Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITPS4 Pro doczeka się "trybu boost", dzięki któremu nawet stare gry mogą działać lepiej

Cross sobota, 4 lutego 2017, 11:22 News

Dotąd na Pro lepiej wyglądały tylko nowe lub świeżo załatane produkcje, których twórcy zaimplementowali obsługę potężniejszego sprzętu. Wkrótce z większej mocy skorzysta każda gra.

Już wczoraj pisaliśmy o testowanym właśnie patchu systemowym 4.50, dzięki któremu PS4 doczeka się obsługi zewnętrznych dysków twardych czy dowolnie wybranych przez gracza tapet. Wygląda jednak na to, że najciekawszą funkcję nadchodzącej w najbliższych tygodniach łatki Sony zakopało w menu opcji.

"Tryb Boost – Doświadcz poprawionej rozgrywki (jak choćby większej liczby klatek na sekundę) w grach, które miały premierę przed pojawieniem się na rynku PS4 Pro (serii CUH-7000). Wyłącz tę opcję, jeśli zauważysz podczas zabawy niewłaściwe działanie gry". To chyba coś, co może przekonać do Pro wielu niezdecydowanych – dotąd stare gry zmuszały nową konsolę do obniżenia swojej mocy, by wszystko działało tak, jak na standardowym PS4. Teraz jednak każda gra bez zaimplementowanej obsługi Pro – czytaj Wiedźmin 3, Doom, Bloodborne, Destiny, Until Dawn – będzie mogła wykorzystać o 30% potężniejszy procesor, ponad dwukrotnie mocniejsze GPU czy dodatkowe 512 MB pamięci RAM.

Oczywiście gry tworzone z myślą o standardowym modelu PS4 nie wykorzystają tych "bonusów" do poprawy grafiki. Jak twierdzi oficjalne oświadczenie Sony, tryb Boost sprawi, że "gry, które miały zmienną liczbę klatek na sekundę, powinny działać płynniej, a loadingi staną się krótsze".

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
niedziela, 5 lutego 2017, 18:09   cali
@silvver ""stare gry"? To teraz każda gra, która nie ma specjalnego trybu pod ps4 pro jest stara?" - tu chodzi o niewykorzystanie mocy PS4 Pro. PS4 czy PS4 Pro te gry działały identycznie. Twórcy nie chcieli dodać do tych gier łatki dla mocniejszej konsoli to Sony zrobiło to za nich ale z poziomu konsoli a nie gier.
niedziela, 5 lutego 2017, 17:11   silvver
"stare gry"? To teraz każda gra, która nie ma specjalnego trybu pod ps4 pro jest stara?
sobota, 4 lutego 2017, 22:11   Blaadee
https:www.reddit.com/r/PS4/comments/5rvknp/list_of_games_with_noticeable_improvements_in/?st=iyreztcm&sh=0265dc9b - Macie już porównanie w komentarzu względem boost i bez.
sobota, 4 lutego 2017, 18:46   cali
nowego a tych wewnętrznych producentów jest znacznie mniej niż u Sony. Do tego wiadomo nad czym pracują bo robią to samo co zawsze. Moc przerobowa tych studiów raczej nie wróży nic nowego tylko sprawdzone gry. Nowe IP tylko kto je zrobi ? chyba Third Party. Phil Spencer zapowiadał że gry powstają i pokażą je przed premierą Xboxa, a Phantom Dust Remaster będzie sprzed E3 2017. On sam już ponoć ogrywał te gry ale nie zdradził jakie. Spencer nie poleca robić preorderów na konsolę zanim nie ujawnią gier na E3.
sobota, 4 lutego 2017, 18:37   cali
@ajst47 - "na to jak będzie wyglądała sytuacja kiedy wyjdzie jeszcze mocniejszy od PS4 Pro project Scorpio" - to zależy czy nowy Xbox to obecna generacja czy next -gen. Microsoft mówił że ten nowy Xbox to konsola Premium. Natomiast twórca Ori and the Blind Forest że to next-gen. Nintendo Switch to już 9 generacja. Na stan dzisiejszy Sony ma zapowiedziane lepsze gry na rok 2017. Po Microsoft spodziewać się tych gier co robią cały czas zapowiedziane i nie zapowiedziane. Ilość Dev First Party nie zapowiada nic
sobota, 4 lutego 2017, 15:45   ajst47
Ciekawa funkcja, ale najbardziej czekam na to jak będzie wyglądała sytuacja kiedy wyjdzie jeszcze mocniejszy od PS4 Pro project Scorpio. Czy wtedy Sony zostanie przy obecnej konsoli, czy może wyjdzie kolejny model PlayStation?
sobota, 4 lutego 2017, 13:58   MrMleczko
Ta "funkcja" powinna być obecna od razu to sony sztucznie ograniczało moc ps pro w starszych grach z jakiegoś dziwnego powodu.
sobota, 4 lutego 2017, 13:19   nietrol
I to jest świetna wiadomość. Czekam. Płynność, płynność ponad wszystko. Tyle że pewnie większość ma blokady 30fps. Ale zobaczymy.
sobota, 4 lutego 2017, 12:50   cali
"Wygląda jednak na to, że najciekawszą funkcję nadchodzącej w najbliższych tygodniach łatki Sony zakopało w menu opcji." - Na screenshotach niczego nie ukrywali tylko nikt nie czytał bo po Japońsku.
sobota, 4 lutego 2017, 12:45   cali
@mateinho32 - "W końcu Sony, w końcu." - ale u niektórych na PS4 bez nazwy pro działa wolniej ale menu konsoli znaczy interfejs. Dla dociekliwych.

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Tym razem słowo klucz to „tajemnica”.

Komentarzy:
3

…a dorywczo także pracowniczką cyrku i gladiatorką, kierowczynią ciężarówki i grafficiarą.

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z