Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDLC przyniosą ponad 50% przychodów ze sprzedaży cyfrowej

Cursian wtorek, 25 lipca 2017, 10:57 News

Przepadacie za nimi czy nie – najpewniej zostaną z nami na dobre.

Według najnowszego raportu SuperData rynek sprzedaży cyfrowej nadal będzie zyskiwał na wartości, co samo w sobie nie dziwi chyba nikogo. Nieco bardziej zaskakujące jest to, że według prognoz na 2017 rok przychody ze sprzedaży cyfrowej wyniosą około 7,8 mld dolarów, z czego aż 4 mld będą pochodziły z wszelkiej maści DLC. Kluczowe dla sukcesu danego tytuły są pierwsze trzy do sześciu miesięcy po premierze, ponieważ w tym czasie generowanych jest około 39% przychodów z zawartości dodatkowej. Co więcej, firma doszła do wniosku, że aż 34% graczy konsolowych domaga się wydawania większej liczby DLC co 3-6 miesięcy, a 29% chciałoby widzieć nową zawartość co miesiąc.

Analitycy zauważają też, że w przypadku wiele tytułów DLC przynoszą większe sumy niż same gry. Przykładem jest GTA V. Gra zarobiła 1,4 mld dolarów, z czego aż 78% przypada na zawartość dodatkową. Przenalizowano także przepustki sezonowe. SuperData twierdzi, że 44% osób kupujących season passy robi to od razu przy zakupie gry, a 25% klientów, którzy nabywają jakakolwiek DLC, prędzej czy później decyduje się na cały pakiet.

Najpopularniejsze dodatki to nowe postacie oraz zestawy map. Zawartość innego rodzaju cieszy się mniejszym zainteresowaniem, ale od tej reguły zdarzają się wyjątki. Przykładowo Overwatch zarobił ok. 61 mln dolarów na skrzynkach z łupami.

Na pocieszenie dodam tylko, że analitycy zalecają wydawcom ostrożność w szatkowaniu gier na kawałki:

Gracze nadal nie przepadają za tytułami, które trafiają na rynek obudowane całą masą zawartości dodatkowej, ponieważ wierzą, że została po prostu wycięta z gotowej gry.

Podpierają się przykładem Evolve, które z tego właśnie powodu zebrało solidne cięgi, co negatywnie odbiło się na długoterminowych wynikach gry.

Wniosek? Nieważne, czy lubisz DLC, czy też nimi gardzisz – musisz się do nich przyzwyczaić. To po prostu zbyt dobry biznes. Tak, ja też nie jestem z tego powodu szczęśliwy, ale jeśli wydawcy faktycznie ograniczą się do bonusowych map i postaci, a akcje w rodzaju wyrżnięcia kilku misji z samego środka fabuły mamy już za sobą (nadal cię pamiętam, Asssassin’s Creed II), jakoś będę mógł z tym żyć. Chyba.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 26 lipca 2017, 14:45   Olaf
Aha, DLC zostaną bo leniwe zwierzęta mogą sobie na nich zarobić? No tak, przecież "HURR DURR ŻYCIE TO TYLKO PINIONDZE NIC WIENCEJ SIE NIE LICZY DZIECIAKÓ NIE ZNASZ SIE NA RZYCIU HODZI O TO BY JAK NAJMNIEJ ZROBIC I NAJWIENCEJ ZAROBIC KARZDY HCE MIEC JAK NAJWIENCEJ PINIONSZKUF I ZROZÓM TO HURR DURR PINIONSZKI SOM NAJWARZNIEJSZE AAAAAAAA". Pozdro.
środa, 26 lipca 2017, 14:42   Olaf
@IronMan271
Przecież to był dodatek a nie DLC... Wtedy DLC nawet nie było.
środa, 26 lipca 2017, 10:50   mar00
Dla mnie szczytem chamstwa było EA/Bioware i ME2 - sama gra pocięta na pierdyliard kawałków, dobra, mogę przeżyć, chcą zarobić w końcu. Ale kto wymyślił by na część DLC dawać region locka? Skutek jest taki że lepiej tą grę zaiwanić z internetu niż kupić... Aha, ME2 ma ten sam mankament co wspomniane Borderlands 2 - nie ma wydania "full" czyli nie można kupić całości płacąc raz - najwyższa jest wersja deluxe która nie ma nawet połowy zawartości DLC.
środa, 26 lipca 2017, 8:15   CamCygi
@Scorpix: W sumie sam sobie odpowiedziałeś. Borderlands 2 GOTY nie ma całej zawartości, a ja cały czas podaję do wiadomości, że pudełkowej kompletnej edycji BL2 po prostu nie ma.
środa, 26 lipca 2017, 0:25   SolInvictus
Jestem wielkim przeciwnikiem DLC i preorderow. Obie dziedziny psuja rynek na swoje sposoby i wspieranie ich jest tego poglebianiem. Jednak w zyciu skusilem sie na dwa DLCki - dodatki do Dzikiego Gonu oraz przepustke sezonowa do Pillars of Eternity. Dodatki do Wieska - duze, jakosciowe, wiadomo. Dodatki do PoE - bo chcialem wiecej, ale tez z samej wdziecznosci wobec tworcow za stworzenie przeswietnej gry i checi finansowego wsparcia studia.
środa, 26 lipca 2017, 0:00   IronMan271
Gra ktoś jeszcze w Call of Duty: United Offensive? To dopiero był "DLC" z najwyższej półki :D
wtorek, 25 lipca 2017, 19:30   Scorpix
@CamCygi
Przecież ma wszystkie 4 dodatki i 2 główne dodatkowe postacie. Jeszcze są eventówki, ale one wyszły później niż edycja GOTY.
wtorek, 25 lipca 2017, 19:28   CamCygi
@Veldrim oraz @Rincevind: Borderlands 2 GOTY =/= kompletna edycja. Nie ma wszystkiego.
wtorek, 25 lipca 2017, 19:28   Scorpix
@Veldrim
Pre-sequel to sam w sobie jest wielkim DLC do dwójki. Z tego co patrzyłem, to jedynym wartym uwagi dodatkiem do tej gry jest Claptastic Voyage, w którym wchodzimy do.... Claptrapa :)
ME 2 i 3 rzeczywiście nie mają wersji GOTY i mają te durne punkty BioWare. Trzeba z tym żyć, ale te gry mają tylko dodatki, a nie wyciętą zawartość (oprócz Javika, ale bez niego można żyć).
wtorek, 25 lipca 2017, 19:01   Veldrim
@Rincevind Mass Effect 2 to z kolei specyficzna pozycja, bo w wersji PS3 i chyba też trilogy już dają prawie wszystkie DLC, brakuje tlyko Arrival

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Przeczytać (lub usłyszeć, bo przygotowaliśmy również wersję audio) powinni go zarówno gracze, jak i developerzy.

Komentarzy:
14

Pecety z serii Trident gabarytami przypominały zawsze konsole obecnej generacji. Stąd też moje zdziwienie, gdy do redakcji zawitał Trident A – sprzęt jeszcze bardziej bezkompromisowy, tak pod względem specyfikacji, jak i rozmiarów.

Komentarzy:
3

Przepracowany tester nie zauważa buga, scenarzysta z łapanki pisze brednie, a support nie odpowiada na nasz problem, bo właśnie został zwolniony. Gry to poważny biznes z poważnymi problemami, wobec których bywamy bezbronni. Oręża mogą wkrótce dostarczyć związki zawodowe.

Komentarzy:
7

20-osobowy zespół, kilkadziesiąt wyjazdów do Czarnobyla, 114 lustrzanek, ponad 3000 wspierających na Kickstarterze, 200 tysięcy wpłaconych dolarów. Duże liczby i nie mniejsze oczekiwania – oto Chernobylite.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z