Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITDirt 4: Testy wydajności wersji PC

Allor sobota, 10 czerwca 2017, 16:41 News
PC

Wygląda na to, że poziom detali ultra faktycznie jest ultra.

Testy wydajności przeprowadził serwis GameGPU i nie wygląda to niestety najlepiej – przynajmniej o ile chcesz grać na maksymalnym poziomie detali, a do tego jeszcze cieszyć się z 60 fps-ów. Nawet w rozdzielczości Full HD poradzi sobie z tym tylko jedna spośród dostępnych obecnie kart graficznych – GeForce GTX 1080 Ti (do 30 fps-ów wystarczy jednak – i to nadal na poziomie detali ultra – GeForce GTX 970/1060 lub Radeon R9 380X/470):

W rozdzielczości QHD, czyli 2560 x 1440, jest oczywiście jeszcze gorzej, bo do 30 fps-ów potrzebny jest GeForce GTX 980/1070 lub Radeon R9 290/470 (a więc model – przynajmniej teoretycznie – znacznie słabszy niż w przypadku Nvidii):

Na koniec zostaje 4K, ale w tej sytuacji na 30 klatek mogą liczyć tylko posiadacze GeForce'ów GTX 1080 lub 1080 Ti:

Bardzo wysokie wymagania odnośnie do karty graficznej (w każdym razie po wybraniu poziomu detali ultra, ale póki co nie ma jeszcze testów wydajności przy niższych) nie oznaczają na szczęście, że dodatkowo trzeba jeszcze mieć bardzo mocny procesor. Jest wręcz przeciwnie, bo do GeForce'a GTX 1070 (a tym bardziej słabszych kart) wystarczy w zasadzie dowolny CPU, minimalna liczba klatek i tak będzie taka sama – choć warto mieć na uwadze, że najsłabsze modele AMD wpływają jednak w widoczny sposób na średnią liczbę fps-ów (czego w przypadku Inteli nie widać nawet przy dwurdzeniowych Core i3):

Wnioski:

  • poziom detali ultra jest ultra, przynajmniej jeśli chodzi o wymagania co do kart graficznych, które są kosmiczne,
  • póki co brak testów wydajności przy niższym poziomie detali, jednak już samo wyłączenie tłumów i lusterek wystarcza, by płynność była znacznie lepsza (i to przy pozostawieniu wszystkich innych ustawień na ultra),
  • Radeony radzą sobie w tej grze znacznie lepiej niż porównywalne cenowo układy Nvidii,
  • ale jeśli chcesz grać w ultra przy 60 fps-ach w rozdzielczości QHD, i tak zostaje obecnie tylko GeForce GTX 1080 Ti,
  • za to procesor może być dowolny: w przypadku Inteli nawet dwurdzeniowy Core i3 zapewnia (w połączeniu z GTX-em 1070) taką samą średnią liczbę klatek co najmocniejszy Core i7. Nieco gorzej jest w przypadku starszych układów AMD, ale nawet one zapewniają taką samą minimalną liczbę fps-ów co Core i7.
Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Porównanie, wyścigowa, Codemasters,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
wtorek, 13 czerwca 2017, 15:27   krisu93
Mam gtx 1060, i5 4590, 16 gb ram i win 10. Z cieniami na ultra nie da się grać. Doszedłem już do porozumienia z grą mam średnie cienie resztę na ultra i msaa x4 w fhd. Wszędzie mam juz 60 fps
niedziela, 11 czerwca 2017, 13:00   mishiu
Jakie wy piszecie brednie. Do 2560x1440 wystarczy GTX 980Ti. Piszecie takie bzdury jakbyście chcieli specjalnie zawyżyć wymagania i dać do zrozumienia, że prawie żadna karta graficzna nie pozwoli na płynną grę na maksymalnych ustawieniach.
niedziela, 11 czerwca 2017, 7:07   kondiq91
@k4cz0r Wystarczy poczytać jak tworzone są dynamiczne cienie. Zazwyczaj korzysta się z shadow mapping i im wyższa rozdzielczość cienia, tym więcej pikseli musi zostać sprawdzone pod kątem przesłonienia przez jakieś obiekty, które mogą blokować dostęp światła do obserwowanej powierzchni. Mniejsza rozdzielczość to sprawdzanie większych kwadratów ("pikseli"), stąd schodki w cieniach. Najlepiej (bo obrazowo) wyjaśniają to niektóre filmiki na youtube.
sobota, 10 czerwca 2017, 19:45   k4cz0r
Jakość cieni niewiedzieć czemu mocno zbija klatki. i5-3470 z kręconym GTX 970, wszystko na Ultra poza właśnie jakością cieni (Wysokie), oraz MSAA x2 w 1080p - niemal stałe 60 klatek.
sobota, 10 czerwca 2017, 19:37   Kryyy
Monitor z g-sync nie zapewni płynności przy 40 fps. On eliminuje efekt tearing-u a 40 fps to dalej 40 fps.
sobota, 10 czerwca 2017, 18:08   brylas1973
@exadmin masz rację.Musze pomyśleć o nowym monitorku.
sobota, 10 czerwca 2017, 18:06   exadmin
@brylas1973 dlatego mam gsync :) i nawet z 40fps i nie ma przycięć i bólu jak coś spada. Wszystko jest płynne. A dodam gram 1440p ultra.
sobota, 10 czerwca 2017, 18:01   2real4game
Optymalizacja wręcz cudowna. Jedziesz, wszystko pięknie, 60 klatek, a tu nagle połowa tego :D
sobota, 10 czerwca 2017, 17:54   brylas1973
@exadmin no widzisz-tobie 40fps wystarcza.U mnie jest ten problem że mam włączony vsync bo inaczej nie potrafię grać.Widzę każde najdrobniejsze przycięcie obrazu.Coraz więcej gier nie potrafi utrzymać tych stałych 60fps na żadnych ustawieniach.Sprzęt mam jaki mam i nie wymagam 60fps na ultra ale od tego są ustawienia żeby móc grać płynnie a to staje się ostatnio nie możliwe.
sobota, 10 czerwca 2017, 17:19   exadmin
Na i7 4790k i gtx 1070 na ultra nie zeszło poniżej 40 FPS. Dużo zależy od trasy i pogody. W niektórych kombinacjach mam nawet ok. 90-100. Najgorsze wyniki mam w słoneczne dni na trasach z drzewami rzucającymi cieniami.

O autorze

Allor
Szef działu sprzętowego CD-Action

Podobne newsy

DiRT 5: „Wyścigi nowej generacji” na garści ładnych obrazków [GALERIA]

News
piątek, 8 maja 2020

dirt-5-wyscigi-nowej-generacji-na-garsci-ladnych-obrazkow-galeria Twórcy dzielą się też pierwszymi konkretami.

Komentarzy:
7

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Którą wybierzesz? Pieśń o przygodzie, wolności i historii, pieśń o zdegenerowanych bandytach na Dziwnym Zachodzie, a może pieśń o niedającej się opisać grozie?

Komentarzy:
1

Popularnemu Pac-Manowi stuka właśnie 40 lat. Takiej rocznicy nie możemy zignorować. Ale, że na jego temat pisałem dość obszernie ze 2 lata temu (CDA 02/2018), dziś tylko w telegraficznym skrócie przypomnę najważniejsze informacje na jego temat.

Komentarzy:
2

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z