Tablety: "Jabłka" spadają, roboty zielenieją – a Okien coraz więcej
Generalnie tablety sprzedają się coraz gorzej, ale są wyjątki.
Według danych udostępnionych przez Strategy Analytics Apple ostatniego roku raczej nie zaliczy do udanych, w każdym razie jeśli chodzi o tablety. Nadal zajmuje wprawdzie pierwsze miejsce, ale jednocześnie sprzedało o 3 miliony mniej iPadów niż rok wcześniej (w ostatnim kwartale było to 13,1 mln, zaś rok wcześniej – 16,1 mln tabletów), a jego udział w rynku spadł aż o 19%.
Drugie miejsce na liście zajmuje Samsung, który również zaliczył spadki (o 10%), a cała pierwsza piątka wygląda tak:
Jak widać, w zeszłym roku spadła także całkowita sprzedaż tabletów – i to o 9%, czyli więcej niż takich na przykład pecetów z Windowsem.
Tablety z Windowsem to zresztą jedyna kategoria, która rośnie – i to jak! W ostatnim kwartale 2016 roku sprzedało się 10,1 mln takich urządzeń, co oznacza wzrost aż o 19% w stosunku do 2015. Sumarycznie daje to jednak tylko 16% rynku, na którym nadal rządzi Android (mimo spadków wciąż ma 63%), a drugi jest iOS (mimo spadków ma prawie 21%).