Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITGabe Newell: Kochamy pecety! Bardzo

Papkin piątek, 10 lutego 2017, 15:54 News

Valve żegna się z konsolami.

Podczas słusznie minionej generacji Valve zasłynęło wydaniem kilku dużych multiplatformowych produkcji, w tym serii Left 4 Dead i Portal. W rozmowie z Eurogamerem prezes zdradził jednak, iż jego pracownicy wykazywali "zmęczenie pracą w ogrodach otoczonych murem" i obecnie skupiają się na tytułach pecetowych.

Wyznając miłość do pecetów, Newell doprecyzował (zapewne mając na względzie sukces drugiego Team Fortress):

Rozmawiasz z kimś, kto zajmuje się konsolowymi wersjami produktu, o tytułach F2P, a ten ktoś mówi: "Och, nie jesteśmy pewni, czy free-to-play to dobry pomysł". I nasz statek odpływa.

Valve jest sfrustrowane ograniczeniami zarówno dużych platform, jak i iOS-a (irytuje go długi czas, jaki jest potrzebny do zatwierdzenia przez Apple aktualizacji). Jak twierdzi, Steam App oczekiwał sześć miesięcy (!) na dostarczony przez Valve update i nikt nawet nie raczył poinformować twórców aplikacji, co było powodem takiej zwłoki. "Widocznie jesteśmy zbyt głupi, by osiągnąć sukces na iOS-ach" – konstatuje.

Czym więc zamierza się zająć firma? Całkiem niedawno Gabe wziął udział w redditowej sesji AMA, podczas której użytkownicy mogli zadać mu pytania dotyczące działalności Valve (i po raz kolejny łudzić się, iż istnienie Half-Life'a 3 zostanie oficjalnie potwierdzone). Pokłosiem tejże był news, w którym zebraliśmy informacje, jakie ujawnił ciekawskim ten nadzwyczaj bogaty dżentelmen (bogatszy nawet od Donalda Trumpa!).

Podczas spotkania z dziennikarzami w Bellevue sam zainteresowany nieco doprecyzował niedawne rewelacje.

Okazuje się, iż Valve pracuje obecnie nad trzema dużymi grami (nie będą to zatem "eksperymenty" w rodzaju niedawnego The Lab, ale pełnoprawne produkcje) korzystającymi z dobrodziejstw VR-u. Część jest oparta na autorskiej technologii Source 2, część zaś – na Unity. Mimo niesatysfakcjonującej (jak dotąd) sprzedaży gogli, firma wciąż wierzy w kryjący się w technologii potencjał. Newell przypomniał zresztą, że jego studio od dawna jest zainteresowane rzeczywistością wirtualną (w ramach pierwszych przymiarek stworzono działające w VR wersje Half-Life'a 2 i Team Fortress).

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Valve, FPS, akcja, Valve Software, EA Polska, Electronic Arts, Nicolas Games, Activision Blizzard,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 13 lutego 2017, 1:46   xcver
Generację temu Gaben wyklinał PS3, później na konferencji Sony zapowiedział Portala 2 na tą platformę. Gaben gadający o konsolach nie jest zbyt wiarygodny.
@Kettger - No Man's Sky prześlizgnęło się przez kontrolę, zapewne nie jest jedyna, ale najgłośniejsza. Za to kontrola aktualizacji to bezsens - update powinien jak najszybciej trafić na serwer. Ostatnio problem ze Steamem został załatany w ciągu dnia od ogłoszenia go światu. Teraz wyobraź sobie, że muszą z tym czekać parę miesięcy.
sobota, 11 lutego 2017, 11:57   Demilisz
@Kettger - piękny mit. "Szkoda", że łatwy do weryfikacji: http:www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/all/ps4/filtered?sort=desc&page=7 skad te wszystkie "czerwone"gry? http:www.metacritic.com/game/playstation-4/lichdom-battlemage - a to rozumiem też fatamorgana :)
piątek, 10 lutego 2017, 23:47   goliat
Może wreszcie Valve nauczy się liczyć do trzech (ten żart to już prawdziwy klasyk).
piątek, 10 lutego 2017, 21:50   makkoj
To niech oficjalnie raz na zawsze anulują Half life 3 / 2ep3, tym którzy "głaszczą" każdą firmę mówiąc że niech robią nawet 100 lat od razu mówię że mogą się...
piątek, 10 lutego 2017, 20:12   tomtm6
Parafrazując: "tak,tak szybkość podróży zniewalająca... tak jak ilość wymiotów do papierowej torebki. Nie polecam" Podstaw samochód, samolot, helikopter, pociąg, czy cokolwiek. W każdym z tych rzeczy niektórzy wymiotują, a służą one do podróży. Tak samo jest z VRem, też służy do podróży w grę.
piątek, 10 lutego 2017, 18:24   RadoxX
VR to zajebista technologia ale koszty do optymalnego działania tego sprzętu są ogromne jak na obecny stan rozwoju. Same gogle z kontrolerami kosztują 900€, a dodatkowo trzeba mieć sprzęt za minimum kolejne 1000€, więc nic dziwnego, że narazie nie sprzedają się rewelacyjnie, ponieważ cenowo kompletnie nie są przystępne dla zwykłego, szarego użytkownika, a bardziej dla miłośnika takich ciekawostek technologicznych.
piątek, 10 lutego 2017, 18:07   Paladyn_Rage
Pomijając już obsesję Crossa i Papkina na punkcie Trumpa... TRZEMA grami?
piątek, 10 lutego 2017, 17:49   Tesu
@Wujson
Skoro masz tak wrazliwy blednik, to zawsze mozesz pozostac przy monitorze, prawda? Na moich goglach bawilo sie juz kilkanascie osob plci obojga i w roznym wieku, kazde po przynajmniej 2h i absolutnie nikt nie skarzyl sie na nudnosci. Jesli Ciebie VR zemdlilo, to moze powodem byl zjedzony obiad, a nie gogle? ;)
piątek, 10 lutego 2017, 17:44   Michal9208
"Okazuje się, iż Valve pracuje obecnie nad TRZEMA dużymi grami" - Jednak Valve potrafi liczyć do 3? HL3 confirmed :D VR się rozwinie i za 5 lat będzie standardem, więc jest na co czekać.
piątek, 10 lutego 2017, 17:43   Kettger
Kontrola aktualizacji i gier jest dobra, przynajmniej nie pojawiają się niegrywalne gnioty.

O autorze

Mateusz 'Papkin' Witczak
Mateusz 'Papkin' Witczak
redaktor
Lew z północy, rotmistrz sławny i kawaler, charakterologiczny Guybrush Threepwood. W grach szuka ekstatycznych uniesień, ale zazwyczaj wpada w pretensjonalną kloakę. Miłośnik Orwella i Burroughsa, prywatnie: Ojciec Chrzestny i terapeuta Crossa. Grał go Roman Polański.

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

TripWire nie stara się za wszelką cenę stworzyć realistycznego symulatora. Zamiast tego stawia na niczym nieskrępowaną zabawę w rekiniego króla mórz – wciąż nieoszlifowaną na brzegach, ale i tak dającą sporo frajdy.

Komentarzy:
0

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
4

Żadna z poniższych gier nie ma z najlepszymi przyjaciółmi człowieka (fight me!) nic wspólnego, ale korzystając z okazji, zapraszam na koci stream charytatywny – dziś ok. 20.00 na twitch.tv/9kier.

Komentarzy:
2

Wyobraź sobie, że wsiadamy do wehikułu czasu, wbijamy datę – rok 1986 – i naciskamy czerwony guzik... Zzzium! Witamy w PRL-u, gdy w telewizji były dwa kanały, w radiu rozbrzmiewały Kombi i Kapitan Nemo (Lorelei!) , a pojęcie „oryginalnej gry” nie istniało w świadomości polskiego gracza.

Komentarzy:
24

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z