Rust: Wartość zrefundowanych na Steamie kopii gry przekracza 4 miliony dolarów
"I tak uważam, że system refundacji przyniósł nam więcej korzyści niż strat".
Garry Newman, twórca Gmoda, podzielił się na Twitterze danymi dotyczącymi sprzedaży swojej najnowszej gry – popularnego wśród fanów survivali Rusta. Wygląda na to, że z możliwości refundacji gry na Steamie korzysta więcej osób, niż niektórym mogłoby się wydawać:
Added sales stats to our backend today. These are Rust's real Steam Refund figures. pic.twitter.com/IhjUsJUN9N
— Garry Newman (@garrynewman) June 28, 2017
Prawie 330 tysięcy zrefundowanych kopii o łącznej wartości bliskiej 4,5 mln dolarów. Jak twierdzi Newman, jest to około 6% ogólnej sprzedaży gry (obecnie 5,5 miliona), co ponoć jest normą dla produkcji dostępnych na Steamie. Najczęstszy powód zwrotu, podobnie jak w przypadku Gmoda, brzmi "nie bawiłem się dobrze", co według developerów jest zrozumiałe, bo "nie jest to gra dla wszystkich". Drugą lokatę na liście najczęstszych uzasadnień zajmuje niezadowalająca płynność rozgrywki.
Newman nie wydaje się niezadowolony z całej sytuacji i zamierza wkrótce opublikować na swojej stronie szczegółowe dane sprzedaży Rusta. Cytując jego oficjalny komentarz:
Uważam, że ludzie korzystają z systemu refundacji jak z wersji demonstracyjnych. To, że wiedzą o możliwości zwrotu, na dłuższą metę pewnie zapewniło nam więcej sprzedanych kopii niż strat.