31
6.02.2017, 15:13Lektura na 3 minuty

Husk: Wydawca przeprasza za sfabrykowanie steamowej recenzji [WIDEO]

"Chcieliśmy, by developerzy poczuli się lepiej".


Mateusz Witczak

Husk, polski horror studia UndeadScout, zadebiutował w miniony piątek (otrzymując okolicznościowy zwiastun). Po premierze gra spotkała się z raczej chłodnym przyjęciem steamowej społeczności. Kupujący narzekają na rozliczne bugi, marną optymalizację, kiepską walkę i animację postaci.

Ale nie wszyscy.

Z jednej z recenzji wyzierał pozytywny ton. Gracze przyjrzeli się profilowi autora i... cóż, stało się jasne, że pochlebne linijki popełnił członek IMGN.Pro, polskiego wydawcy (który pomagał także przy produkcji debiutu UndeadScout).

Recenzja już zniknęła ze Steama, a wydawca poczuł się w obowiązku, by wystosować wobec sprawy oficjalny komentarz, który przytaczamy w całości:


Przepraszamy, że trochę czasu zajęło nam skomentowanie sprawy recenzji, szczerze mówiąc byliśmy bardzo zajęci w tym premierowym zgiełku. Zaczynamy się uspokajać, ale ta niesławna recenzja jest perfekcyjnym przykładem naszej lekkomyślności, za co ekstremalnie przepraszamy. Skontaktowaliśmy się z niewielkim teamem UndeadScout ponad rok temu. Chociaż tylko 3 z nich pracowało nad Huskiem, dostrzegliśmy w grze mnóstwo potencjału i naprawdę chcieliśmy przywrócić światu klimat Silent Hilla. Połączyliśmy więc siły. Jesteśmy otwarci na wszelkie sugestie jak poprawić grę (więcej info o planowanych aktualizacjach i łatkach ogłosimy wkrótce) i chcemy dać z siebie wszystko, by uczynić je lepszym doświadczeniem. Wierzymy, że wraz z gośćmi z UndeadScout możemy poprawić Huska. Kiedy dostrzegliśmy pierwszą falę negatywnych recenzji, zaraz po wydaniu gry, przestraszyliśmy się. Wiedzieliśmy, że nasi przyjaciele z UndeadScout zupełnie się tego nie spodziewali i że było to dla nich dewastujące. Zwłaszcza że to ich pierwsza gra i włożyli w nią dużo wysiłku. Wierzcie lub nie, po prostu chcieliśmy, by poczuli się lepiej. Naiwnie sądziliśmy, że pozytywna recenzja zmieni ich uczucia związane z odbiorem gry. To była przyjacielski (choć kuriozalny) impuls, nie chcieliśmy nikogo konfundować. To było niewłaściwe. Bardzo niewłaściwe. Zdecydowaliśmy się natychmiast wycofać recenzję. Tak zazwyczaj reagują ludzie, którzy zrobią coś złego - próbują zaprzeczać, zakopywać temat i odpychać go; a wszystko jest napędzane przez strach. Developerzy z UndeadScout nie mieli z tym nic wspólnego. To nas należy obwiniać. Obiecujemy, że razem z UndeadScout zrobimy wszystko, by poprawić Huska. Obiecujemy, że będziemy stuprocentowo otwarci i transparentni z wami, naszą społecznością. To wy liczycie się najbardziej. TL;DR To było bardzo pochopne i śmieszne zachowanie z naszej strony. Głęboko przepraszamy za swoje niewłaściwe zachowanie. Aktualizacje do Huska nadchodzą. Bart (autor recenzji) i zespół IMGN.Pro (wydawca Huska).


 

Naszą recenzję przeczytacie w CDA 04/2017.

Tymczasem prezentujemy krótki fragment gameplayu, na którym umykamy przed jednym z obecnych w grze przeciwników.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze