Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITSkull and Bones jednak bez kampanii singlowej

CormaC poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 13:04 News

Zapytany wprost o kampanię dyrektor kreatywny Justin Farren pobił chyba rekord świata w zastępowaniu słowa "nie" jak największą liczbą wyrazów.

W czerwcu infromowaliśmy, że Skull and Bones – odtajniona na E3 nowa gra Ubi o piratach, w której wielu (w tym ja) chciałoby zobaczyć Black Flag odarte z asasyńskich pierdół – zaoferuje nie tylko potyczki sieciowe, lecz także kampanię dla solistów. Serwis GameSpot zapytał Farrena o szczegóły tej kampanii, a to, jak twórca wił się pod naciskami dziennikarza, byłoby przezabawne, gdyby fakt, że z całego jego słowotoku wynika, iż kampanii singlowej z prawdziwego zdarzenia po prostu nie dostaniemy. Jak stwierdził, developerzy poszli w kierunku "narracji wspóldzielonej". Kurs, jaki obrali twórcy, zbieżny jest zresztą z polityką Ubi skupiającą się na traktowaniu gier jako usług, a nie kompletnych, zamkniętych produktów. Wyłowiwszy z bełkotu możliwie sensowny (co nie znaczy, że całkowicie klarowny) fragment, oddaję głos Farrenowi

Chcieliśmy stworzyć system, który pozwoli nam prowadzić narrację miesiąc po miesiącu, rok po roku i dorzucić do niej elementy fabularne. Jeśli więc jesteś graczem PvP, powinieneś czuć się tak, jakbyś zaliczył kampanię. Jeśli jesteś graczem nastawionym na PvE albo jak ja planujesz żeglować razem z córką, chciałbym, żebyśmy mogli przejść historię i zostać grubymi rybami razem oraz móc opowiedzieć tę samą historię świata przez growe światy, które tworzymy.

Nie pytajcie, o co chodzi w końcówce (w oryginale: "be able to tell the same world narrative through the game worlds that we build"), bo nie mam pojęcia. Nie wiem, czy Farren ma pojęcie. Dziennikarz GameSpota nie dał za wygraną i zapytał wprost, czy możemy spodziewać się kampanii singlowej. Farren wił się więc nieskładnie dalej:

[Kampania singlowa – dop. red.] jest wpleciona, więc opowieść będzie wpleciona we wszystko, co robisz od momentu, w którym zbudujesz relacje ze swoją załogą, do chwili, w której załatwisz pierwszą grubą rybę, budowanie kryjówki, wszystko to jest wplecione w różne tryby rozgrywki.

Niezrażony dziennikarz dopytał, czy gra zaoferuje cokolwiek graczom, którzy nie są zainteresowani rozgrywką PvP, i dostał taką odpowiedź:

Mam szczerą nadzieję, że ludzie jednak wypróbują nasze PvP, bo myślę, że jest dosyć wciągające i nie różni się... [nie – dop. red.] jak w Call of Duty, kiedy grasz w kampanię, a potem odpalasz online.

Twórca kończy swoją wypowiedź takim absurdem:

Byłoby szkoda, gdyby kampanię konsumowało się jednorazowo.

Skoro Farren włożył tyle wysiłku w to, by nie powiedzieć wprost, że tradycyjnej kampanii singlowej w grze nie będzie, najwyraźniej zdaje sobie sprawe z tego, że właśnie tradycyjnej kampanii singlowej oczekują gracze. Dlaczego więc jej nie będzie? Ubi po prostu chce sprzedawać nam zawartość gry po kawałku, jako kolejne, dajmy na to, sezony ze strzępkami fabuły w rozgrywkach sieciowych.

PS: Kiedy czytałem wypowiedzi Farrena, przypomniał mi się ten fragment z "Family Guya":

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 9 sierpnia 2017, 14:51   Aldon
@Nezi23
Nie zapominaj o The Crew, Steep Wildlands ;)
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 17:31   shrbr
O znalazlem ta piosebka to
The Pirates & Mike Brady - Victory
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 17:29   shrbr
A pamiętacie taki program kiedys w tv "morze" się chyba zwał
Z taką kozacką czołówką
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 16:25   Iscariot
Czyli mogę spokojnie skreślić z listy oczekiwanych produkcji, @CormaC mnei z kolei wypowiedź Farrena kojarzy się z tym jegomościem - https:www.youtube.com/watch?v=YM4oTH_IIDU
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 16:22   MadMoose
Zaufalem ubi kupujac R6S. Pierwszy i ostatni raz im zaufalem.
Swoja droga nie tylko ubi jest na mojej czarnej liscie...
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 15:58   Nezi23
Przetłumaczę wam na polski; "nie robimy singla bo na multiplayerze się więcej zarobi" Gra szybko podzieli losy the Division i For Honor.
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 15:34   Galba
@songogu obyśmy się mylili i gierka wyjdzie kozacka.
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 14:51   songogu
Galba bo ta gra to statki wycięte z black flag, jakby mieli zrobić walkę załóg to albo wyszedł by im black flag 2 albo (o zgrozo) musieliby ją zrobić na nowo. A wszyscy wiemy jak ubi podchodzi do nowości. Maksymalnie jedna nowinka w grze, następnie kopiuj wklej do następnej
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 14:02   Galba
@CormaC Sid Meier's Pirates! było super. Zresztą Black Flag też. Dlatego miałem nadzieje, ze zrobią coś ala Black Flag tylko dodadzą trochę mechaniki z innych gier o piratach, usuną logo assassinów i tyle. Multiplayer mi nie przeszkadza ogólnie, ba nawet może to polepszyć doznania z gry. Nadal nie słyszę nic o abordażach co mnie dziwnie nastawia na tę produkcję .
poniedziałek, 7 sierpnia 2017, 13:55   Scytian
Nawet nadzieję że Ubi nie zawiedzie i znowu w grze którą ma tylko tryb online zapisują netcode. W R6 siege do dziś się zdarza że muszę grę 3-4 razy żeby dołączyć do czyjejś drużyny a For Honor uparcie twierdzi że mój NAT jest zamknięty, nawet po włączeniu DMZ.

O autorze

Daniel
Daniel "CormaC" Bartosik
sekretarz redakcji CD-Action, redaktor prowadzący cdaction.pl

Podobne newsy

Ubisoft: Firma zarobiła krocie w 2018 i do kwietnia przyszłego roku wypuści 4 tytuły AAA

News
czwartek, 16 maja 2019

ubisoft-firma-zarobila-krocie-w-2018-i-do-kwietnia-przyszlego-roku-wypusci-4-tytuly-aaa Przy tym wszystkim informacja o opóźnieniu Skull and Bones nie wydaje się aż tak bolesna.

Komentarzy:
20

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
4

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z