją ekipą nie chcieł porzucać rozpoczętych prac. Poszedł więc z władzami studia na układ:

Mniej więcej w połowie prac nad ostatnim epizodem dogadaliśmy się. Zgodziliśmy się na oddanie 95% osób pracujących przy projekcie, o ile studio pozostawi rdzeń naszej ekipy nienaruszony. Utrzymaliśmy przynajmniej jedną osobę w każdym dziale. To był jednak wciąż bardzo mały zespół. 

Dowodzący projektem zmuszeni byli do walki z menadżerami o każdego pracownika – by został tydzień, dwa tygodnie dłużej. Niektórzy odchodzili na miesiąc, by wspomóc produkcję Minecraft: Story Mode, a następnie wracali. Tylko dlatego, że chcieli, bo przy Tales from the Borderlands do końca pozostali sami pasjonaci. Zależało im do tego stopnia, że nie przeszkadzały im dziesiątki nadgodzin:

To była dobrowolna decyzja każdego z nas. Wszyscy stwierdziliśmy zgodnie: "Jesteśmy bardzo dumni z tej gry, chcemy doprowadzić to do końca". 

Na samym Steamie pierwszy sezon The Walking Dead znalazł prawie 2,3 miliona nabywców, drugi blisko 1,3 miliona. Dla porównania adaptacja Borderlands sprzedała się w 750 tysiącach egzemplarzy. Najwyraźniej dla Telltale Games to było za mało.

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 15 sierpnia 2017, 15:16   Debosy
Animacje postaci w ich grach to naprawde komedia. Biegające postacie w TWD to zgroza.
sobota, 12 sierpnia 2017, 12:44   KafarPL
Gra typowo dla fanów serii BL. Innych raczej nie zainteresuje. Mnie zainteresowała i nie żałuję, naprawdę świetna produkcja ze świetną fabułą i niezłymi postaciami (pomijając ofc już te znane z fps'a :) )
piątek, 11 sierpnia 2017, 22:29   assassingh0st
bl2 nawet dobra gra . Ale po tej części nie było nawet sie na co spodziewać bo to gra Z TELLTALE
piątek, 11 sierpnia 2017, 20:55   Tzar
@Bregowicz - siadałem do TftB jako osoba, która nie znała Borderlands (jedynka znudziła mnie już na początku, więc dwójki nawet nie ruszałem), a za sprawą "gry" Telltale wsiąkłem w świat, zainstalowałem Borderlands 2 i bawiłem się świetnie. Gdyby nie TftB nadal uważałbym B2 za nudną strzelankę na pustych mapach, nadającą się do jedynie w co-opa z kumplami.
piątek, 11 sierpnia 2017, 15:34   DETHKARZ
@kamil999666 gra jest też na gogu
piątek, 11 sierpnia 2017, 15:25   Rad14
Myślę, że gdyby nie chora polityka wydawania gier w dwugodzinnych odcinkach i zmuszania graczy do czekania paru miesięcy na następny, to ich produkcje sprzedałyby się o wiele lepiej. Aczkolwiek podejrzewam że taka firma też musi mieć swoich speców od marketingu, więc co tam moje zdanie przy nich... A produkcja świetna, lepszy był chyba tylko 1. sezon TWD
piątek, 11 sierpnia 2017, 15:08   songogu
Również ronię łzę, bawiłem się przy tej produkcji świetnie, wciąż czekam na drugi sezon. Brałbym pewnie z miejsca
piątek, 11 sierpnia 2017, 14:02   kamil999666
@piterbro - Pamiętam jak pewien "redaktor" (jest takich dwóch grafomanów ale jednego już chyba wywalili) cda napisał o takich praktykach "tekst" nie szczędząc jadu i szyderstw, jak widać hipokryzja silna w nich.
piątek, 11 sierpnia 2017, 14:00   kamil999666
760K na PC, powiedzmy że z 300 K na PS3/X360 z 1000K dla konsol obecnej generacji PS4/XO i kolejne 300K dla mobilek IOS/AND. Sprawdzić można tylko na PC ale zazwyczaj tak to się do siebie układa. 2,3 miliona dla visiual novel której jedyną mechaniką są wybory i QTE, ale z nich pazery. Wiem że WD to pewnie z 5x tyle ale kasować zarabiającą serię, dobrze przyjętą przez krytyków i graczy co ociepla przecież wizerunek studia i wpływa na zyski długoterminowo, to debilizm.
piątek, 11 sierpnia 2017, 13:54   piterbro
W wywiadzie Herman powiedział, że te 95% ekipy zabrano w połowie prac nad OSTATNIM odcinkiem, a nie w połowie sezonu. Na przyszłość polecam przeczytanie wywiadu samodzielnie, a nie powielanie błędnych informacji z innych serwisów.

O autorze

Ninho

Podobne newsy

Humble Telltale Games Bundle: Najlepsze gry studia do kupienia za dolara!

News
środa, 13 kwietnia 2016

humble-telltale-games-bundle-najlepsze-gry-studia-do-kupienia-za-dolara Yes, Commissioner! Yes?... Yes?... Yes?.. Holy jumping mother o'God in a side-car with chocolate jimmies and a lobster bib! WE'RE ON OUR WAY!

Komentarzy:
17

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Jedną z nowości, jakie Sudden Strike 4 serwuje graczom, jest system generałów, których dobieramy przed misjami. Jaki wpływ mają oni na sposób prowadzenia walki? Kogo wyselekcjonowano spośród aliantów, nazistów i sowietów?

Komentarzy:
3

W czwartej odsłonie Sudden Strike’a do naszej dyspozycji oddanych zostało ponad sto jednostek militarnych. Opisaliśmy dla was cztery słynne maszyny, którymi przyjdzie nam pokierować podczas gry.

Komentarzy:
1

Za nami premiera jednej z najbardziej wyczekiwanych powieści ze świata World of Warcraft – od 2 sierpnia w księgarniach znaleźc można "World of WarCraft: Arthas. Przebudzenie Króla Lisza" pióra Christie Golden. Jak się zaczął fenomen znawców światów wykreowanych przez firmę Blizzard? Wróćmy na chwilę do początków...

Komentarzy:
5

To monitor dla graczy – podkreślam to, by potem nie było problemów z oceną wad i zalet.

Komentarzy:
7

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z