11
4.02.2017, 11:22Lektura na 1 minutę

PS4 Pro doczeka się "trybu boost", dzięki któremu nawet stare gry mogą działać lepiej

Dotąd na Pro lepiej wyglądały tylko nowe lub świeżo załatane produkcje, których twórcy zaimplementowali obsługę potężniejszego sprzętu. Wkrótce z większej mocy skorzysta każda gra.


Cross

Już wczoraj pisaliśmy o testowanym właśnie patchu systemowym 4.50, dzięki któremu PS4 doczeka się obsługi zewnętrznych dysków twardych czy dowolnie wybranych przez gracza tapet. Wygląda jednak na to, że najciekawszą funkcję nadchodzącej w najbliższych tygodniach łatki Sony zakopało w menu opcji.

"Tryb Boost – Doświadcz poprawionej rozgrywki (jak choćby większej liczby klatek na sekundę) w grach, które miały premierę przed pojawieniem się na rynku PS4 Pro (serii CUH-7000). Wyłącz tę opcję, jeśli zauważysz podczas zabawy niewłaściwe działanie gry". To chyba coś, co może przekonać do Pro wielu niezdecydowanych – dotąd stare gry zmuszały nową konsolę do obniżenia swojej mocy, by wszystko działało tak, jak na standardowym PS4. Teraz jednak każda gra bez zaimplementowanej obsługi Pro – czytaj Wiedźmin 3, Doom, Bloodborne, Destiny, Until Dawn – będzie mogła wykorzystać o 30% potężniejszy procesor, ponad dwukrotnie mocniejsze GPU czy dodatkowe 512 MB pamięci RAM.

Oczywiście gry tworzone z myślą o standardowym modelu PS4 nie wykorzystają tych "bonusów" do poprawy grafiki. Jak twierdzi oficjalne oświadczenie Sony, tryb Boost sprawi, że "gry, które miały zmienną liczbę klatek na sekundę, powinny działać płynniej, a loadingi staną się krótsze".


Redaktor
Cross
Wpisów2216

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze