18
4.05.2017, 09:49Lektura na 2 minuty

Prey: Dlaczego demo ominęło pecety?

Twórcy tłumaczą, że wcale nie chodzi o problemy z optymalizacją. Serio! Poważnie! Słowo harcerza!


Mateusz Witczak

Jak doskonale wiecie, Arkane Studios opublikowali demo Preya. A choć na PS4 i XBO rzecz nie ma problemów z utrzymaniem 30 klatek na sekundę, edycja pecetowa pozostawała wielką niewiadomą. Tym bardziej niepokojącą, iż niedawny Dishonored 2 mocno oberwał za problemy z płynnością rozgrywki (jego kłopoty były zresztą na tyle poważne, że developerzy wystosowali komunikat, iż nową grę podobne kłopoty ominą).

Powód zaniechania produkcji pecetowego dema okazuje się prozaiczny. W wywiadzie udzielonemu AusGamers prezes Ralph Colantio deklaruje:


To wyłącznie kwestia alokacji zasobów. Nie mogliśmy zrobić jednocześnie dema dla konsol i pecetów. Musieliśmy wybrać. Poza tym pecety mają Steama. Gracze mogą po prostu zwrócić grę po dwóch godzinach, więc dysponują czymś w rodzaju wersji demo. Chcę też bardzo wyraźnie zaznaczyć, że to nie jest pecetowy port. Wciąż słyszę: "spieprzą pecetowy port". Otóż nie ma pecetowego portu. Robimy grę na pecetach. To pecetowa gra. Ma też inny silnik niż Dishonored 2 (które bazowało na autorskim Void Enginie; nowa gra hula na CryEnginie – przyp. red.). Upewniliśmy się, że pecetowa wersja Preya jest dobra.


Szef studia mówi o tym nie po raz pierwszy. W rozmowie z GameSpotem, jaką odbył w ubiegłym tygodniu, również podkreślał pecetowość Preya: 


Nie jest tak, że najpierw tworzymy grę na konsole, a na końcu na chybcika sklecamy pecetowy port. Wszystko zaczyna się na pecetach. Tak funkcjonuje development.


"Sprawdzam" powiemy jego deklaracjom już 5 maja, gdy gra zadebiutuje na wszystkich platformach. W tzw. międzyczasie odsyłam do jej premierowego zwiastuna.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze