3
23.05.2017, 10:43Lektura na 3 minuty

The Surge: Oceny

Twórcy Dark Souls nie mają się czego obawiać.


Mateusz Witczak

Co nie znaczy, że tytuł autorów Lords of the Fallen zawiódł oczekiwania. Średnia ocen na PS4 stanęła na 73% (41 recenzji), wersja pecetowa zatrzymała się na 74% (21 recenzji), a edycja na XBO – na 79% (13 recenzji).

Jak tytuł ocenili przedstawiciele mediów?

MeriStation – 8,5/10
DualShockers – 8/10
IGN – 7,9/10
Vandal Online – 7,8/10
US Gamer – 3,5/5
Game Informer – 7/10
God is a Geek – 7/10
GameSpot – 7/10
Slant Magazine – 3,5/5
PC Gamer – 60/100
Twinfinite – 3/5

Andrew Reiner z Game Informera ocenia "Dark Souls SF" pozytywnie (7/10). Nieszczególnie podoba mu się wizja "pozbawionego duszy" świata, choć docenia intensywne zawiązanie akcji. Dostaje się małemu zróżnicowaniu przeciwników i schematyczności bossów oraz powtarzalnemu otoczeniu. Krytyk twierdzi natomiast, że kluczowy dla rozgrywki system walki (z odcinaniem kończyn i pozyskiwaniem w ten sposób nowych elementów wyposażenia) zrealizowano pysznie, na pochwały zasługuje także zróżnicowanie rynsztunku.


Nie miałem nic przeciwko zainwestowaniu 50 godzin w grindowanie w The Surge. Czułem się potężny, a eksplorowanie każdej małej lokacji nagradzało mnie fajnym łupem. [Gra] nieco zbyt mocno opiera się na jednym tylko podejściu do budowy świata, starć z przeciwnikami i level designu. 



Również siódemkę wystawił Daniel Starkey z GameSpotu. Ów zachwala pomysłowość, dzięki której gra zachowuje świeżość, oraz bezkompromisowy poziom trudności. Łaja natomiast średnią historię i konstrukcję świata (ponoć bliższą Dead Space'owi niż Soulsom) oraz dziwne sterowanie. Jak konstatuje:


The Surge jest dalekie od ideału, ale żaden z jego problemów nie jest fundamentalny.


Ostrzej ocenił tytuł Jody Macgregor z PC Gamera. Również on zachwala wstęp (przywodzący mu na myśl prolog Half-Life'a czy System Shocka 2). Krytyk twierdzi, iż (podobnie jak Lords of the Fallen, poprzednia gra Deck13), The Surge to "miłosny list do Dark Souls", po czym przyznaje, iż największym grzechem walk z robotami jest nuda (docenia jednak starcia z humanoidalnymi przeciwnikami). Macgregor twierdzi, że różnica między Dark Souls a The Surge zasadza się w większym nacisku na walkę w zwarciu oraz w futurystycznym settingu, gry łączy natomiast m.in. problematyczne sterowanie duetem mysz & klawiatura.


Jak w Dark Souls spędzisz długi czas w każdej lokacji, ale nie doświadczysz tego uczucia załamania i wzniosłości, poczucia mityczności, które nagradza uciążliwą harówę.


Naszą obszerną recenzję przeczytacie w nadchodzącym CDA 07/2017. Na łamach magazynu niemiecką produkcję rozbierze na czynniki pierwsze CormaC.

Szczególnie zainteresowanych tematem odsyłamy do naszego weekendowego przeglądu soulslike'ów.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze