7
3.07.2017, 09:10Lektura na 2 minuty

Five Nights at Freddy´s: Twórca kasuje szóstą część serii

Dziękujemy!


Mateusz Witczak

Jeśli ostatnią trzylatkę przepędziliście zakuci w dyby w lochach Świętego Oficjum, należy Wam się słowo wyjaśnienia. Scott Cawthon w zasadzie jednoosobowo stworzył w tym czasie pięcioodcinkową serię horrorów, która jak szalona trendowała na Twitchu i YouTubie (a także ich spin-offa, który zadebiutował przed oficjalną datą premiery, by zaraz zostać wycofanym ze Steama w związku z chłodnymi reakcjami fanów, a następnie powrócić jako zupełnie darmowy tytuł). FNaF-y, mówiąc delikatnie, nie oferowały subtelnych technik straszenia (właściwie w całości bazując na jump scare'ach), a ich rozgrywka była cokolwiek prymitywna (ograniczała się do grzania siedzenia w dyżurce, podglądu obrazów kamer i przesuwania kilku suwaków). Z jakichś jednak względów ta szczupła formuła chwyciła! sama część pierwsza sprzedała się (według SteamSpy'a) w niemal milionie egzemplarzy, ogółem zaś gry z cyklu zostały zakupione 2,3 mln razy (i to nie licząc konsolowych rimejków). 

W steamowym wątku poświęconym piątej odsłonie Cawthon ogłosił właśnie:


Przez ostatni miesiąc lub coś koło tego publikowałem wskazówki na temat nowej gry; i to prawda, pracowałem nad nią (możecie ją nazwać FNaF 6, jeśli chcecie). 


– zaczyna odezwę. Następnie deklaruje, że zdecydował się zarzucić projekt. Według Cawthona każda kolejna odsłona powinna być lepsza od poprzednich, tymczasem ma on wątpliwości, czy mimo poświęcenia dla produkcję życia osobistego byłby to w stanie zapewnić. 


Po wnikliwym przemyśleniu tematu zadecydowałem, że przestanę pracować nad projektem. Nie zamierzam ujawniać na jego temat niczego więcej i poprosiłem ludzi zaangażowanych w przedsięwzięcie, by też wstrzymali się od głosu. 


Cawthon zaznacza, że nie znaczy to ani rozbratu z gamedevem, ani zarzucenia marki FNaF. Sugeruje jednak, że zamierza odejść od dotychczasowej formuły ("być może spróbuję się z pizzeria tycoonem", czyli jedną z minigier we FNAF World). Potwierdza zarazem, że z planowaną ekranizacją (tworzoną przez Blumhouse Productions) wszystko w porządku i że trwają prace nad nowym projektem skrojonym pod VR. 

Cały wpis jest dostępny pod tym adresem.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze