Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

VR: Największe obroty generuje PC, ale to nie Vive ani Oculus są najpopularniejsze

Allor środa, 8 lutego 2017, 10:17 Sprzęt

Ba, pierwszego miejsca nie zdobyło również Sony ze swoim PlayStation VR!

Według raportu przygotowanego przez Superdata najwięcej zestawów do VR sprzedał bowiem Samsung!

Ciekawe jest to, że mimo iż Sony zajmuje drugie miejsce, konsolowy VR jest dopiero na pozycji trzeciej – i to z dużą stratą do rynku PC oraz mobilnego. W dodatku w najbliższym czasie – przynajmniej według Superdata – sytuacja ta nie ulegnie zmianie, choć rynek jako całość czeka ogromny (bo aż dwudziestokrotny!) wzrost:

I jeszcze jedno – to wcale nie gry są obecnie dla VR-u najważniejsze, a średni czas pojedynczej sesji w rzeczywistości wirtualnej wynosi zaledwie 7 minut w przypadku wersji smartfonowej lub 12 minut na pecetach lub konsolach:

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: Samsung, Oculus Rift, VR, HTC,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 9 lutego 2017, 21:22   Ad-M
Jak podłączysz geara po usb do kompa i będziesz streamował obraz to masz prawie oculusa
czwartek, 9 lutego 2017, 0:44   Quel
GearVR w grach nie testowałem. Po prostu uznałem, ze gry mobilne w VR mnie nie interesują i używam go tylko do filmów, a w tej roli sprawdza się znakomicie. Najdłuższa sesja to jakieś 3h i tez żadnego zmęczenia oczów nie odnotowałem.
czwartek, 9 lutego 2017, 0:42   Quel
Nigdy nie odczułem zmęczenia na Oculusie, a jechałem 6h wyścigi w pCARS - z małymi (5-10 minut) przerwami co 2h. W Elite Dangerous czasami potrafię przesiedzieć 3-4h jednym ciągiem i tez nie odczuwam zmęczenia. Oczywiście długotrwały wpływ VR na oczy jest w tej chwili nieznany ale zmęczenia nie odczuwam. Na samym początku były mdłości w pewnym sytuacjach - np. jazda samochodem górską droga ale to tez minelo. Chyba sie mozg przyzwyczail.
czwartek, 9 lutego 2017, 0:26   Torment
Twoim*
czwartek, 9 lutego 2017, 0:25   Torment
@Quel - a jak poprzez swoje wrażenia przy tak intensywnym użytkowaniu w kwestii zmęczonych oczu? I o ile GameVR mniej nadaje się do gier w twoim odczuciu?
środa, 8 lutego 2017, 19:28   czorcik696
Grałem na Oculusie u kolegi i kable też mi w niczym nie przeszkadzały, jedyne co mnie ograniczało to wielkość pokoju przy zabawie z kontrolerami ( które swoją drogą są chyba wykonane z tytanu, bo tyle razy ile przyje%$y w meblościankę to poezja, a nic się z nimi nie stało )
środa, 8 lutego 2017, 16:28   logman
Wiem że się czepiam ale zdanie "to wcale nie gry są obecnie dla VR-u najważniejsze" nie ma żadnych podstaw jeśli chodzi o przedstawiony wykres. Gry zajmują 44% gdzie resztę rynku zajmują inne usługi. Jeśli przyjmiemy że 30% rynku to filmy a 26% to aplikacje inne to wychodzi że gry są najważniejsze dla VR. Oczywiście to czysta spekulacja ale z wykresu tego wyczytać nie sposób.
środa, 8 lutego 2017, 11:42   Quel
Nic nie zapewnia takiej imersji. Gdy się raz spróbuje VR w takim pCARS, AC czy Elite Dangerous to bez tego nie chce się już grac.
środa, 8 lutego 2017, 11:42   Quel
Kable w Oculusie mi w ogole nie przeszkadzają bo używam go tylko do symulacji, gdzie i tak się siedzi. Zreszta w tej chwili nie nadają się za bardzo do niczego innego. Cena na pewno ma znaczenie, a do tego GearVR jest często dodawany do nowym Samsungow za free. VR już w tej chwili jest znakomite i nie ma sensu czekać aż je dopracują bo tak to można czekać cale życie. Jeśli simy, czy to samochodowe, czy kosmiczne, czy lotnicze to twoja rzecz to nie warto czekać.
środa, 8 lutego 2017, 11:36   Quel
GearVR i platforma VR do PC ładnie się uzupełniają. Jak chce pograć to odpalam Oculusa, GearVR z kolei świetnie się sprawdza w podróży. Ostatnie dwa loty jakie odbyłem to z goglami na twarzy oglądając filmy. Całkowicie się odciąłem od reszty pasażerów, a do tego siedziałem sobie w 'sali kinowej' oglądając film na olbrzymim ekranie. W domu jak chce sobie pooglądać filmy w łóżku, gdy zona już śpi też zakładam GearVR. Wygoda oglądania w pozycji horyzontalnej nie do pobicia.

O autorze

Allor
Szef działu sprzętowego CD-Action

Podobne newsy

Szef Xboxa twierdzi, że nikt nie chce rozwijania technologii VR

News
czwartek, 28 listopada 2019

szef-xboxa-twierdzi-ze-nikt-nie-chce-rozwijania-technologii-vr Jednak inne zdanie zdaje się mieć zarząd Facebooka, który właśnie kupił twórców Beat Sabera.

Komentarzy:
17

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

50 lat temu człowiek stanął na Księżycu. Wydarzenie bez wątpienia historyczne, o którym wie każdy. Choć gdyby zapytać przeciętnego Kowalskiego jakie to ma dzisiaj znaczenie w jego życiu, to odpowiedź brzmiałaby zapewne „…hm, żadne” (*). A ilu z was wie o tym, że rok wcześniej zdarzyło się coś o czym mało kto wie, a wydarzenie to pchnęło naszą cywilizację na zupełnie nowe tory?

Komentarzy:
0

Myśl na dziś: Od małego rodzice nas uczą, by nie ufać nieznajomym. Nie ufać znajomym uczymy się sami, często za późno.

Komentarzy:
0

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
8

Pozdrowienia z Portsmouth. Przyjechałam randkować, a zamiast tego siedzę i pracuję! Ale przynajmniej mogę popatrzeć na urocze cyfrowe zwierzaki.

Komentarzy:
1

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z