GC ´08: Nowe informacje o ArmA2
Zgodnie z wcześniejszymi informacjami studio Bohemia Interactive na trwających targach Games Convention zaprezentowało swe najnowsze dzieło ? ArmA2.
Jak twierdzą twórcy, główny nacisk położony został na kampanię dla pojedynczego gracza. Ta natomiast ma być pełna zwrotów akcji i oparta na obecnej sytuacji geopolitycznej. Fabuła będzie posiadała kilka alternatywnych zakończeń i oferować ma wolność w wykonywaniu misji. Akcja rzuci nas do wymyślonego, postkomunistycznego państwa Chernarus. Cały jego teren liczy sobie ponad 225 kilometrów kwadratowych, a w jego skład wejdzie 50 miejscowości (zarówno duże miasta jak i małe wioski) i 350 kilometrów asfaltu, który przemierzać będziemy za pomocą 50 rodzajów pojazdów. Wszystko to ma być ozdobione ponad milionem obiektów 3D.
Autorzy chwalą się specjalnym systemem Micro-AI, który pozwoli osobnikom sterowanym przez komputer wykorzystywać przeszkody terenowe do obrony. Eksterminację wrogów wspomoże 40 rodzajów broni.
Silnik graficzny, na którym bazuje produkcja Bohemii, ma w pełni wykorzystać moc pozostałych rdzeni procesora, natomiast za wygląd jednostek odpowiedzialna będzie technologia Parallax mapping.