Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Według agencji informacyjnej z Tajwanu za tydzień HTC pokaże Vive 2

Allor czwartek, 29 grudnia 2016, 18:45 Sprzęt
RE Vive
RE Vive

Bo za tydzień startują targi CES. A jeśli plotki się potwierdzą, VR dostanie potężnego kopa!

Za plotkami stoi Central News Agency z Taipei na Taiwanie, więc może być w tym sporo prawdy. Zwłaszcza że niedawno obniżono cenę HTC Vive na rynku chińskim o 10%.

No dobrze, ale o jakie zmiany chodzi?

Na razie wiadomo o dwóch. Pierwsza to bezprzewodowe połączenie między goglami a pecetem. Co brzmi wręcz podejrzanie dobrze, zwłaszcza jeśli dołoży się do tego drugą wiadomość – o nowych ekranach. Vive 2 ma być bowiem wyposażone nie w jeden ekran o rozdzielczości 2160 x 1200 (co daje po 1080 x 1200 na oko) i częstotliwości odświeżania obrazu 90 Hz, ale w dwa. I to po 4K przy 120 Hz każdy!

Brzmi to wręcz absurdalnie dobrze, ale... jeśli zastanawiasz się nad kupnem gogli VR, to najlepiej jeszcze kilka dni z decyzją poczekać. Bo choć do ideału (czytaj: takiej jakości, by nie dało się już odróżnić pojedynczych pikseli) potrzebne są dwa ekrany po 8K, to jednak na 4K i tak jest ich czterokrotnie więcej niż na Full HD z obecnego modelu.

Pytanie tylko, ile to będzie kosztować... I czy 2 x Titan X (Pascal) da sobie z tym radę...

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: VR, HTC,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
piątek, 30 grudnia 2016, 14:51   SolInvictus
@Yakito Dlatego ja zdecydowalem sie poczekac, nawet go nie probojac. By dac sobie urwac glowe czyms jeszcze lepszym. Poczekac na dopracowanie technologii i sprzet zdolny ciagnac VR bez kompromisow i w wyzszej rozdzialce. Cena jest wysoka, ale jesli efekt jest jej wart - nie bede sie szczypal.
piątek, 30 grudnia 2016, 2:20   Yakito
Pograłem kilka razy na HTC. Bardzo szybko oczarowuje i się potem okrutnie chce, ale niestety cena jest jak zimne wiadro wody na głowe.
piątek, 30 grudnia 2016, 1:47   Quel
Bylbym w ciezkim szoku gdyby sie okazalo, ze firma majaca nienajlepsza sytuacje finansowa pcha sie w tak przyspieszony rozwoj VR
piątek, 30 grudnia 2016, 0:41   SolInvictus
@Tesu Dlatego napisalem troszke. To wrecz troszke akt desperacji ;) Z reszta nie mam gogli, a tematem jestem srednio zainteresowany - moge tylko strzelac. Sam mam 970ke i o wyskakiwaniu ponad FHD nawet nie mysle, a tym bardziej o zakupie zestawu VR. Ale zazdro z posiadania Vive. Sam poczekam z rozdziewiczeniem do czasu zakupu mocniejszego sprzetu, rozwoju owej technologii i gier pod VR. Wydaje mi sie, ze to ma przyszlosc. Bylo w historii pare podejsc do VRu, ale dopiero teraz nadszedl czas, by to sie udalo.
piątek, 30 grudnia 2016, 0:33   Tesu
I mowa tu o wydajnosci wyswietlania obrazu na pojedynczym ekranie 2K dzielonym na dwoje oczu. Natomiast wedlug plotki V2 mialoby jednoczesnie wyswietlac obraz nie tylko na dwoch osobnych ekranach, ale tez kazdy z nich bylby w 4K. ED odpalonego w takiej rozdzialce w VR nawet na niskich ustawieniach grafiki najmocniejsze GTX-y plynnie by nie uciagnely. Potrzeba jeszcze przynajmniej dwoch generacji GPU, zeby to mialo sens.
piątek, 30 grudnia 2016, 0:29   Palooon
Dwa ekrany 4k po 120Hz?! Dobry żart, prędzej świnie zaczną latać, niż HTC pokaże takie gogle za tydzień
piątek, 30 grudnia 2016, 0:22   Tesu
@SolInvictus
Nie przecenialbym przyrostu wydajnosci w 4K po obnizeniu ustawien graficznych. Jako posiadacz Vive powiem tak: Elite Dangerous, ktory mocno stawia na VR i jest optymalizowany w tym kierunku, na GTX 970 osiaga wystarczajaca do komfortowej gry plynnosc dopiero po ustawieniu wiekszosci opcji na niskie szczegoly, z ledwie kilkoma na srednie. Na GTX 1070 prawie wszystko mozna ustawic na high, ale o robiacym najwieksza roznice w ostrosci obrazu Supersamplingu powyzej 50% mozna zapomniec.
piątek, 30 grudnia 2016, 0:11   SolInvictus
Tez na ten moment trzeba przyznac, ze to zabawki skierowane do entuzjastow. Drogi sprzet dla posiadaczy poteznych maszyn. Mysle, ze producenci nie licza na wielkie zyski, a szlifuja swoja technologie, przygotowujac sie do vrowej wojny o masy, ktora prawdopodobnie rozegra sie za pare dobrych lat.
piątek, 30 grudnia 2016, 0:02   SolInvictus
@Tesu Zgadzam sie z Toba. Tez mi sie to nie widzi, ale teorytycznie jest mozliwe. Trudno oszacowac, ile czasu potrzebowaliby na opracowanie wersji 4K. Ilosc potencjalnych kupcow tez wydaje sie byc znikoma. Jednak gdyby zjechac z ustawieniami grafiki na rzecz podbicia rodzialki, sytuacja wymagan sprzetowych wyglada troszke lepiej. Jedyny wiekszy sens to 4K jako argument do kupna/wymiany sprzetu na kolejna generacje. Co prawda - zdecydowanie wczesnie. Ale tez dobrze byc pierwszym, ktory uderzy z goglami 4K.
czwartek, 29 grudnia 2016, 22:12   Tesu
@SolInvictus
Pierwsze egzemplarze HTC Vive zaczely byc wysylane w kwietniu, nie sadze wiec, zeby juz teraz mieli gotowy czy nawet prawie gotowy model V2. Vive i Rift przy ich obecnej mocno zaporowej cenie sprzedaja sie stabilnie, ale powoli. Choc do gry teoretycznie wystarcza GTX 970, to bez GTX 1070 lepiej sie za VR nie zabierac. I mowa tu o 1080x1200 na kazde z oczu, a nie o 4K. Liczba potencjalnych kupcow V2, ktorzy byliby w stanie wykorzystac 4K bylaby sladowa, a to zle rokuje zyskom ze sprzedazy.

O autorze

Allor
Szef działu sprzętowego CD-Action

Podobne newsy

Nintendo: Mario i Zelda otrzymają wsparcie dla Labo VR [WIDEO]

News
piątek, 5 kwietnia 2019

nintendo-mario-i-zelda-otrzymaja-wsparcie-dla-labo-vr-wideo Brzmi to trochę jak żart primaaprilisowy, ale nic z tych rzeczy: Breath of the Wild oraz Odyssey naprawdę będą działać z nowym kartonowym VR firmy. Na dwa różne sposoby.

Komentarzy:
2

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Z okazji 50. rocznicy pierwszego lądowania na Księżycu przypominamy Lunar Lander. Grę pozwalającą śmiałkom samodzielnie wylądować na jedynym naturalnym satelicie Ziemi.

Komentarzy:
4

„Dokąd się teraz uda nowo narodzona? Sieć jest wielka i nieskończona” – puentuje Motoko Kusanagi w ostatniej scenie cyberpunkowego anime „Ghost in the Shell”. Twórcy gier z tej konwencji wzięli sobie jej słowa do serca. Z biegiem lat ich produkcje oferowały graczom coraz więcej swobody, chociaż z początku wcale się na to nie zanosiło.

Komentarzy:
1

Chyba każdy, kto zaliczył Wiedźmina 3 wraz z dodatkami, pamięta to przejmujące uczucie pustki po jego przejściu. Bo to naprawdę był koniec, nic więcej się nie wydarzy, a my nigdy nie poznamy dalszych losów Geralta, Ciri, Eskela, Jaskra...

Komentarzy:
38

Rodzimym graczom nie dane było zagrać w polskie wersje L.A. Noire, Life is Strange lub The Walking Dead... Zaraz, czy aby na pewno?

Komentarzy:
29

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z