Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITMass Effect: Andromeda – Twórcy inspirują się Wiedźminem

Papkin piątek, 10 lutego 2017, 16:48 News

Jeśli ściągać, to tylko od najlepszych.

W marcowym numerze PC Gamera zespół odpowiedzialny za Andromedę zdradził garść szczegółów na temat swojego dzieła. Co prawda ciężko doszukiwać się w nim naprawdę rewolucyjnych informacji (czy choćby świeżych screenów)... mimo to jednak pewne fragmenty artykułu powinny Was zainteresować.

Po kolei zatem:

  • W grze nie znajdzie się miejsce dla "wielkich złych" w rodzaju Żniwiarzy.
  • Historia jest bardziej optymistyczna (o co nietrudno, wszak w oryginalnej trylogii przez kilkadziesiąt godzin wyczekiwaliśmy nadchodzącej zagłady) i ma bardziej osobisty charakter.
  • Pojawią się questy lojalnościowe jak w ME2.
  • Odnośnie do towarzyszek: Cora jest bardzo zdyscyplinowana, Peebee zaś – luźniejsza i bardziej skora do przygód (to nie to, o czym myślicie, świntuchy jedne!). Swoją drogą odsyłam do zwiastuna, który zgrabnie naświetla sylwetki obsady.
  • Pojawi się możliwość wyrażenia w kontaktach z enpecami różnych emocji (przykładowo za pomocą tonu głosu), co wywoła u nich rozmaite reakcje. Nie będzie to rozwiązanie stosowane wyłącznie w wątkach miłosnych (całkiem niedawno nowinkę sygnalizował zresztą dyrektor kreatywny tytułu).
  • Poza stacją Nexus w grze znajdą się też inne huby (chociażby Katedra, sceneria mającą hołdować futurystycznym westernom w rodzaju "Firefly").
  • Mapa kosmosu ma być "bardziej w 3D niż w 2D".

A teraz najważniejsze: choć oczywiście pojawią się spulchniacze rozgrywki (w rodzaju możliwości oczyszczenia bazy z przeciwników bądź odnajdywania punktów zrzutu, jakie będą niezbędne do szybkiej podróży), w ich projektowaniu twórcy inspirowali się przygodami pewnego obijającego się o meble Wiedźmina. Jak mówią:

Zupełnie inaczej podchodzimy do tematu "calakowania" tytułu, bo sporo zrobiliśmy i nauczyliśmy się przy Inkwizycji. Zaobserwowaliśmy, jak z tematem radzą sobie inne tytuły, takie jak Wiedźmin. Bardzo istotne jest dla nas, żeby wielkość nie wpływała negatywnie na jakość tego, co robimy.


Premiera gry nastąpi już 23 marca. Ci, którzy zdecydują się na preorder, mogą liczyć na garść bonusów.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 11 lutego 2017, 17:19   Bawelna
@xenonso Po przejściu W3 zagrałem w moda do G2NK i bawiłem się lepiej, więc nie zwalałbym wszystkiego na nostalgie. Przykładowy Gothic zawiera dla mnie mnóstwo cech za które sobie cenię rpg i niestety W3 nie zdołał ich spełnić.
sobota, 11 lutego 2017, 15:46   xenonso
@Bawelna miałem podobne zdanie do twojego, jednak gdy wróciłem do Morrowinda, Wiedźmina 1 czy ME po latach zobaczyłem jak toporne i powtarzalne były (szczególnie jeżdżenie Mako po pustych planetach czy klikana walka w W1). Wybory tam były jeszcze bardziej iluzoryczne niż w W3. Po ograniu Serc z Kamienia z bólem serca Gothic 2NK spadł na drugie miejsce w moim rankingu RPG. Nostalgia to piękna rzecz, ale warto czasami popatrzeć czystym okiem na gry, w które kiedyś graliśmy aby dostrzec ich błędy. W3 rządzi :P
sobota, 11 lutego 2017, 10:34   Bawelna
c.d.2 W3 w mojej opini to dobra gra, niezły wiedźmin ale nie lepszy od jedynki oraz średnie RPG.
sobota, 11 lutego 2017, 10:30   Bawelna
c.d. na płotce od znacznika do znacznika. Walka jest dobra szkoda tylko, że taka monotonna i na końcu gry wygląda prawie identycznie jak na początku. Rozwój postaci jest tragiczny. W większości dodajemy tylko modyfikatory obrażeń jak w jakimś przeciętnym h&s. Questy fabularnie bardzo dobre ale ciągłe podążanie za wiedźmińskimi zmysłami strasznie nudzi. Dialogów miło się słucha ale większość idzie po sznurku, a jak dostajemy już jakiś wybór to spora część jest z nich jest tylko pozorna.Tak więc podsumowując2
sobota, 11 lutego 2017, 10:11   Bawelna
@xenonso @fiorehencerbin Przyznaje że mój komentarz był zbyt emocjonalny i tak naprawdę uważam, że W3 to dobra gra, a miejscami nawet swietna, ale bez przesady że inne klasyki nie dobiły do jego poziomu, a czytając o tym, że "na długi czas wyznaczył jak należy robić RPG" to nie wiem już czy śmiać się czy bardziej płakać. Fabuła może i niezła ale jak dla mnie zbyt rozwleczona. Pod koniec zastanawiałem się tylko kiedy to się wreszcie skończy. Świat duży i otwarty tylko po co? A żeby było miejsce na jeżdżenie1
sobota, 11 lutego 2017, 7:16   fiorehencerbin
@Bawełna Chłopie nieco się zagalopowałeś, owszem gry które wymieniłeś są świetne, i są klasą samą w sobie, ale nie gadaj głupot, że Wiedźmin nie dobił do ich poziomy. To już tylko nostalgia przez Ciebie przemawia, a nie racjonalne podejście - każdemu z wiekiem wydaje się że kiedyś trawa była "zieleńsza", a cola smakowała lepiej. :)
sobota, 11 lutego 2017, 4:38   Redsun
Ciesze sie ze w koncu uzyli móżgu. ME miał najgorszy system moralnosci w historii rozgrywki komputerowej. Cieszy mnie że teraz wzorem Metro czy Wiedzmina idzie sie bardziej w te nieinwazyjne wyboru moralne, a nie Brain off i wybieraj góre by byc dobrym.
piątek, 10 lutego 2017, 23:28   Aftar2
jak mnie wkurza to "młodzieżowe" tworzenie postaci. Wszystkie wyglądają jak 16latki. Masakra.
piątek, 10 lutego 2017, 22:48   Kangaxx
Może głupie pytanie, ale nie śledzę szczegółówo newsów o Andromedzie - czy ta trójka towarzyszy to już wszyscy którz będą dostępni ? Drugą część, mimo że miałem wrażenie że fabularnie stanowi troche taką zapchajdziurę między pierwszą a trzecią częśćią, mimo pewnej schematyczności jeśli chodzi relacje z kompanami to właśnie ze względu na te różnorodne postacie wspominam najlepiej z całej serii.Ocenianie przed premierą jest błędne, ale ta trójka jakoś kompletnie mi nie pasuje do tej pory.
piątek, 10 lutego 2017, 22:35   xenonso
na długi czas wyznaczył jak należy robić RPG

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Którą wybierzesz? Pieśń o przygodzie, wolności i historii, pieśń o zdegenerowanych bandytach na Dziwnym Zachodzie, a może pieśń o niedającej się opisać grozie?

Komentarzy:
5

Popularnemu Pac-Manowi stuka właśnie 40 lat. Takiej rocznicy nie możemy zignorować. Ale, że na jego temat pisałem dość obszernie ze 2 lata temu (CDA 02/2018), dziś tylko w telegraficznym skrócie przypomnę najważniejsze informacje na jego temat.

Komentarzy:
2

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z