21
10.02.2017, 15:54Lektura na 2 minuty

Gabe Newell: Kochamy pecety! Bardzo

Valve żegna się z konsolami.

Podczas słusznie minionej generacji Valve zasłynęło wydaniem kilku dużych multiplatformowych produkcji, w tym serii Left 4 Dead i Portal. W rozmowie z Eurogamerem prezes zdradził jednak, iż jego pracownicy wykazywali "zmęczenie pracą w ogrodach otoczonych murem" i obecnie skupiają się na tytułach pecetowych.

Wyznając miłość do pecetów, Newell doprecyzował (zapewne mając na względzie sukces drugiego Team Fortress):


Rozmawiasz z kimś, kto zajmuje się konsolowymi wersjami produktu, o tytułach F2P, a ten ktoś mówi: "Och, nie jesteśmy pewni, czy free-to-play to dobry pomysł". I nasz statek odpływa.


Valve jest sfrustrowane ograniczeniami zarówno dużych platform, jak i iOS-a (irytuje go długi czas, jaki jest potrzebny do zatwierdzenia przez Apple aktualizacji). Jak twierdzi, Steam App oczekiwał sześć miesięcy (!) na dostarczony przez Valve update i nikt nawet nie raczył poinformować twórców aplikacji, co było powodem takiej zwłoki. "Widocznie jesteśmy zbyt głupi, by osiągnąć sukces na iOS-ach" – konstatuje.

Czym więc zamierza się zająć firma? Całkiem niedawno Gabe wziął udział w redditowej sesji AMA, podczas której użytkownicy mogli zadać mu pytania dotyczące działalności Valve (i po raz kolejny łudzić się, iż istnienie Half-Life'a 3 zostanie oficjalnie potwierdzone). Pokłosiem tejże był news, w którym zebraliśmy informacje, jakie ujawnił ciekawskim ten nadzwyczaj bogaty dżentelmen (bogatszy nawet od Donalda Trumpa!).

Podczas spotkania z dziennikarzami w Bellevue sam zainteresowany nieco doprecyzował niedawne rewelacje.

Okazuje się, iż Valve pracuje obecnie nad trzema dużymi grami (nie będą to zatem "eksperymenty" w rodzaju niedawnego The Lab, ale pełnoprawne produkcje) korzystającymi z dobrodziejstw VR-u. Część jest oparta na autorskiej technologii Source 2, część zaś – na Unity. Mimo niesatysfakcjonującej (jak dotąd) sprzedaży gogli, firma wciąż wierzy w kryjący się w technologii potencjał. Newell przypomniał zresztą, że jego studio od dawna jest zainteresowane rzeczywistością wirtualną (w ramach pierwszych przymiarek stworzono działające w VR wersje Half-Life'a 2 i Team Fortress).


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze