Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Prey: Dlaczego demo ominęło pecety?

Papkin czwartek, 4 maja 2017, 9:49 News

Twórcy tłumaczą, że wcale nie chodzi o problemy z optymalizacją. Serio! Poważnie! Słowo harcerza!

Jak doskonale wiecie, Arkane Studios opublikowali demo Preya. A choć na PS4 i XBO rzecz nie ma problemów z utrzymaniem 30 klatek na sekundę, edycja pecetowa pozostawała wielką niewiadomą. Tym bardziej niepokojącą, iż niedawny Dishonored 2 mocno oberwał za problemy z płynnością rozgrywki (jego kłopoty były zresztą na tyle poważne, że developerzy wystosowali komunikat, iż nową grę podobne kłopoty ominą).

Powód zaniechania produkcji pecetowego dema okazuje się prozaiczny. W wywiadzie udzielonemu AusGamers prezes Ralph Colantio deklaruje:

To wyłącznie kwestia alokacji zasobów. Nie mogliśmy zrobić jednocześnie dema dla konsol i pecetów. Musieliśmy wybrać. Poza tym pecety mają Steama. Gracze mogą po prostu zwrócić grę po dwóch godzinach, więc dysponują czymś w rodzaju wersji demo. Chcę też bardzo wyraźnie zaznaczyć, że to nie jest pecetowy port. Wciąż słyszę: "spieprzą pecetowy port". Otóż nie ma pecetowego portu. Robimy grę na pecetach. To pecetowa gra. Ma też inny silnik niż Dishonored 2 (które bazowało na autorskim Void Enginie; nowa gra hula na CryEnginie – przyp. red.). Upewniliśmy się, że pecetowa wersja Preya jest dobra.

Szef studia mówi o tym nie po raz pierwszy. W rozmowie z GameSpotem, jaką odbył w ubiegłym tygodniu, również podkreślał pecetowość Preya: 

Nie jest tak, że najpierw tworzymy grę na konsole, a na końcu na chybcika sklecamy pecetowy port. Wszystko zaczyna się na pecetach. Tak funkcjonuje development.

"Sprawdzam" powiemy jego deklaracjom już 5 maja, gdy gra zadebiutuje na wszystkich platformach. W tzw. międzyczasie odsyłam do jej premierowego zwiastuna.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 5 maja 2017, 9:01   SerwusX
Tak, ale żeby móc ten zwrot dostać trzeba grę kupić bezpośrednio na steam, a kupowanie tam czegoś na premierę to idiotyzm.
czwartek, 4 maja 2017, 20:39   CasualKiller
Nawet jak dostaniemy zwrot kasy, to ląduje on w portfelu steam a nie naszym koncie bankowym.
Mając ten niby hajs w Steam Wallet jedynie możemy kupić inną grę, przedmiot na rynku i tyle.
Z każdej strony dymanko.
Konsolowiec kupi, przejdzie i sprzeda za 90% ceny a Ty PeCeciarzu musisz przypisz grę do jednej z tysiąca platform gdzie gra i tak nie jest twoja, tylko wypożyczona.
czwartek, 4 maja 2017, 20:36   CasualKiller
"To wyłącznie kwestia alokacji zasobów."
Pierwsze zdanie i już bullshit totalny, co z tego ,że PeCetowcy mają steama?
Pierw trzeba wydać kasę na tą grę, by potem ją ewentualnie zwrócić, bo jak się okazuje potrafi to trwać 2 tyg. albo i dłużej, ba czasem w ogóle mogą nie przyjąć, a i tak całej kasy nie dostaniemy bo procent bierze Valve/Producent gry.
Można zarobić ostrzeżenie od Valve za zwrot(y) i konto już będzie na celowniku , jedni dostają po kilku zwróconych grach a niektórzy po jednej!
FuckBethesda
czwartek, 4 maja 2017, 16:10   Dantes
Jakoś nie wierzę Bethesda po z Dishonored 2 gdy gry nie wykrywała poprawnie kart graficznych i podobnie może być z Prey gdy zabraknie czasu na testy sprzętowe.
czwartek, 4 maja 2017, 15:31   Cyjanek
Kupiłbym ale ceny gier na premierę odstraszają. Poczekam na testy wydajności i będę walczył żeby nie oglądać filmów z gry (co się pewnie nie uda) bo ciekawi mnie ta gra
czwartek, 4 maja 2017, 14:40   pfiutek1
@ sabaru ja kupuje tylko alieny
czwartek, 4 maja 2017, 13:46   sabaru
@Szaman1701 ludzie się jeszcze nie nauczyli że nie kupuje się predatorów szczególnie jak nic nie wiadomo o grze. Potem jest szloch i narzekanie że gra zwalona.
czwartek, 4 maja 2017, 13:17   Kopah
Bethesda ostatnio bardzo lubi cenzurować swoje słabe produkty :P
czwartek, 4 maja 2017, 12:04   Daster
Czyt. "Słaba optymalizacja i macie kupować w ciemno."
Ta branża to żart od wielu lat...
czwartek, 4 maja 2017, 11:53   mad00mat
Kłamią jak najęci. Coś na 100% jest nie tak skoro nie zrobili tak prostej rzeczy jak demo. Zwyczajne wycięcie jednej sekcji z gry albo danie limitu czasowego jest za trudne? Czyli optymalizacja leży i kwiczy w tym PORCIE gry z konsol. Co z tego, że do produkcji używa się PC skoro gry pisane są pod inną architekturę do tego zamkniętą. Nie kupować do czasu premiery. Proste.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

…polega na zabraniu mnie do kasyna i czytaniu razem okultystycznych książek. To ty nie wiesz?! 

Komentarzy:
6

A i tak najwięcej emocji wywołał we mnie Saper.

Komentarzy:
2

Gamingowe laptopy mają to do siebie, że ich budowa jest dość przewidywalna. Oto bowiem mocnej karcie graficznej towarzyszy dobry procesor, całość zaś jest zamknięta w dość dużej, przewiewnej obudowie. Gigabyte Aero 15 OLED YD nieco się z tego schematu wyłamuje. A przy tym zachwyca ekranem.

Komentarzy:
7

Rodzice o tym nie wiedzą, ale do jednego z domów w mojej szkole magii przyjmuję osoby głupie, ale bogate. Win-win!

Komentarzy:
4

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z