Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITMass Effect: Andromeda – Były animator serii zabiera głos w sprawie animacji twarzy

Papkin sobota, 25 marca 2017, 12:08 News

I radzi wstrzymać się przed plwaniem na wysiłki BioWare.

Jeszcze przed oficjalną premierą Andromedy (ale w okolicach jej debiutu w ramach EA/Origin Access) przez sieć przetoczyła się fala negatywnych komentarzy na temat dziwacznej mimiki i nienaturalności ruchów występujących w tytule postaci. Sami zresztą radośnie się z nich wówczas podśmiechiwaliśmy, a po debiucie dość powszechnie narzekali na nie zagraniczni krytycy.

Jonathan Cooper, który pracował nie tylko nad animacjami do "jedynki" i "dwójki" ME, ale także nad Assassin's Creedem III, Assassin's Creed Unity oraz Uncharted 4, odniósł się do sprawy na Twitterze.

Jak tłumaczy, o ile ostatni Uncharted to gra względnie liniowa, w której łatwiej dopracować konkretne elementy, o tyle liczba animacji w wysokobudżetowych rolplejach znacząco w ostatnich latach wzrosła. Doprowadziło to pracujące nad nimi zespoły do konieczności uproszczenia procesu ich tworzenia, chociażby poprzez spisywanie coraz to bardziej zaawansowanych skryptów, które będą zajmować się kwestią "w locie", w oparciu o tekstowe dialogi. Cooper twierdzi, że w przypadku Andromedy wydaje się, iż interakcje o mniejszej jakości (chociażby niesławne "moja twarz jest zmęczona") wydają się związane właśnie z działalnością skryptu, która nie została nijak skorygowana przez pracujący nad tytułem zespół. Animator spekuluje, iż w ciągu pięcioletniego cyklu produkcji developerzy "mogli nie doceniać wagi zadania". Przestrzega jednak przed tym, by "w erze przycisku <<share>> i YouTube'a" oceniać grę na podstawie kilku wyrwanych z kontekstu scen.

Przypomnijmy, że przedstawiciele BioWare nie odnieśli się dotychczas do problemu. W opisie zmian, jakie przyniósł patch dnia pierwszego wyszczególniono co prawda, że łatka zapewnia "poprawki do wielu cut-scenek, konwersacji i innych interakcji z postaciami", ale jako osoba ogrywająca obecnie Andromedę mogę zaświadczyć, że problem wciąż jest w grze obecny. Zagadnięty o kwestię główny projektant ME:A, Ian S. Frazier, napisał na swoim Twitterze, iż studio zamierza wspierać Andromedę i "załatać masę problemów". W kwestii animacji "nie może jednak powiedzieć nic więcej". Ponoć BioWare "analizuje teraz różne opcje, by ulepszyć grę". Cokolwiek to znaczy.

Pięciostronicową recenzję Mass Effect: Andromeda przeczytacie w nadchodzącym CDA 05/2017. Smuggler, nasz największy redakcyjny fan cyklu, pochylił się nad tytułem BioWare ze sporą nostalgią, ale ta nie przesłoniła mu licznych bolączek produkcji.

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 27 marca 2017, 9:08   demogorgon
Dlatego pewnie kupię grę za kilka lat, jak będzie nieco połatana i w przecenie :P
niedziela, 26 marca 2017, 16:25   Madmartigan
Te dwa przykłady zdjęć z newsa mówią mi wszytko.Mimika twarzy,zachowanie i charakter postaci rodem z Simsów.Ktoś takie klimaty lubi albo nie.Wolny wybôr.Ja odpadam.I każdy idze w swoją drogę.Ja jak najdalej od tego produktu
niedziela, 26 marca 2017, 13:24   Keddav
I tak jak ktoś tutaj sprytnie zauważył, 'model' domyślny głównej bohaterki który został pokazywany nam jakiś czas wcześniej, był o wiele lepszy niż ten, który mamy aktualnie. To samo z animacjami. Oznacza to, że coś w BioWare musiało się porządnie zepsuć.
niedziela, 26 marca 2017, 13:22   Keddav
@Keksxd - Mi personalnie nie podeszła również przez decyzje podjęte odnośnie gameplayu i pewnych mechanik. Gdybyś czytał komentarze parę stron wcześniej to wiedziałbyś, że o tym pisałem. Animacje są jednym z problemów i to tych większych, ale nie jest to jedyny i ostatni grzech tej produkcji. Poprzednie ME prezentowały się o wiele lepiej jeżeli chodzi o wykonanie postaci i animacje, niż to co mamy tutaj. Już zrozumiałeś?
niedziela, 26 marca 2017, 13:18   keksxd
@Keddav
No własnie nie jedyny problem w tym że wszyscy czepiają sie tej animacji i tego dotyczy news oraz mój post, co innego napisać ze coś z mechaniką, fabułą czy czym tam innym.
Nie podeszła bo animacja? czyli poprzednie ME czy wiele innych gier jest be bo nie mają animacji twarzy jak w LA Noir czy Uncharted 4 - tak zrozumiałem to co napisałeś
niedziela, 26 marca 2017, 12:21   Keddav
@keksxd - "nie grałem" - No widzisz. W takim razie zrozum, że niektórym ta gra po prostu nie podeszła. I na tym zakończ mówienie, że 'Ci którzy uważają to za większy problem, mają problem'. Bo to nie jest mały problem, ani nie jedyny.
niedziela, 26 marca 2017, 11:33   EZptrE
@silvver umówmy się że Mass Effect 1 i 2 na swoje czasy wyglądały super łącznie z mimiką. Trójka w dniu wyjścia była przestarzała i drętwa, Wiedźmin 2 zmasakrował pod każdym względem trójkę. Andromeda z tego co widzę to poza mimiką wygląda nowocześnie, chociaż szału nie ma. Fakt faktem że za te twarze z andromedy należy się komuś karny ogóras.
niedziela, 26 marca 2017, 10:52   silvver
@Wujson no dobra, nie było super hiper ekstra hi-tech mimiki. Ale postacie i rozmowy z nimi wyglądały dużo lepiej niż retarted ME:A. Lepiej?
niedziela, 26 marca 2017, 10:48   Wujson
@silvver Osobiście nie grałem w żadnego Mass Effecta, ale z filmików które widziałem, to mimiki nie było.
niedziela, 26 marca 2017, 10:05   silvver
@keksxd problemu, bo jest to gra AAA za duże pieniądze a postacie mają mimikę i ruchy jakby miałby autyzm - zwłaszcza, że w poprzednich ME było znacznie lepiej w tym aspekcie. Bioware ma swoją dziwną wizję - np. patrz na brzydka jak noc elfica w Dragon Age I.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
stały współpracownik
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Zaczęło się w Rosji, w 2005 roku. Wtedy to miała miejsce premiera książki „Metro 2033”. Zdmuchnięty atomowymi uderzeniami świat skurczył się tam do tuneli moskiewskiego metra, a ludzkość niczym szczury zaadaptowała się do życia pod ziemią.

Komentarzy:
5

Jeszcze dziś trwa w Nadarzynie święto e-sportu, gier planszowych, seriali, cosplayu, pieczonego ziemniaka i, na upartego, komiksów. My spędziliśmy tam parę godzin wczoraj, dlatego pozwólcie, że podzielimy się z wami zestawem migawek prosto z Ptak Warsaw Expo.

Komentarzy:
8

Zagraliśmy już w Tekkena 7 – i opisaliśmy dokładnie całą zawartość gry, byście mogli podjąć decyzję, czy warto w nią zainwestować. [Spoiler: Jak najbardziej!]

Komentarzy:
4

Wszystko zaczęło się, kiedy Namco postanowiło podkraść Sedze twórców Virtua Fightera...

Komentarzy:
8

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z